onsdag 17 augusti 2011

NÄR MÅRBACKAN ÄR SOM VACKRAST



Det känns lite som en synd, att känna en viss mättnad av pudrigt rosa vackra blommande pelargoner - min Mårbacka blommar nog faktiskt som finast just nu i den svarta gummikrukan där ute på terassen!



Hej Vänner!



Har ni hört dagens snackis, det väntas en liten kunglig bebis!

Så himla roligt för vår kronprisessa Victoria och hennes prins Daniel, det är bara att gratulera stort!:))


Ovan ser ni mina Mårbackapelagoner, dom fick i mitten på sommaren flytta ut från köksfönstret in i en stor gummikruka, jag fyndat på stormarknaden, ut på terassen. När jag flyttade ut dom såg dom ganska hängiga och bleka ut efter att ha stått i stark vårsol, men jag fylld på med pelargonjord och just nu är dom nog vackrare än någonsin typ! I år ska jag spara dom för att se om jag klarar av att driva upp dom till våren. Som sagt blommor är inte gratis och kan man så tycker jag man ska försöka ta vara på det som går!



Hoppas du har en härlig onsdag!



STOR KRAM






8 kommentarer:

Ida sa...

Den ser verkligen ut att må bra din mårbacka! Här i södra skåne har det regnat dagligen under hela sommaren, ibland 60 mm så här är det inte mycket liv i mina utekrukor.. Känns lite för tidigt för höstblommorna än så nu får man stå ut ett par veckor. Ha en bra dag, Mvh Ida

Anna sa...

Håller fullt med!! Lite rolig utmaning att övervintra också :)

Visste inte den nyheten, äntligen!!

Anna

Anonym sa...

Hej

Skulle du kunna visa och skriva lite mer om ert trädäck nu när ni oljat/laserat?? det.

/Mia

Anonym sa...

Vill bara tacka för finfin blogg! Tack vare den köpte jag min första chokladblomma som jag bara älskar! En fråga...har du provat/lyckats med att övervintra en sån..? Må bäst!

Hanna sa...

Passade bra i gummikrukan! Kul att våga testa att spara dem... Så långt sträcker sig definitivt inte mina gröna fingrar! :)

FORMELLE DESIGN sa...

Fint med så mycket av samma sorts blomma i en kruka!

//johanna

Cattis sa...

Det samma med min, bloggade lustigt nog om precis det också :D
Hoppas inte hösten kommer för snabbt inpå så vi får njuta av dom läääänge!

Kram C

Nina sa...

Stor och fin den var! Alla mina har vissnat nu ; )