söndag 14 augusti 2011

MED SMAK FRÅN GOTLAND


När vi var på Gotland gjorde vi en supergod ljummen potatissallad på färskpotatis, rädisor, sockerärtor och sån senapsdressing från Gotland på till den grillade kyckling. Passade då även på att köpa med mig några flaskor dressing i lite olika varianter hem från den mysiga lilla butiken Bertholdsson och Holm (som ligger innanför ringmuren precis brevid GAD).


Nya fina saltskålen och den stora muggen med timjan som nu står på min köksbänk kommer från Fide Fajans!:)



Hoppas ni alla har en härlig söndag, jag är faktiskt ganska trött idag efter festligheterna igår så det blir en riktigt soft söndag här hela dagen lång:))


KRAM PÅ ER VÄNNER!





4 kommentarer:

MIA på MITT VITA HUS sa...

Hej Lina och Carina: Tyvärr kom era kommenatarer bort här men jag har läst dom:)) Jag har fått en ny dator och vi vill inte helt riktigt samma saker än:))

KRAM PÅ ER BÅDA!

Lantligt i smultronbacken sa...

Det är roligt med en massa olika smaker från olika ställen. Jag brukar också köpa lite olika kryddor, oljor, vinäger mm när jag är borta. Roligt att ha lite annorlunda smaker i maten.

Kram Teres

Anna sa...

Ja, den dressningen är fantastisk och Bertholdssons butik är så mysig!
Jag är glad att jag får bo denna fina ö!
Har ett kanonbra recept på saffranspannkaka hos mig om du är nyfiken!

FORMELLE DESIGN sa...

Ser gott ut och vilka fina flaskor!

//Johanna