torsdag 21 juli 2011

TÄVLING - VINN EN TRIWA KLOCKA








Tjingeling Fina Bloggisar!


Idag har jag fått äran att presentera en fin fin tävling i samarbete med bästa Creative Lounge tjejerna här på bloggen!:)


Just nu har du chansen att vinna en valfri superfin Triwa klocka från Creative Lounge. Idag har jag min nya fina Silk Chrono på mig. Den är superlätt och känns väldigt sommrig på min arm!:)


Gör så här:
Lämna en kommentar här nedan med vilken Triwa klocka hos CL som är din favorit och varför den skulle passa just dig. Creative Loungegänget väljer sedan ut en vinnare som presenteras här på bloggen.


Tävlingen pågår till Söndagen den 31:e Juli Kl. 20.00



(Vill du ha dubbla lotter så bli ett Creative Loungefan på Facebook här eller signa upp dig för nyhetsbrev hos Creative Lounge's webbshop!)



Lycka till!




126 kommentarer:

Caroline sa...

Åh, den klockan är så himla snygg! Har väntat på att en vit skall komma i den modellen. Under graviditeten blir det inte mycket klädshopping så en silk crono skulle pigga upp mig väldigt :)

Sara sa...

Blev totalt förälskad i Nevil Havana Brown, såå snygg! Ååå vad den skulle passa bra till höstoutfits, tillsammans med sommarens sista solbränna! Och jag som inte ens använder armbandsur i normala fall...

Signade upp mig på nyhetsbrevet också för att maximera mina chanser. Hoppas, hoppas!

Kram
/Sara

Sofia sa...

Jag är med och min favorit är Silk Chrono.
Har alltid velat ha en stor vi klocka för att det är så himla snyggt men har aldrig hittat någon som jag haft råd med! Har inget armbansur och det skulle vara bra o ha i bla. skolan istället för att behöva bära med mig mobilen överallt.
Gillar på fb och har signat upp för nyhetsbrev!

Cina Winstedt sa...

När man äntligen är sommarbrun så är den vita superfräsch, men skulle också lätt kunna tänka mig en sea brezze för att matcha brännan !

Gillar redan CL på FB såklart ...

Anonym sa...

Jag har ingen klocka o har inte haft någon på flera år...låter konstigt men jag har inte hittat någon som passar mig - MEN! Här har vi ju den - och den skulle sitta som gjutet på min handled! Hoppas på tur från tidsoptimisten Cia i Lund

Anonym sa...

White Russian Brasco är min favorit! Har inte använt klocka sen barnen kom mest av praktiska skäl, men nu är det dags.. men min gamla i avskavd guldfärgad metall känns trist.. en ny vit, mjuk och snygg klocka skulle matcha brännan fint!
Tack för en underbart inspirerande blogg!
Kram/Lotta
Ps. Gillar redan på FB

chatarina sa...

Hej! Nevil havana svart eller brunt skulle jag gärna vilja vinna, jag tycker att läderbandet passar så bra nu i höst och jag har ju så mycket tider att passa och nu tittar jag alltid på mobilen,och hinner missa bussen under tiden jag letar mobilen i väskan..men med en sån här fin klocka missar jag aldrig mer någon buss:)Kramar

Tina A sa...

Oh vad jag skulle vilja vinna en Nevil Havana Brown. Jag har varit hemma med mina tvillingar i 20 månader...och 1 augusti börjar jag jobba igen, just nu äger jag ingen klocka....

Facebook och nyhetsbrev är sign up...

Alice sa...

Oj vad jag blev glad över att få en chans att vinna en sån här snygg klocka, passar min handled ypperligt och min favvo är ju då den vita Triwa Klocka - Silk Chrono. Har lyckats få till en snygg bränna så den skulle lysa extra mycket på min handled :-)
Hoppas verkligen på tur...

Hedvig och Jag sa...

Åhå.. en sån snygging skulle passa på min arm eftersom jag snart kommer att behöva hålla reda på amningstider och dagistider. Dessutom så behöver min look piggas upp lite efter 18 kg övervikt, vilken jag hoppas är tillfällig!!

Annah sa...

Vill gärna vara med och tävla om en Silk Chrono som jag tycker var väldigt fin. Som en sommardröm, underbart vackert till härligt skira sommarkläder.

Annah sa...

Just det, är ett creative lounge fan på facebook!

Anna - Swaussie sa...

Å så fina! Jag är helt såld på att jag vill ha en vit klocka för att pigga upp lite nu i sommar. Min favorit är White Russian för den känns lite smålyxig samtidigt som den är cool.

Sitter ensam på kontoret och sliter hela sommaren när alla andra är lediga. Det är lite tungt även om det är självvalt men lyckades jag vinna skulle det verkligen förgylla min dag!

Givetvis gillar jag ju redan Creative Lounge på FB. :)

Viktoria sa...

Har nyss gått ner ca 6 kg och fortsätter att kämpa! Har blivit tvungen att köpa en massa nya kläder vilket i sig inte är trist självklart! Men det kostar :S Denna klocka:

http://shop.creativelounge.se/se/art/triwa-klocka-naked-brasco-nyhet-1.php

skulle passa min nya lite mer vuxna stil perfekt och skulle nog kunna hjälpa mig att se lite mer professionell ut i mitt sökande för ett arbete.

Gillar på facebook: http://www.facebook.com/vicky.larsson
och prenumererar även på nyhetsbrevet.

Ezzo sa...

Jag skulle gärna vilja ha en Nevil Raven Tan. Jag har bara billiga klockor som går sönder efter ett litet tag och att köpa en bättre som kanske också är dyrare har jag då inte råd med. Och om jag nu kommer in på högskolan i höst så har jag ABSOLUT inte råd med en bra, ny klocka.

Anja Håkanson sa...

Min favoritklocka är Withe Russian Brasco eftersom den är enkel och passar till det mesta, vilket är bra för mig då jag ofta inte har tid att planera mina outfits så noga. (Är småbarnsmamma) Vore superbra med en klocka som man bara kan slänga på sig utan att tänka på om den passar till resten av outfiten eller inte. :)
Gillar även CL på facebook sen tidigare. (Anja Håkanson)

anjahakanson@hotmail.com

FruLundin sa...

Till denna tävling är det inte svårt att mig locka,
för jag är i stort behov av en ny klocka.

