söndag 4 september 2011

HUSET I SEPTEMBER



Om man tänker efter hur mycket som har hänt sedan vi flyttade hit så är det ju faktiskt ganska mycket och det är ju någonting man egentligen borde tänka på mer när man står där och önskar en grön lummig fullvuxen trädgård!



Hej Vänner!



Ännu en dag med härligt solsken och värme. Det spås dock att oväder är på väg in om man ska tro väderleksrapporterna. Jag vill gärna ha lite mer sådan här härligt höstigt väder så det får gärna vänta ett tag till med rusk och regn!


Vi har fotsatt vårt trädgårdsarbete idag, grävt ännu mer och varit och köpt en hel del jord och barkmull till det nya landet som vi har grävt i ena hörnet på tomten. Gick länge och kikade på lite olika träd och buskar där på trädgårdshandeln, kan inte riktigt bestämma mig och egentligen skulle jag nog behöva "proffshjälp"... Men det är ju också roligt att få prova sig själv fram också! Man har liksom en vision i huvudet som man ska förverkliga, sakta men säkert!


Jag är så glad över vår klotkörsbär där på framsidan, den har verkligen tagit sig och rotat sig fint och faktiskt växt endel. Medans däremot vår lilla klotlönn på baksidan tyvärr fick gå i graven i går! Den har råkat ut för någon slags trädsjuka och egentligen har det aldrig kännts helt frisk sedan vi köpte den, den har inte växt någonting utan bara sett mer och mer hängig och kraftlös ut och nu började även den klena lilla stammen tappa livsglädjen. Nu blir det till att införskaffa en ny till våren, men så är det väl med trädgårdar, allt blir inte alltid bra!



Hoppas ni alla haft en härlig söndag!



STOR KRAM






13 kommentarer:

Mrs. b sa...

Så fint ni har det! Och trädet har växt på bra. Tråkigt med klotlönnen, hoppas ni får tag på något nytt bättre!
Ahh, den som hade en fin stenlagd entregång... Nåja, vilket år som helst kanske jag också får det... :-)

Livet på landet sa...

Fräscht & fint ni har det ute!
Att få iordning på sin trädgård kräver massa av eftertanke & planering. Jag hittar nya lösningar fortfarande & vi har bott i vårt hus i snart 11 år:)

Kram Helena

Elisabeth sa...

Så fina bilder du tar, allt är så fint!

Elisabeth

Jenny sa...

Finfina utemöbler som skymtar där i bakgrunden;!!
Kram kram vännen!

mary sa...

Hej Mia. Visst bor du i ett hus från Smålandsvillan? Det är jättefint!

MIA sa...

Mrs.b: Jo men var sak har sin tid, ni har ju gjort en himla massa annat fiiint:))

Helena: Ja och så ska det nog vara, tänk om allt kom klart och serverat på ett silverfat, vad vore livet då:) Måste bara ha lite tålamod i längtan (och planeringen) helt enkelt;)

Elisabeth: Man tackar och bockar:)

Jenny. Mmm, helt underbara;)

Mary: Tack:) japp det stämmer, fast den är en aningen omritad för ett projekt riksbyggen hade tillsammasn med myresjöhus/smålandsvillan.

KRAM

M

Anna sa...

Tack snälla rara du för hjälpen!!

Hade siktet inställt på ett typsnitt (font?) men när jag kikade på den du tog som exempel så valde jag den istället, så det kan bli ;D

Fick faktiskt lite hjälp av min snälla make då jag och datorn inte alltid är bästa kompisar :S

Men nu är det fixat och fint, iaf ser det så ut på min skärm *blink,blink* !!

Ha en fin vecka!

Ps, snygg bild på ett snyggt hus, som alltid ;)

mammaxtre sa...

Ni ser ut att ha det jättefint.

Ha det gott

camilla sa...

Vilken mysig blogg och så fint ni bor! Vet du vad det är för märke på eran ytterdörr?

Kram Camilla

MIA -MITT VITA HUS sa...

Camilla: Dörren kommer från BorDörren:)

KRAM

Anneli A sa...

Hej!
Jag måste fråga vad det är för typ av nät runt träden? Så snyggt!
Hälsningar Anneli

Anonym sa...

Hej!
Jag måste fråga vad det är för typ av nät runt träden? Så snyggt!
Hälsningar Anneli

MITT VITA HUS sa...

Anneli: De är ett kit från Hasselforsgården! Kanonfina:)

Kram

M