onsdag 28 september 2011

DAGENS LUNCH: CEASARSALLAD


Dagens lunch: Ceasarsallad med hemmagjord ceasardressing - supergott!
(Finaste salladsskålen/BlackBalloon)



Hej vänner!



Usch en blåsig och trist höstdag idag men lite härliga paket på posten piggade upp mig! Ni ska få se vad lite senare!:)



God lunch, busenkel att fixa ihop om man har lite grillad kyckling över (vilket jag hade i kylskåpet idag). Bara släng ihop lite sallad äkta ceasarsallad har romansallad men jag tycker det går bra med vad man har om man inte har det hemma), stek på ett paket backon, riv lite parmesanost, strimla en rödlök och dela några körsbärstomater och vips så har du världens godaste ceasarsallad, en perfekt lunch!

Hemmagjord ceasardressing är med superlätt att fixa ihop och mycket godare än köpt!

Rör ihop en majonäs med 1ägg och 1dl olja, 1msk vitvinsvinäger, 1/2tsk dijonsenap, salt och peppar. Pressa i en vitlöksklyfta och ha i riven parmesan ca 4 msk tillsammans med två sardellbitar som du finhackat/mosat + lite citronsaft. Om man vill fuska kan man ju alltid ta färdig majonäs men annars är det som sagt väldigt enkelt att fixa själv!


Dagens lunchtips till er från mig!:)


KRAM






4 kommentarer:

Hedvig och Jag sa...

ser riktigt gott ut!

casaofmia sa...

Åh så gott, jättefin sallad och skål! kram

Martina sa...

Ska absolut testa dressingen.. har letat länge efter en god sådan till ceasar!

Nina sa...

Jag brukar ha i en msk grönsaksfond istället för sardeller, perfekt om man vill ha en vegetarisk variant ; )

Trevlig helg!