Blöjbyten, burkmat, sömnlösa nätter jag är helt klart en mamma som behöver hot'as upp,
det är slitsamt att gå upp före varenda tupp.


Lyckas jag med att sluta lysa i vitt och få lite bränna?
annars kan både jag och min nya klocka blända : )

Jag önskar mig en Triwa Klocka-Silk Chrono i vitt, den är verkligen en hit!
Jag hoppas på tur så jag vinner mig mitt fina ur : )

Jag gillar redan creative lounge på facebook (Caroline Lundin)

Jenny H /Finland sa...

Jag jobbar som lärare och armbandsklockan är ett viktigt hjälpmedel för mig i klassen för att hålla kolla på tiderna.. jag har redan OXXO klockan från CL vilken många av mina tonårselever uppmärksammat och berömt.. Jag drömmer om en snygg vit Triwa klocka (silk chrono) som skulle passa perfekt som variation!

Anonym sa...

Emma

Dessa har jag spanat på länge, men inte riktigt prioriterat nu när man är mammaledig. Jag skulle så gärna vilja att en Greystone Chrono satt på min handled =)

Jag är är även vän på FB =)

Kram Emma

Anna-Lena sa...

Om jag skulle välja en klocka åt mig själv skulle det bli en av de vita, kanske Silk Chrono. Men ännu hellre skulle jag faktiskt vilja överraska min stackars man som ligger på sjukhus sen två veckor tillbaka. Efter mycket om och men har läkarna kommit fram till att han antagligen har körtelfeber, vilket kan vara mycket besvärligt ifall man får det i vuxen ålder. Nu är han beordrad sträng vila eftersom det finns risk för att mjälten spricker! Han hann endast ha 2 dagar semester innan han blev sjuk, så jag tycker verkligen att han förtjänar lite uppmuntran i form av en ny klocka (klockälskare som han är). Nu vet jag inte riktigt vilka modeller som är för herrar, men t.ex. Nevil Raven Black var riktigt läcker, den skulle han nog gilla!

mammaxtre sa...

Silk Chrono blev jag förtjust i. Den skulle jag så gärna vilja vinna, jag har nämligen inte någon somrig klocka. Jag har en klocka, och den är svart. Denna fina vita skulle passa mig så bra. Faktiskt står det mitt namn på den :-)

Det får bli en lott för min del, har inte fejjan nämligen.

Ha det fint

Anonym sa...

Jag använder inte klocka för jag inte hittat någon som jag gillar, tills nu :) Carbon Chrono blev min favorit!!! Förhoppningsvis på min arm inom kort!

Är numera också ett creative lounge fan på facebook = dubbel tur!

Tack för en fin blogg!
Anna
annascrapar.blogspot.com

Anni sa...

Hej
Denna tävling vill jag gärna delta i, tycker att Triwa klockor är så fina och har länge önskat mig en! Den som får mitt hjärta att slå ett litet extra slag är Silk Chrono, den är så otroligt stilren! Kommer i höst att återgå till mitt jobb efter att ha varit hemma med min underbara dotter och är lite orolig över hur det skall börja gå att passa tiden eftersom vi har blivit riktiga livsnjutare här :) Gillar sedan tidigare CL på Facebook. Ha en fin dag!

Lili sa...

Min favorit är Triwa Klocka - Carbon Chrono,skulle välja denna till min man,min man älskar den tuffa och fina klockan,han ska fira år nästa månad,och skulle gärna vinna det och ge honom överraskning,och underlätta hans arbetsliv,jag är arbetslös,tyvärr kan jag inte köpa en så lyxlig klocka,hoppas på tur!!!

redan gillat Creative Loungefan på Facebook med namn Lili Ying.
kram
Lili

Johanna sa...

Steel Watch 2 var min självklara favorit, den är stilren och passar till det mesta. Bling-blinget var en mycket snygg detalj som gjorde klockan lite extra glamorous!
Jag skulle verkligen behöva ett armbandsur så jag kunde hålla koll på tiden, den springer så fort ifrån mig! :-)
Givetvis är jag ett fan på Facebook sedan länge.
/ Johanna

Anonym sa...

Jag har ingen snygg klocka och jag har liiite svårt att hålla tiden..... Och naturligtvis skulle jag också vilja ha den snyggaste klockan av dom alla och det är just den modellen som du själv har på armen, Silk Chrono. Fantastiskt SNYGG!

Tack för en inspirerande blogg!
kram jessica i värnamo

Lisette sa...

Oj! Så snygg Tripolo Chrono är! Snygg på både killar och tjejer! Det bästa av allt är att jag skulle känna mig snygg i klockan både till vardags och till fest och även på gymet om jag skulle vinna! En klocka för alla tillfällen! Jag är ett CL-fan på Fb sedan tidigare och jag har även signat upp för nyhetsbrevet!

Weronica - En mammas dag sa...

Jo då, en klocka behöver jag. Min gamlas armband är trasig och har så varit ett tag. Jag tränar på att gå runt och tänka "tja, ganska skönt att vara utan klocka utan stenkoll på tiden", men nja - går väl sådär med det :). Min favorit bland Triworna är de i serien Nevil. En i Havana Brown skulle sitta alldeles galant runt min armled i höst - med koll på tiden då igen. Brunt är det nya svarta och dessutom extra snyggt till allt trevligt höstmurrigt. Ja - tack :)!

Marja sa...

Jag är med! Min favorit är Silk Chrono. Jag älskar vita klockor men har inte hittat Den Riktiga :) Ja också gillar på fb och har tidigare signat upp för nyhetsbrev!

Familjen A. sa...

Åhh vilka snygga klockor,men Triwa Klocka - Silk Chrono - var absolut snyggast! Vilken dröm det skulle vara att ha en sådan.

Redan ett fan och skriver upp mig på nyhetsbrevet!

Nu håller jag tummar och tår på att jag blir den lyckliga vinnaren!!

Kramar Anna!

Sandris sa...

Nevil Havana Brown är ett klassiskt läckert armbandsur som jag mer än gärna skulle vilja bära runt min handled! Min älskade make hejar på och hoppas jag vinner - kanske blir jag bättre på att passa tiden om jag har något fint att titta på!
Sandris!
PS: jag gillar på fb!

Stämningsfullt sa...

Min favvo är Silk Chrono!
Älskar ju vitt i hemmet men även på annat. Passar till allt och ser så där krispigt fräscht ut :)
Jag prenumererar redan på nyhetsbrevet och gillar på facebook.
Kram Vanja.

