tisdag 9 augusti 2011

EN LITEN KÄNSLA AV HÖST


På vardagsrumsbordet just: Tända ljus i vackra lyktor, en vacker silverbricka ny från Nordljus och så de där första blommorna från höstens torghandel - vita liljor!



Här kommer en kvällshälsning!



Oj vad hände med tiden, den liksom bara sprang iväg för mig!

Har varit fullt upptagen med en massa fix inför skolstart. Ni vet det ska fixas med allt ifrån väskor till fruktburkar. Men nu så tror jag vi har fått iordning på det mesta!:)) Idag var vi även på inskolningssamtal på Alice nya skola. Gissa om det var någon det pirrade i magen på idag lite extra. Se alla nya små klasskompisar, träffa fröken och kolla in sitt fack där i kapprummet! Jag är så glad att vi har en sådan mysig liten skola här i området där man nästan känner igen alla. Det känns väldigt tryggt!:)


Jag fick en sån där höstkänsla idag!
Dels för att det typ är hur kallt som helst ute, men också för hjärtat kom hem med torghandlade höstblommor till mig idag! På något sätt så blir det höst nästan på direkten när de står där på torget och säljer det där havet av vackra höstblommor för en billig penning!



Har du fått någon höstkänsla än?



KRAM



11 kommentarer:

Mrs. b sa...

Nja, hösttankarna börjar väl krypa på så smått. Men idag hade vi fin värmande kvällssol så det inte alls kändes höstigt.
Fruktburk ja... var hittar man fina såna - har du nåt tips?

Linruz sa...

I morse när jag skulle sätta mig på cykeln och det spöregnade så kändes det verkligen som höst.
Älskar denna period då de står på torget och säljer blommor.
Det svåra är bara att begränsa sig och välja färg på alla vackra.
Men oftast kommer jag hem som du med vita.....liljorna är favoriterna.
Kram Kram
Lina

MIA sa...

Mrs.b: Jag köpte fina röda äppleburkar på maxi:)

KRAM

Hem och Lycka sa...

Underbar bild! Ja, skolstart = höst, nu går det fort!

kram Mia

17doors sa...

Jaaa, fick också liljor av mannen idag.. :)
Ha en bra kväll!
Ulrika

mammaxtre sa...

Tyvärr kan jag inte undgå, hur gärna jag än vill, att hösten är på ingång :-(

Ha det gott

Linda sa...

Här hos oss har det regnat och åskat till och från hela dagen så jag har varit inne och storstädat hela långa dagen. Massor med höstfeelings, inte så kul. Visst borde det väl komma liiite mer värme innan hösten kommer på allvar? Jag hoppas, för jag är en riktigt frusen själ som fryser från september till maj (mao född på fel breddgrader som jag brukar säja).
Fina blommor du fått!
// Linda

jenny sa...

Ja, vi har också haft ett riktigt ruskväder i Småland de senaste dagarna. Jag och dottern har passat på att höstpyssla!(se bloggen:)kram Jenny

FORMELLE DESIGN sa...

Gillar hösten så jag ser fram emot den även om det gärna fått vara sommar och varmt lite till.

//Johanna

Anonym sa...

Superfina ljuslyktor! Var kommer de i från?

Tack för en superblogg!

//Maria

Annelie sa...

Ja, absolut! Det börjar verkligen kännas som höst i luften men inte mig emot, jag tycker hösten är härlig!

Underbar bild här ovan, som alltid!