söndag 9 oktober 2011

EN LITEN BLOGGUTMANING




Jag blev påmind av Weronica när jag läste att hon fått en liten bloggutmaning att jag med faktiskt fått den för ett tag sedan fast av söta Carola. Jisses jag är verkligen kass på att komma ihåg att jag ska göra sådana när jag får dom, sorry! Jag tänker alltid det där ska jag göra, jag gör det i morgon och sedan är det puts väck borta... Men nu så tänkte jag ta tag i denna om någon vill läsa!:)


Varför började du att blogga?


Ja ni som har hängt med mig sedan jag startade denna blogg i april 2008 vet att egentligen var den tänkt som en husblogg (där av namnet - nytt hus som skulle bli vitt och mitt;), men det hände inte jättemycket med det där nybyggda vita huset hela tiden, valen gjordes och bockades av och tiden rullade på. Så emellanåt blev det inlägg från vardagen hos oss, inlägg om inredning, om drömmar och tankar och en hel del recept. Jag fick en massa fina kontakter med andra bloggare som genom dessa år har lett till en massa fantastiska saker, det var superkul att blogga helt enkelt så jag fortsatte!:) Egentligen när jag startade denna blogg visste jag knappt vad det var egentligen. Jag hade bara sett några få som cirkulerade där ute i cyber och sedan upptäckte jag att bakom en av dom bloggarna fanns det någon som kom att bo bara några hundra meter bort bokstavligt talat från mig (som fina Weronica och jag faktiskt gör) och jag upptäckte även att två mammor på samma dagis faktiskt bloggade om precis samma sak som jag, sitt-soon-to-be-nybyggda hus - hur roligt är inte det!?:)


Vilka bloggar följer du?


Ja var ska vi börja egentligen! En himla massa andra bloggar blir det. Några kikar jag dagligen, andra mer veckovis i mån av tid. Ibland önskar jag man hade mer tid att lämna en liten rad till alla man kikar in hos men då skulle jag nog inte göra annat än sitta framför datorn;) Från början tar vi det nu! När jag gjorde entré i bloggvärlden öppnades det något helt nytt, som små underbara inredningsmagasin helt online bara klicka in och så var man mitt där i all inspiration och glädje. Några av de allra första bloggarna jag läste var nog Julias vita drömmar, Villa hemmet (numera Villa hemma) och två favoriter från samma slätt som nu gått i graven White Season och My White Cottage och en gammal goding som uppstått igen Sextiotalsvillan. Fler tidiga favoriter var även allas vår husmus Frida (nu Trendenser) och Annika med sin Flexinredning och Maria med sin blogg Inredningsgalen Sofie med sitt Drömhus och såklart Weronica och Helena på En mammas dag. Några andra kära som hängt med sedan jag startade är väl Lotta, Anne, Lina och Sofia som jag faktiskt träffat irl allihopa - roligt roligt:) Sen har det blivit en himla massa mer underbara bloggar med tiden. På bloglovin' har jag säkert mer än 100 st jag följer och här på bloggen ser ni mina favoriter "all the way" till höger i listen!:) Tusen tack alla ni härliga girls för all inspiration alla dessa år:)


Favoritfärg?


Jamen det där är ju hur svårt som helst. Men om jag måste välja okej - svart fast nej vitt lite mer och lite rooosa! Nej det går inte, jag gillar alla färger, dock i olika sammanhang om man säger så! Som tex. orange jag har superduper svårt för den färgen, men när höstlöven är så där härligt höstigt orange då är det vackert så in i norden och just då gillar jag färgen... är ni med?


Favoritfilm?


Gud också så där jättesvårt, måste man ha en liksom? Jag har fler, många fler braiga favoriter som jag gärna ser om... Men jag är en sucker för chick-flicks och roliga komedier. Men jag gillar även spännande deckare, ibland är det mysigt med en riktig skräckis under filten i soffan (med någon man tycker mycket om då såklart;)


Vilket land/länder drömmer du om att besöka och varför?