Anonym sa...

Hej!

Tack för en inspirerande blogg!

Har hittat bla denna blogg och tack vare den samt några andra bloggar lyckats sluta läsa bloggar som handlar om cancer, fastnade i dem då jag själv varit drabbad för en tid sedan...
Nu har jag börjat om på nytt, fått min 3:e bebis, slutat läsa om cancer och det känns jätteskönt!

Då min lilla prins inte är ett fan av att sova i vagnen utan vill sova på oss blir det inte mycket sol för mig, därför skulle en Silk Chrono matcha min arm perfekt :-)

Gllar absolut CL på fb och har signat för nyhetsbrev!

Fia i Vaxholm

Anonym sa...

Hej!

Vilken underbar tävling...ääälskar dessa klockor och skulle bli så glad om jag vann den ur-snygga (hi hi) Triwa Klocka - Nevil Raven Tan! Denne skulle passa så bra till mina nyinköpta primeboots i matchande skinn som jag kommer att bo i under hösten och vintern!!! Håller tummarna...och fan på FB är jag ju redan såklart! Kramar från Karin i Borås

Inredningsgalen sa...

Gud precis en sådan som du har skulle sitta fint på min brunbrända arm! Sitter hemma och stirrar på mobilen för att få reda på om jag gått vidare i uttagningen till mitt drömjobb! En intervju klar, två kvar om jag klarar mig så långt, och det hoppas jag! Jobbet är som gjort för mig!
Klockan hade varit snygg på min arm när det är dags för mig att börja på det nya jobbet, eller en ursnygg tröst om jag nu inte får det!

Anonym sa...

Hej
Jag har gillat på facebook mitt namn Helene Ljungberg
Önskvärd klocka är:corniche chrono pga jag tycker den passar mig och mitt nya liv.Jag känner mig mycket piggare,friskare och mer färgsprakande nu än vad jag gjort senaste 7 åren i svår psykisk bipolär sjukdomstid men nu är jag på väg tillbaka och denna klocka gillade jag mycket då den gör mig glad när jag tittar på den.
Kram Helene
englan1975@passagen.se

catarinah sa...

ÅÅÅÅ tänk om man skulle få vinna en sån här, vilken lycka!!! Sunrise Brasco är min favorit, får mej att tänka på underbara soluppgångar över Medelhavet........Hoppas hoppas hoppas!!!!
Gillar redan på Facebook sedan länge....:)

Anonym sa...

Finaste klockan!! Tycker att Silk Chrono skulle matcha min stil :D eller åtminstone pigga upp hemmamammalivet! Sanna V

Anonym sa...

Hej!
Vi har flyttat in vårt hus och all tid, ork och pengar går åt till att renovera och göra fint.
Det är väldigt kul och inspirerande, men nu behöver jag piffa till mig själv när det är sommar och semester!!
Jag som älskar vitt och har valt den färgen i stort sett i hela huset, så vad skulle inte passa bättre än en Silk Chrono på min arm.
Beach 2011, here I come!!!:=)
Kram Katarina O

Nettskie sa...

Åh, vilken trevlig tävling, jag vill gärna vara med!

Först och främst måste jag säga att jag älskar alla Creative Lounge kläder och accessoarer. Om jag hade fått önska så hade den butiken även funnits där jag bor :)

Och när jag ändå är inne på att önska så önskar jag att jag vinner och om jag vinner så önskar jag mig den mycket snygga Nevil Havana Brown. Den kommer att vara supersnygg till alla höstkläder!

*hoppas på tur och håller tummar och tår*

Kram

Mrs. b sa...

Just nu är jag tidlös. Ja, alltså inte sådär snyggt elegant tidlös, utan jag saknar ett armbandsur. Inte så fint att flasha upp mobilen varje gång jag ska ta reda på vad tiden är.

Jag vill bli tidlös! Ja, alltså på det där eleganta sättet - med en tidlöst snygg Triwa Nevil Havana Brown på armen!

(Har precis signat upp för nyhetsbrev!)

Anonym sa...

oohh, va fin Khaki Chrono är tycker jag!! Olivgrön... skulle ju passa perfekt med mina ögon och beige- ja baksidan av mina ben matchar det... ha! Sen i våras är jag klocklös, då jag råkade tvätta mitt förra "tidssmycke" i 60 grader...! Katatrofklantigt, å jag är såå lessen!! Gillar bloggen massor! kram, Maria
(maria.hanhela@live.se)

Aniika sa...

Hej! Jag gillar också Silk Chrono, passar bra till brunbrända armar! (även om jag just nu håller på att regna borr...)

Jag har gått utan klocka i tre år, har varit mammaledig. Till hösten är det dags att börja jobba igen, och då lär jag behöva en klocka för att passa tider! :

Har redan gillat på FB!

Bea sa...

Silk Chrono skulle jag vilja ha om jag vann! Den är ju hur snygg som helst! Hade varit perfekt att ha nu när jag snart ska börja ett alldeles nytt jobb efter att ha varit föräldraledig i ett år, nu behöver man ju ha koll på tiden igen ;)
Gillar på facebook sen tidigare också!

Bea

(beatrice.sandberg@hotmail.com)

Gunilla Johansson sa...

Hej!!!
Min Triwa favorit är Greystone Chrono
som är snygg och passar till allt. Jag har klockor i alla färger för att matcha mina outfits därför känns den här klockan mer neutral.

Anonym sa...

Åh silk chrono är så fin.
Klockan är som en vit dröm för mig och får gärna bli sann.
Signat mig sen tidigare på nyhetsbrev.

Kram Camilla

Lantligt i smultronbacken sa...

Min favorit är Triwa Klocka - Silk Chrono - Vit.

Jag har alltid kommit i tid och klagat på de som inte kan komma i tid. Vänner som är sena eller de som skyller på att de har barn och har svårt att hinna med. Ja, men börja tidigare då tycker jag..... ehm, nu är jag rädd men jag måste erkänna att jag är på väg dit själv. Det värsta är att vi inte har barn än.... väntar på Liten från landet långt borta genom adoption.... och kan inte skylla på det heller. Men jag vill inte bli den som jag alltid har klagat på, jag vet ju med mig hur tråkigt det är att behöva vänta på någon jämt. Jag skyller då inte på att jag inte har någon klocka och att det är därför, men det skulle nog underlätta och kanske hjälpa mig att inte bli sen. All hjälp är välkommet och den underbara klockan är ju så fin med. Inte skulle då jag ha något emot att ha den skönheten på armen.

