söndag 3 juli 2011

RECEPT: BASILIKA POTATIS










Hallo!




Kom på att jag bara måste dela detta supergoda potatis recept med er innan jag tar kväll helt!



Vi fick det i går hos min bästa vän på grillkvällen, tyvärr hade jag glömt kameran hemma (hur nu det gick till, jag som inte brukar gå en meter utan den typ!!!), så ni får bara receptet utan fancy bild!:)



Superlätt att bara vispa ihop och så mycket roligare än bara vanlig kokt färskotatis till grillat! Vi fick kyckling i går som ju passa så bra till parmesan smaken, men man kan säkert äta kött eller god grillad lax till det med! Ett tips är att servera den lite ljummen!





KRAM






7 kommentarer:

Anonym sa...

Toppen med nytt potatis-recept!!!!!

Hur går det med "nya tider - nya Mia"???
Vore kul att höra om du ff kör diet eller lagt det på hyllan under sommaren...?

Bea

På vår gata sa...

Det låter riktigt riktigt gott! Det är perfekt med massa grilltips nu i sommar.

Kram Daniela

mammaxtre sa...

Men så gott, måste prövas :-)

Ha en toppenbra måndag

Anna sa...

Åhh, vad somrigt och gott det lät!
Tack snälla Mia för att den inspiration du ger via din finfina blogg!

MIA på MITT VITA HUS sa...

Bea: Hej på dig! Jo jag försöker tänka lite mer nyttigt även på sommaren (typ en sallad till lunch, äta frukt till frukost, äta mer salald än potatis till grillen på kvällen!)men jag måste erkänna att det blir en hel del fika och gosaker (som glass på stranden) och mycket rödvin med;) Jag får ta mig ett inlägg om sakfrågan;)

Alla: Vad roligt att ni gillade receptet, fantastiskt gott faktiskt:)

KRAM

M

Anna / Sand´s Drömmar sa...

Ursäkta en dum fråga nu men hur tillreder man då potatisen? Ska den kokas, rostas i ugnen, eller, och sen blandas med allt annat eller?

A-F sa...

Åh det var ju såå gott!! Det måste ni prova! Parmesanen var pricken över I:t. Kokt färskpotatis tog jag, Anna!