söndag 11 september 2011

SHOPPING SÖNDAG




Vinterkit till söta sessor - check!

I år kör vi på den lite diskretare färgskalan och det blev svarta vinterjackor och byxor från Polarn & Pyret (älskar kvalitén på deras vinterkläder och det känns som man vet vad man får för de dyra pengarna man lägger ut, mao ett säkert kort!!!), Rosa windstoppers också från Polarn (de är också kanon när det kommer till kvalitén och för att inte tala om användningsområdet!), en grå lite varmare mössa och braiga klassiska magiskavantar, nu när kylan kommer smygande. Det blev även vinterskor från Ecco till båda!



Tjingeling!



Nu är vi helt slut efter en lång shoppingrunda denna söndag! Det är inte svårt att bränna ett par tusenlappar när man ska införskaffa allt till de små, men jag vill verkligen att dom har rejäla grejer när dom är ute så mycket!


Något som är så svårt att förstå är bara att varje år man kommer och ska ha alla dessa grejer så är det mycket som redan är slut! Hur kan det komma sig egentligen?? Säsongen har ju inte ens börjat och grejerna har ju bara funnits i affär några enstaka veckor typ!!! Tjejerna ville ha rosa jackor till de svarta byxorna, men såklart var de slut i deras storlekar! Jag tyckte de nog egentligen att det ändå var bättre att välja de svarta och matcha med lite annat färgglatt, men jag vet såväl hur det var när man var liten och verkligen ville ha det där i just rooosa...


Nu återstår det bara att se om vi kommer få så där förskräckligt mycket snö i år igen eller om det blir lite lugnare på den fronten -Vad tror ni?



KRAM



9 kommentarer:

Pryllan sa...

Härligt med lite shopping. För min del har jag ju aldrig behövt fundera på om saker och ting finns i rosa eller ej eftersom jag har två grabbar :-) Fast flera gånger har jag varit på vippen att köpa något rosa bara för att det är så sött....

/P

Att vara någons fru sa...

Jag tror nog fasiken vi får en riktig vargavinter i år (igen). Vad fina saker du köpt! Synd att det redan är så utplockat.

Vita villan sa...

vad snyggt! Jo jag frågade dig innan om hur det blev med altanen när ni oljade in den. Du har ingen bild att visa? För visst kan man göra samma sak nu innan det blir vinter?

/Maria

sandra sa...

hej! vilken fin o inspirerande blogg du har. jag har en liten fundering, är dina tolix stolar ( som du har i köket)lackade eller obehandlade? är det lätt att de blir repor på dem eller håller de sig fina? är väldigt sugen på att införskaffa mig sådana men är lite osäker på om jag ska välja lackade eller ej. kram sandra

Janne sa...

Mye fint:) Har selv shoppet litt i helgen til lillesøster som fyller år.

Fin søndag til deg,Janne

Hedvig och Jag sa...

Köpte den rosa jackan häromdagen. Skyndade mig då jag misstänkte att det skulle ta slut. Jag förstår dock inte varför det inte tillverkas fler om de nu tar slut redan nu?

Vardagslyx sa...

Gärna snö, men inte så länge och inte så kallt! Då blir jag nöjd:)

Var också ute och shoppade idag, men vinterjackorna fick vänta, ingen hade riktigt ork eller lust för det.

Kram Pernilla

Marica sa...

Hej!! Tänkte bara tipsa om SUPER fina vinterkläder mm från Gneis har tidigare köpt polarn men har ifjol hittat en ny favorit.
Gneis är super hållbara och super mjuka & varma &snygga (mycket finare i verkligheten)ett tips bara!! Tyvärr är det synd att det redan är mycket som är slutsålt, dom öppnade webbshoppen i Tisdags. Tänkte precis beställa en mössa men den är slutsåld :( Kram Marica http://www.gneis.se/hem.html

Me sa...

Fina kläder =) ja sådant har en tendens att gå åt =) Kommer ihåg den speciella känslan när jag var liten när det var dags att få nya utekläder =)
Om du vet någon som är sugen på en svart Tine k skärm med pärlemorplattor så säljer jag min nu. Finns på bloggen.

Ha en fin dag!
Kram Fia