Nu håller jag tummar och tår för tur

Kram Teres

FJÄDERNEJLIKAN sa...

Silk Chrono skulle jag vilja ha om jag vann!
Skulle sitt som smäck på min solbränd arm.
Gillar på facebook sen tidigare också!

Två Trappor sa...

Sedan jag skilde mig för 8 år sedan har jag drömt om att få bära ett riktigt snyggt och läckert armbandsur av hög kvalitet. Klockan jag hade då tillhörde liksom mitt "gamla" liv, och när jag skulle börja mitt nya liv krävdes det en ny klocka att mäta min dyrbara tid med. Det har dock aldrig blivit av att jag köpt någon ny klocka. Att bli ensam mamma och familjeförsörjare på heltid gav inte ekonomiskt utrymme för annat än det nödvändigaste till vårt liv, och därför har mobilen fått tjäna som tidsvisare för mig under alla dessa år.

I höst börjar jag ett nytt spännande jobb och längtan växer sig starkare efter en riktigt snygg klocka och tuff accessoar som passar min stil. Det vore helt underbart att vinna en klocka från Triwa, de är så läckra, coola och personliga att jag skulle vilja ha varenda en! :) Min favorit dock är Nevil Havana Brown, som skulle vara grymt snygg nu till hösten.
Tack för en fin blogg och en fin tävling, nu hoppas jag på turen!
Kram, Madeleine

P.S. Gillar på Facebook. D.S.

Anonym sa...

SOm så många andra önskar jag mig en silk Crono. Skulle behöva en ny klocka när det är slut på semestern och det är dags att passa tider igen. Det är jobb,dagis, skola,fritids,fotbollsträning and so on... När tiden blir viktiare skulle det vara kul att ha en ny fin klocka.
Maria i Borlänge

Anonym sa...

Hej! Rose Gold Chrono är min favorit! Ser även att den ska komma i ny design till hösten så det blir ju spännande. Jag gillar att den är ljus i färgen och lite ovanlig. Den sticker ut! Och nu har jag gått efter min mobil som klocka i 4 år så det är på tiden att jag har en riktig runt armen. :o)
Pengar saknas och tid till att gå och titta runt på klockor som är en djungel, så detta är ett perfekt tillfälle!
Kram Jenny S

Postadress Torslanda sa...

En Triwaklocka i vinst, vilken grej
Skulle ju passa fint till en accesoarälskande tjej
Klockor jag kikat på av många slag
Fast ingen som en Nevil Havana Brown skulle göra min dag
Med detta rim hoppas jag att inför hösten ro hem
Den fina Triwaklockan till Torslanda Tjugosju minus Fem

Gillar redan På Facebbook & prenumererar på Nyhetsmejlet så 2 lotter vill jag hålla tummarna för!

Postadress Torslanda sa...

Ah verkar som att min kommentar försvann? Får köra en till med risk för att den blir dubbel

Anonym sa...

Min favorit är Nevil Havana Brown. Eller rättare sagt min älskade sambos favorit. Han fyller 30 år i augusti och har önskat sig denna supersnygga klocka.
Eftersom vi nyligen köpt hus och bokstavligen ALLA pengar går till det just nu så har jag tyvärr inte råd att köpa den till honom.
Så jag blev såååååååååå glad när jag såg denna tävling:)
Tänk om jag kunde vinna den till honom.

Tack för en supermysig och inspirerande blogg och en riktigt bra tävling:)

Ulrika i Ystad

Anonym sa...

En Triwa - Greystone Chrono ser jättesnygg ut. Den hade varit perfekt jag som just slog sönder min på jobbet!!

Linda T

Amanda sa...

Jag skulle vilja vinna Silk Chrono klockan. Den passar min personlighet för att min personlighet är väldigt stilren och jag gillar enkla färger. :)

FORMELLE DESIGN sa...

Älskar accessoarer och klockor och en Withe Russian Brasco skulle passa min enkla stil perfekt. Är redan fan av Creative Lounge på FB och anmält mig på nyhetsbrev, var inne i butiken i sommar när jag besökte min kära barndomsstad Umeå :)
Nu håller jag tummarna hårt!!

Må så gott!

Johanna

Anonym sa...

Triwa Klocka - Silk Chrono föll jag för direkt :)
Skulle passa mej så bra eftersom allt blir nytt för mej på jobbet till hösten. Byter avdelning, får 19 nya barn och 3 nya kollegor varav en är extremt noga med tider.
Älskar klockor eftersom det är det enda "smycket" jag kan ha på jobbet och en så fin har jag aldrig ägt :)
Tar en extra lott och *håller tummarna* för vinst!
Ha en fortsatt God Sommar, Anne Lene

Pernilla A sa...

Hej grynet! Tänkte jag skriva men det kändes väl lite väl personligt kanske? Aja hej! Jag tävlar om denna klocka Triwa Klocka - Withe Russian Brasco - http://shop.creativelounge.se/se/art/triwa-klocka-black-russian-brasco-nyhet-1.php jag är som person klassisk, stilren, vitt har alltid varit den färg jag förlitar på, har på mig vitt när jag har en sån där "sunkig" dag när man bara känner sig sliten för då ser jag fräschare och piggare ut, samma sak gäller min inredning, det är bara ett problem; Nu sedan den här trendhetsen har kommit att man ska ha färg, colorblocking etc så har jag totalt försört all mysfaktor, allt det stilrena och allt som jag jobbat för i mitt och min sambos hem, hade jag litat på min magkänsla om det vita, stilrena men med personlig tough så hade vårt hem ännu varit vår borg. Så ang klockan, eftersom att jag nu dissar färghetsen, om än för sent så önskar jag mig denna ljuvliga för att jag ska påminna mig själv varje dag om vilken linje jag föredrar i livet. Dessutom har jag inget armbandsur.

Ha det fint!

(pernillaallstrom@hotmail.com)

mariasvitabo sa...

Skulle gärna vilja ha en av de tjusiga klockorna! Min favorit är:
Nevil Raven Black!
Håller tummarna;)

På vår Udde sa...

Åh, vilken fin klocka och vilken kalastävling!

Om jag vann skulle jag välja en sådan läckerbit till klocka som glimmar på just din handled.

