torsdag 25 augusti 2011

IDAG I VARDAGSRUMMET



Hittade härliga cerisa dahlior på torget idag, kan man annat än älska höstens torghandel!:)


Hej Alla!



Hur har ni det idag?


Jag har ledigt idag och har hunnit fixa en himla massa grejer. Fast jag kan inte tycka annat än att det känns väldigt lustigt att lämna båda barnen på skolan på morgonen och sen bara vara helt själv! Jag är ju van att lilla Alice hållt mig sällskap hemma på mina lediga dagar när storasyster varit i skolan. Men men den tiden är ju över, nu är ju hon med stora tjejen och måste gå i skolan!


En färgklick i vardagsrummet på bordet i fina vasen från Day Home (köpt på Hvita Villan). Älskar min fina fluffiga Liv där över bordet, men jag är liiite sugen på att flytta in den i sovrummet frågan är bara då vad man skulle ha över bordet i stället!?


Nu måste jag fixa middag, är superhungrig!:)



Vi ses förhoppningsvis lite senare idag!:)



KRAM





18 kommentarer:

kristina - ingen vanlig dag sa...

Så himlans fint du har det! Liv-lampan är även för mig en dröm att ha i sovrummet, så fin! De färgglada dahliorna piggar verkligen upp!

Anonym sa...

Du har såååå fint:)

Room of karma sa...

Gillar din kudde med en sjärna på, är det Day home?
Och vad snyggt det är till den moderna Liv lampan. Riktigt snygg kontrast. Gillar när du blandar in det moderna. Det blir mer personligt då:)!

Kort sagt. Du har det jätte fint hemma hos dig!

kram CC

MITT VITA HUS sa...

CC: Japp alla kuddar i soffan är DAY:) Tusen tack rara:)

Anonym och Kristina: Tusen tack ni med:))

KRAM


M

Anna sa...

Hej!!

Jag gillar kontrasten mellan den fluffiga lampan, som är mer mot det romastiksa hållet, i motsats till det andra lite mer stilrena som tex bordet :)

Kram

Rosa drömmar sa...

Du har jättefint hemma hos dig! För att inte tala om färgen på de vackra dahliorna.

Ica sa...

Å så fint! Är också en sucker för svart/vitt. Att hotta till det med underbara Dahlior ser ljuvligt ut. Dahlior är en underbar blomma som påminner mig om min mormor som alltid gav mig en bukett Dahlior från hennes trädgård på min födelsedag i september.
Tack för all inspiration du ger!
Kram Ulrica

mammaxtre sa...

Så fint ni har det där hemma. Färgkliken gjorde sig bra mot det svarta och vita.

Så skönt att vara ensamen hemma i några timmar på dagen. Emellanåt kan det vara riktigt njutbart tycker jag.

Happy Friday!

Vit och pastell sa...

Gaahhh vad snyggt! Kombinationen av allt är verkligen toppen!
Jag går och funderar över IKEAs "maskros"-lampa. Gillar den så mycket men kan liksom inte komma på var jag ska ha den. Den kanske vore något att ha i ditt vardagsrum?!

Kram Mia

some kind of wonderful sa...

Hej !!

Kul att du hittade mig igen ! Gör mig : )!!
Er lampa är såå fin ! Och den fina buketten gör underverk på det fina bordet i ert vardagsrum..

Stor kram tillbaka..

Mia

Magasinet By Alexandra sa...

Riktigt vackert! Dina bilder livar upp vem som helst!

Anonym sa...

Maskoros skulle passa jättebra tycker jag också! Hade du kunnat tänka dig den Mia? Trevlig helg! Kram från en läsare i Stockholm

MITT VITA HUS sa...

Mia och Stockholmläsare: Tack för tips men tyvärr känner jag inte så mycket för maskroslampan, har lite svårt för den på något sätt!! Men som sagt tack gör tips och omtanke, jag kikar vidare på lite olika kandidater... Hittar jag ingen får Liv hänga kvar:))

KRAM

M

Anonym sa...

LIV tycker jag passar väldigt bra i ett sovrum och jag tror att er "taggtrådskrona" hade varit fin över soffbordet! Kram Linda

Frida på trendenser.se sa...

Wow så fint ni har det. Vilken helgkänsla! Liv vill jag ju också ha.

anordinarywoman sa...

Jattefint :)

Jen of MadeByGirl sa...

wow so pretty!!! :))))))

Anonym sa...

hej hej ville bara säga vilket underbart hem du har!! jag har funderat på bordet ett tag är det det från ikea hur är de blir de lätt märken?? mvh en tjej från göteborg