Jag är extremt flygrädd, grinade tom hela vägen till Umeå (dit vi flög på kurs för några veckor sedan med jobbet) även att jag fick hålla fina kollegan P i handen hela tiden, kan inte hjälpa det det bara kommer! Flyga är ett ont måste, fast jag gillar inte båt heller, eller tåg det gör mig extremt illamående! Plus att jag då hela tiden tänker en massa tänk-om-vi-sjunker-eller-åker-av-rälsen-tankar typ! Detta försvårar ju resandet helt klart:/ Men nu även om man inte kan tro det så är jag ganska berest, det har blivit endel resor genom tiden! Just nu idag om jag får välja ett resmål så skulle det bli något exotiskt med vita långa stränder typ Bora Bora, Aruba. Bara sola bada och koppla av! Även en resa till New York står högt i kurs hos mig!:)


Jaha det var lite om mig!:)

Är det någon mer som är sugen på en liten utmaning? Man ska ju skicka den lilla awarden vidare med:)

Kanske du underbara fru Emma (om du inte klämmer ut en unge just precis nu då alltså)? Some kind of Woderful - Mia? Du där ute på udden - söta Helena? En till från början favorit kära Mrs. B? Josefin, har du tid i allt med vad husbygge nu innebär?:)



VI SES BLOGGISAR!



15 kommentarer:

evalevabo sa...

Hallå där. Precis som du så bloggar jag med...varför? Ja jg känner att jag vill dela med mig om mitt sttora intresse och till viss del liv. Har ingen facebook. Men känner att bloggen ger mig en del. Varför inte.
Kram Eva

evalevabo sa...

Mhh Varsvann min kommentar??

Louise Hietanen sa...

Intressant med lite info, ny läsare här ;)

some kind of wonderful sa...

Vad kul att få veta lite mer om dig Mia!!
Nä, det där med färger är svårt.. håller med..

Tack vännen för denna fina utmaning! Men jag hade den för ett tag sedan.. så jag hoppar denna vilket jag tror är ok?! : )

Kram på dig!

Hedvig och Jag sa...

Men du.. White season är ju tillbaka! Men med nytt namn.. jag har namnet på tungan men får inte fram det..

Kul att läsa lite om dig!

MITT VITA HUS sa...

Terese: jamen dig och milda maränger glömde jag ju;) det var ju med precis i början:)) lite googlandenoch saken var biff, jag hittade Malin igen:) det får bli en uppdatering av blogglistan:) sten mur och gärdsgård någonting hette hon nu:)

Louise: supervälkommen hit till mig:))

Och Mia min namne: jamen självklart, missat att du gjort den:))


KRAM

M

Room of karma sa...

Åhhh, vad roligt att du tog imot min utmaning:) Intressant läsning. Det är sååå kul med dessa utmaningar som får en att lära känna oss bloggare mer:)!

Ha det bäst fina du:)!

kram CC

Anna sa...

Vad roligt att få veta lite mer om dig! Jag följer din blogg och gillar den skarpt!

Kram

Hem och Lycka sa...

Vad skoj med lite info, tänk vad åren går.. Kul att Malin börjat blogga igen, det visste inte jag heller. Kram Mia

Att vara någons fru sa...

H aha tror att det finns tid innan det kläms ut något ;)

My White Cottage sa...

Hej fina du!
Vad rörd jag blev att min gamla blogg blev omnämnd som en av dina gamla favoriter... Tusen tack, det värmde mitt hjärta!!! :)
Vet ju att Malin har börjat blogga igen och det sög till lite i min gamla bloggtarm när jag kikade in hos henne... Vem vet, kanske drar jag igång igen, vi får se!
Ha en fin dag!
Varma kramar Jenny

Mrs. b sa...

Så rolig läsning!
Och tackar för utmaningen! Jag ska fixa det nån dag framöver :-)

Weronica - En mammas dag sa...

Vinkar :) Tack för länk!

Josefin -Happy Days- sa...

Åh vad roligt att få lära känna sin bloggbana lite mer och vad kul att du utmanade mig. Tack söta för att du puffade till mig lite för jag har nog fastnat helt i min egen bygga-hus-värld nu. ;-)

Jag ska spara utmaningen o ta mig an den när tiden kommit ikapp, kram fina du!

På vår udde! sa...

Hej på dig Mia,

tackar för utmaningen! Tänker ta mig ann den när jag får lite tid över. Såg detta för många dagar sedan, men är bara så kass på att skriva kommentarer på bloggar... Dessutom är det alltid så krångligt, kommentarer försvinner och man måste passera en massa spärrar och sådant vilket gör att jag inte orkar och sedan struntar i det. Borde vara lättare med typ bara en knapptryckning kan jag tycka!

Tack igen och kram på dig!
Helena