Min motivering:

"För ett antal år sedan ville jag så gärna, så gärna ha en sådan där lyxig svindyr Breitlingklocka. Jag tyckte att jag kunde unna mig en sådan, kanske som lite plåster på såren, eftersom jag tyvärr inte hade några barn som jag kunde skämma bort. Jag började spara pengar på ett speciellt konto, alltid när jag hade lite pengar över, satte jag in några hundralappar på kontot. Systemet var fiffigt eftersom jag aldrig "kände av" att jag sparade och som ni vet, många bäckar små...
Framåt hösten 2007 hade saldot på kontot uppnått den magiska gränsen, och klockan fanns inom räck håll för mig! Jag började planera för själva inköpet, när jag plötsligt en dag upptäckte att jag var gravid! Vilken lycka, högsta vinsten! Som genom ett trollslag försvann det där skimmret och dragningskraften som klockan hade haft på mig, och jag minns att jag tänkte, Herre Gud jag är ju galen som tänkte köpa en sådan dyr klocka! Sedan åkte jag och köpte en klocka för en bråkdel av priset, och en riktigt fin barnvagn! Klockan jag köpte har fungerat fint och bebisen som kom ut var helt underbar förstås. Både bebisen och klockan är tre år gamla nu, men tyvärr har klockan redan fått gå i pension, eftersom jag numer får stora otäcka sår av metallarmbandet som jag är överkanslig mot. "

Phu, en sådan lång historia det blev, men tänk så glad jag är åt att jag inte slängde ut såååå mycket pengar på en klocka när det idag finns lika snygga Triwaklockor för en liten liten del av priset. Men ni vet hur det är när man har barn, man vill ju gärna skämma bort dem en smula, så mammas behov kommer typ alltid sist. Av den anledningen har det, trots det, liksom inte blivit någon ny klocka till moi. Så nu håller jag tummar och tår att fru Fortuna ler mot mig, så att jag ännu en gång vinner högsta vinsten!

Kram Helena

På vår Udde sa...

Nej, men hoppla, hoppla, jag glöde säga att jag självklart gillar på Facebook och visst vill jag ha nyhetsbrev!

Kram kram

Kerstin sa...

Hej!
Jag vill gärna vara med och tävla om en fin klocka. Triwa har många fina och min favorit blir Nevil Havana Brown. Den skulle sitta fint på armen när hösten och skolstarten kommer då tid är viktigt att passa igen.
/Kerstin
Ps. Jag har anmält mig för nyhetsbrev. Ds

Veronica - Veraphoto sa...

Jag vill så jättejättegärna vinna en vit Silk Chrono. Den är ljuvligt vacker och då skulle jag börja använda armbandsur. Idag har jag ingen klocka utan måste alltid plocka fram mobilen, men denna fina klocka skulle jag gärna bära, som ett smycke!

Anonym sa...

Jag skulle gärna vilja vara med och tävla om den fina klockan Triwa Beluga Chrono. Den skulle min fina dotter få nu när hon börjar sjuan till hösten.

Kram Carola

Vit stjärna sa...

Tjingeling!

Föll direkt pladask för Nevil Havana Brown. Fulländat vacker helt enkelt! Har alltid varit en tjej med svarta accessoarer (29 år) men så i vår och sommar har jag äntligen börjat använda mer brunt på skärp och skor. Och som det saknas en gourgeous klocka till hösten när jag tänker fortsätta min bruna frammarch... ;)
Nyhetsbrev är beställt i vit stjärnas namn.

Så nu är det bara att hålla tummarna och tacka värdinnan för en underbar blogg och Creative Lounge för en fantastisk tävling!

Kraaam Anna

Heléne sa...

Oj så snygg Silk Chrono är!! Den vill jag gärna vinna, skulle passa så fint nu i sommar och till hösten när jag har ett nytt jobb att passa tider på :)

Gillar redan Creative Lounge på facebook.

/Heléne

Helen sa...

Deras klockor är SÅ fina.
Silk Chrono i vitt är just vad jag velat köpa
länge, men det är dyrt med klockor...så fint på en sommarbun arm.

elianne59 sa...

Triwa Klocka - Carbon Chrono
Tuff klocka från flotta märket Triwa med dom rätta detaljerna.

Riktigt stilrena klockor.Denna skulle passa fint på min arm.

Så jag hoppas på tur

Anonym sa...

Hej! Åh vilka fina klockor. White russian skulle passa mej bra. Både drinken och färgen är favoriten. Hoppas på tur.
Mvh Maria i Borås.

Anonym sa...

Carbon Chrono
Helt klart min favorit. Har man en klocka som är som ett smycke ska den helt klart sticka ut.
Vänligen Catrine Fransson

Vita Villan sa...

Alla klockorna är jättefina, men en Turtle Brasco hade passat mig. Den är stilren och passar bra om man som jag klär sig i mycket brunt och svart.
Jag har inte haft en klocka på armen sedan 1999 då jag fick min första dotter, så nu kanske det börjar bli dags ;)

Hanna Björkman sa...

Jag skulle bli överlycklig ifall jag vann sunrize brasco klockan ! Jag har den färgen på min vägg och jag tycker att den skulle matcha rätt mycke av mina kläder.
Just den här klockan kom upp som reklam på min blogg så jag gick in på den sidan för att kolla vad den kosta men det var alldeles för dyrt men nu har jag en chans att få den i allafall=)
kram ♥

Anonym sa...

Hejsan!! Åh, vilken toppentävling. Klart man vill vara med. Min favorit är nog white russian. Alla är ju snygga iof. Hoppas på tur.
Kraam/Anette Legendi♥

Anonym sa...

En vit silk chrono skulle jag vilja ha! Har inte haft klockan på evigheter. När jag är till stan (6mil bort) springer jag runt i diverse klädaffärer(letar mest till ungarna) och när jag sätter mig i bilen(helt slut) så inser jag att jag även denna gång glömt att leta efter nåt snyggt bling bling! Har inte ens tänkt på att man kan klicka hem..
Ha en mysig helg! /Veronica

Hem och Lycka sa...

Kul med tävling! Jättesvårt att välja favorit men Havana Brown var en riktig snygging. Signar upp mig för nyhetsbrevet så jag tar två lotter.

kram Mia

Anonym sa...

Silk chrono är min drömklocka. Hoppas på tur.. Skulle sitta såå fint på min arm.

Jag är redan fan på Facebook och får nyhetsbrev från CL.

Ha en fin kväll

Åsa

Anonym sa...

Hej!

Jag är både fan på Facebook och får alltid nyhetsbrev fr dem.

Min favorit nu till hösten/vintern är Beluga Chrono fr Triwa. Den är liksom stilren och passar tillsammans med lite mörkare plagg som används under vår mörka årstid. Nu återstår det att hålla alla tummar och tår...

KRAM Fröken M
mirva.kantola@hotmail.com

Anonym sa...

Hej! Har ingen behjärtansvärd anledning till varför just jag skulle vinna, men jag skulle bli väldigt väldigt glad om jag vann en Havana Brown. Because I'm worth it. Typ. Eller nåt.

:-)

Håller tummarna och önskar fortsatt trevlig sommar.
hälsn. smilebloggar.blogspot.com (Blogger vill av någon anledning inte att jag kommenterar via mitt google-konto. Märkligt).

Anonym sa...

Vill gärna vara med att tävla! Klockorna är verkligen supersnygga, jag skulle välja Nevil Raven Black och den skulle jag ha på mig jämt om jag vann! Jag har inte ägt en klocka på många år, det har prioriterats bort mot viktigare saker alldeles för länge. Eftersom jag är "ur-usel" på att passa tider så skulle den här vinsten vara "klock-ren" för mig...:-)
Har anmält mig för nyhetsbrevet.

Kram I H Larsson

Anonym sa...

Wiii vilken härlig sommaröverraskning!!!
Min absoluta favvis är NEVIL RAVEN BLACK.
Den är übersnygg!och så påminner den lite om Roboten i Star Wars filmerna tycker jag hahaha,iaf så blir jag så glad varje gång jag tittar på den!
Jag signade mig för ett nyhetsbrev oxå!
Ha det gott alla!
Kram fr Mia i Trelleborg

Karin i ljungsbro sa...

Silk Chrono i vitt är en stor favorit för mig just nu!! Jag har snöat in på det vita både i inredning o på outfits. Vore grymt att få matcha mitt nua vita hus med denna vita snygga klocka. Igår fick jag en vit cykel av min sambo som äger en cykelaffär, och då skulle ju denna bli pricken över i :) Är såklart redan ett fan av CL på facebook sedan länge. Älskar deras design! Ha en fortsatt bra dag alla!!

Anonym sa...

Jag skulle bli väldigt glad
Om jag nu snart en dag
Fick en orient chrono
Det skulle vara en stor "bono"!

Vill jättegärna ha en fin lila triwa klocka!! Tycker triwa gör fantastiskt fina klockor! Tack för en fin tävling!

Kram Carina

Kram Carina

Kram Carina från Gbg

Kram Carina

Anna L sa...

Är supergärna med, skulle verkligen behöva en läcker klocka och denna är min favorit: http://shop.creativelounge.se/se/art/triwa-klocka-greystone-chrono-nyhet.php

Den skulle passa mig eftersom jag ofta har färgglada kläder och kanske då ska ha en mer diskret klocka som passar till allt. Så snygg, stilren och otroligt vacker.

Gillar på fb - Anna Lundkvist

hillevianna@hotmail.com

Ceciliaba sa...

Kikade in på Creative Lounges sida och tyckte verkligen att Triwa Russian Brasco är superfin! Jag har inte haft en klocka på femton år...kanske dags? Får nyhetsbrev och gillar på FB!

Anonym sa...

Tripoli Chron skulle få mig på ett strålande humör förhoppningsvis skulle den också hjälpa mig att komma i tid:) En cool och snygg klocka som skulle göra underverk.
Hälsningar
Jessica H

Anonym sa...

Jag är såå förtjust i dessa klockor och en Silk Chrono skulle verkligen pigga upp min semester som senast delen bestått av sjukdomar och annat elände. Tack för en bra blogg med massa inspiration! Mvh Linda

AC sa...

Nevil Raven Black elr Havanna Brown fastnade jag för direkt. Har ingen klocka sen många år tillbaka och den gamla som ligger i byrån är i guld doublè och känns så fel att bära. Så en ny fräsch klocka skulle uppskattas att ha på mig när jag tar mina powerwalks.
Gillar CL på FB sen tidigare =)
Mvh AnnaCarin

Camilla Svensson sa...

För en herrans massa år sedan så besökte jag och min sambo Öland och en mysig familj med 2 små söta barn. På kvällen så tog jag av mig min klocka för att "mysa ner" som man så ofta gör och tyvärr hamnade den aldrig på min arm igen... Min älsklingsklocka försvann bara sådär!!!
Kanske ett busigt barn som ville leka kurragömma med min klocka? ;=) Ja, vad som hände är ett mysterium.

Kräsen som jag är så har jag tyvärr inte hittat en ny som får pryda min arm. Men en Carbon Chrono lever faktiskt upp till mina krav.
Gimmie Gimmie- please! ;=)

P&K
Camilla

Linda sa...

Hej Mia!
Jag vill gärna vara med på din fina tävling. Har alltid önskat mig en Triwa-klocka men aldrig känta att jag haft möjlighet att köpa. Barnen går i första hand som du vet och de är inte billiga i drift. Om JAG vinner så önskar jag mig en likadan som din alltså en Silk Chrono. Underbart fin mot en sommarbrun arm och lite extra med sitt "bling-bling" ;-)

Kram Linda

Anonym sa...

Jag har faktiskt precis köpt en silk chrono och är supernöjd med den! Men tänk vilken lycka att få en som passar till höstens outfit, så
jag skulle önska mig en Beluga Chrono!
Svart e ju liksom aldrig fel! (och inte vitt heller:)
Tack för en finfin tävling!
MVH/Alexandra
Nyhetsbrev-Check!

Anonym sa...

Min favorit är Silk Chrono, den är underbart fin och jag har länge letat efter en snygg stilren, vit klocka och nu har ja hittat den. Det var evigheter sen jag kunde unna mig nåt till mig själv eftersom ja fick en dotter för 3 månader sen så det är självklart att pengarna går till henne istället =)
Skulle bli såå glad om ja kunde vinna min drömklocka =)Gillar på fecebook och signat upp för nyhetsbrev självklart! =)

Anonym sa...

Hej! Å vilken välkommen tävling! Jag såg Triwa Turtle Brasco på en vimmelbild på en Triwa-tjej för några månader sedan och blev sådär "vill-ha-besatt". Har klurat på den sedan dess! Med dubbla lotter hoppas jag vinna den här! Den skulle vara otroligt snygg till höstens outfit tror jag. Turtle Brasco skulle passa mig finfint - är ju en brunett med ett hjärta av guld.. ;)
Glada hälsningar Pernilla i Nora

Jennymissmoneypenny sa...

Jag har länge suktat efter klockan Nevil Peacock Purple, jag tycker den är så snygg! Den skulle passa perfekt nu när jag börjar jobba i augusti efter föräldraledighet. Jag hoppas på tur och gillar självklart CL på facebook :)

Tack för en inspirerande och mysig blogg :)

Maria sa...

Åh, en silk chrono skulle sitta fint på min arm! Längesen jag köpte mig en ny klocka och för tillfället känns inte det som prio då en liten myra växer i min mage och det är roligare att handla till honom/henne.
Gillar på fb och anmält mig till nyhetsbrev också.

Anonym sa...

Att få stoltsera med en Sunrize Brasco på min arm hade mer än gärna gjort.. Jag såg den första gången i en super mysig butik här i Göteborg och nu har jag varit och tittat på den ett fler tal gånger och drömt mig bort.. Den står överst på önskelistan till min födelsedag i September men att om jag hade haft lyckan att få den som en underbar sommarpresent utav er och matcha med sommarbrännan nu i sommar så hade min lycka varit total! Nu håller jag tummarna och hoppas att jag har lyckan på min sida denna gång!! Många kramar Sabina PS: nyhetsbrevet är även anmält :)

Anonym sa...

Ägde en gång i tiden en klassisk Tissot med ljusrosa urtavla men råkade lägga ifrån mig den på ett gym så någon annan blev en glad ägare - snyft! Har efter det letat efter en klocka med lika fin urtavla men aldrig hittat någon. Men nu finns det ju en - Triwa Greystone Chrono. Och jag som älskar grått, rosa, guld och kristaller - tänk att få ha allt på armen på en och samma gång. Då skulle jag sluta sörja min borttappade klocka. Hälsningar Helena/Örebro

P.S Har absolut signat mig för nyhetsbrev

Emilia sa...

Nevil Havana Brown är enligt mig stilren, har ett klassiskt utseende men med en urtavla som sticker ut. Precis så är min personliga stil: enkel, klassisk och med små detaljer som sticker ut. Detta är enligt mig en klocka som kommer hålla stilen länge och precis vad jag önskar mig. Att få stoltsera med en så här fin klocka till höstens studier vid Linköpings universitet skulle kännas exklusivt. /Emilia från Linköping

Gillar på fb sen tidigare och nyhetsbrev är nu signat.

HEDVIG sa...

http://shop.creativelounge.se/se/art/triwa-klocka-great-white-iii.php

Skulle gärna vilja vinna denna underbara klocka,
för att fina pojkar locka.
Därför hoppas jag denna fina vinna,
så jag kärleken kan finna... (haha, skoja!)

mail: lingonskrutt.blogg@hotmail.com

är ett fan på facebook!

Sussi Ö sa...

Åh har länge spanat på Triwa klockan White Russian Brasco! Den vill jag sååå gärna vinna!! :) Är redan fan på fb men fixade nu så att jag får deras nyhetsbrev. Ha en underbar dag.
Mvh

susanne.odmark@bredband.net

Nilla sa...

Hej, vilken fin tävling du har :)

Nu när jag gått ner 25 kg så hänger min gamla rätt så fult på arm kan jag säga, så en Silk Chrono skulle sitta fin, fint där nu när man är brunbränd och fräsch :) Hoppas på min tur och har gillat på facebook.

Hoppas ni har det riktigt skönt på ön!

Hälsningar Nilla i Finland

michelle sa...

Jag skulle önska mig din fina sill chorono i vit. Har alltid önskat MIG en fin trixa klocka! Stor kram Michelle

vitagavlar.blogspot.com sa...

Hej Mia!
Min favorit är Triwa Klockan - Great White III.
Den skulle gärna få pryda min arm på mitt nya jobb till hösten. Efter ett års heltidsstudier med dålig ekonomi unnar man sig inte så mycket till sig själv, så en lyxig klocka skulle sitta kanon!
Jag gillar på facebook...
Kram Lisa

Anonym sa...

Min tjej är värd en ny klocka! Hon älskar att shoppa men nu när hon varit mammaledig har hon inte kunnat unna sig något.. Nu ska hon börja jobba och jag ska va hemma med vår dotter. Jag vet att hon har lite ångest så en klocka vore väl toppen, så hon kommer i tid till jobbet och det känns lite roligare att jobba med en snygg klocka!
/Jocke

Anonym sa...

När nu semestern mot sitt slut lider
och det åter igen är dags att passa tider,
vore det ren och skär lycka
att min arm med en triwa, beluga få smycka!

/Helena i Sunnansjö
Nyhetsbrevet får jag redan!

Julia (mittialltvitt.blogg.se) sa...

Min favorit är den svarta Triwa Klocka - Beluga Chrono. Den är ju bara såå snygg. De flesta ser jag väljer den vita klockan som favorit, den är såklart sommarfräsch till tusen, men den svarta är elegant på sommaren och istället fräsch att bära på hösten och vintern, och eftersom vi "tyvärr" rör oss i rask fart mot hösten skulle jag vilja vinna denna svarta skönhet så jag kan möta hösten med ett leende på läpparna !

Stor Kram Julia i Örebro

Elin sa...

Jag vill ge min mamma en present. En morot för att hon ska fortsätta vara den fantastiska förälder hon är. Då jag lever på studiebidrag har jag inte möjlighet att ge henne den present hon förtjänar Det hade därför varit en fröjd att ge henne Triwa Klocka - Corniche Chrono. En färgklick att ha på armen under den mörka hösten och vintern som väntar bakom hörnet.

elin.durge@hotmail.com

Anonym sa...

Hej!

Skulle jag ha turen att vinna skulle jag önska mig Lambretta - Imola Herr. Denna klocka skulle jag önska mig till min underbara man. Han ställer upp i vått och torrt och begär aldrig någonting till sig själv. Att kunna överraska honom med denna klocka på hans födelsedag som snart inträffar vore Guld värt!:)

Tack för mig och ett fortsatt lycka till med den fina bloggen!

Kram Angelica Axglimt

Anonym sa...

En silk crono tycker jag är så jätte fin.Den skulle passa mej perfekt som jobbar inom Hemsjukvården och där man måste ha koll på klockan då tiden kan vara knapp ibland när man ska köra bil mellan de olika vårdtagarna.Det är långa sträckor här på landsbyggden och ett kvälls pass innebär oftast 13-15 mils bilåkning.

/Ann-Sophie
evegard.h@telia.com

Anonym sa...

Åh! Jag har länge önskat mig en Triwa Klocka! Och då speciellt - Naked Brasco.
Så nu hoppas jag på turen att denna snygga klocka ska få pryda min handled.
Härlig blogg!
Kram!

annette.lovgren@hotmail.com

helen by the westcoast sa...

Nevil peacock purpur skulle bli super till hösten. Älskar lila och så fint till höstiga mustiga färger. Har ju också drömt om att få bli lika fin som våran sessa Madeleine i en Gert chrono på armen, kanske drömmen kan bli sann? Mvh Helen

Anonym sa...

Hej! Khaki Crono!! Klar favorit. Min stackars 'klockarm' har under några år varit ensam och naken - hållits gömd bakom långa tröjärmar utan grepp om tid och rum. Vad vore väl trevligare än att få kavla upp ärmarna och stolt visa upp den Triwa-prydda armen!

'Sjöjungfrun'

Carolin A sa...

Å de är ju så fina, Triwa klockorna. Vinner jag skulle jag mer än gärna välja Silk Chrono vit, det skulle bli en bra 30 års present till mig själv som om några veckor fyller år!!

Har skrivit upp mig för nyhetsbrev!

Kram Carolin A

Anonym sa...

Jag och mina söta tjejer föll alla tre för White Russian Brasco klockan. Den snyggingen skulle vi tre tjejer i familjen kunna samsas och turas om. Helt underbar klocka. Vi hoppas innerligt att vi har turen på vår sida. Som arbetslös har jag tyvärr inte möjlighet att unna oss sådana godbitar, men kanske Fru Fortuna skulle unna oss vinsten :)
P med döttrarna A och E

Anna Agerhall sa...

Corniche Chrono -en turkos klockälskares dröm. För två veckor sedan fyllde jag trettio och ända sedan jag lärde mig klockan har jag älskat klockor. Har tom samlat på armbandsur. Har aldrig gillat smycken o accessoarer, utan för mig har klockan varit min viktigaste detalj. Den som säger vem jag är. Och turkos är verkligen färgen som beskriver mig bäst. Därför skulle jag bli väldigt glad om jag fick starta trettiotalet med just denna turkosa drömklocka. Nu ska jag kika vidare på er fb-sida.

Anonym sa...

Hej!

Nu till hösten skulle jag definitivt välja en Nevil Havana Brown som jag matchar tillsammans med bruna boots och handväska... Men först så fortsätter jag att drömma lite till och njuta av den sista delen av sommaren...! :)

PS. Jag är både Creative Lounge fan på Facebook och prenumererar på deras nyhetsbrev.

Kram Mirva
mirva.kantola@hotmail.com

Anonym sa...

Är inte Triwa-klockorna så fina!! Det är svårt att välja en favorit bland dessa skönheter men Naked Brasco tror jag skulle pryda min arm fint så här i slutet på sommaren. Är självklart ett fan av CL på facebook och har nu även gjort en anmälan om fina nyhetsbrev.
Tack för en fantastisk blogg!!

Kram Malin i Linköping

Anonym sa...

Åh...vad roligt med en tävling. Blev nyfiken på Triwa klockan - Khaki Chrono. Skulle klart bli jätteglad om man vann den.
Tack fina för en helt fantastisk härlig blogg.
/Varma Goa kramar Jenny

Anonym sa...

Vilken tävling! Min absoluta favorit bland Triwa klockorna är Carbon Chrono. Den skulle jag kunna ha både till jobbet och när jag vill vara snygg på hemmaplan. Ja, kort sagt så är det en klocka för alla tillfällen. Självklart har jag signat mig för nyhetsbrev.
Kram PK

Malin sa...

Hej fina du.

Om jag har turen att vinna skulle jag välja en Silk Chrono. Den är hur snygg som helst! Både till vardags o till festligare tillfällen.
Av någon konstig anledning hamnar jag alltid i barnaffärer/på barnavdelningen när tanken var att jag skulle unna mig något fint. Så nu tänkte jag i alla fall "unna" mig en chans i din fina tävling.

Tack för en fin & inspirerande blogg!
Kramar från Malin i Kristianstad.

Malin sa...

Oops, glömde ju skriva att jag redan gillar på Fb! ;))
/Malin

Anonym sa...

Härlig tävling! Skulle bli överlycklig om jag vann en Nevil Peacock Purple klocka! Är lärare och att ha klocka är ett måste för mig. Skulle då vara skoj att ha något så tufft på min arm. Terminsstarten är snart, skulle vara helt perfekt.

Har skrivit upp mig för nyhetsbrev.

Nu hoppas jag på tur!
Mvh Stina A

Anonym sa...

Hej,
Oj vilken härlig tävling i sommarvärmen :)!

Min favoritklocka är den ljuvliga modellen: "Triwa Nevil Havanna Brown".

Tänk om jag vann, vad glad jag hade blivit då!
(är både CL signad för nyhetsbrev och fan på FB).

Kramar Nena

lilla.u sa...

En Naked Brasco - för dess enkelhet !
Skulle matchas med mina färgglada vänskapsband ...

Kram. Ulrika på little.u jewel box
(like:ar sedan tidigare CL på FB)

Malin E sa...

Åh vilken fantastiskt tävling! Vilken tur att jag "ramlade på" din blogg här ikväll.MYCKET fina bilder och annat kul här inne!
Jag vill hemskt gärna vara med och tävla och jag tar 2 lotter då jag även gillat på FB.
Jag gillade klockan silk chrono vit färg, jag tror den hette så.
Den skulle passa eftersom jag älskat vitt och sen har jag ingen klocka alls innan så det vore väldigt kul att få vinna en.Då slipper man leta i väskan efter mobilen varje gång man ska kolla vad klockan är!
Ha det gott!
Kram Malin

Malin E sa...

Nämen NU ser jag ju att det redan är försent! Attans oxå....
KramMAlin