måndag 18 juli 2011

GRYTHYTTANS BRYGGERISERIE


Snyggt från Grythyttan - bryggeriserien - gärna i vitt till mig, ett litet bord och två små stolar!


Hello!


Ni kan ana att jag grämer mig över att jag en gång i tiden gjorde jag mig av med med en grupp från Grythyttans bryggeriserie som jag hade fått efter att ett gammalt jobb gjort om hela uteserveringen med nya möbler och s l ä n g d e (vi anställda fick givetvis ta borden och stolarna om vi ville ha...) alla grythyttanmöbler, som förvisso gick i mörkgrönt men ändå, det hade man ju lätt kunnat måla om idag:/! Ibland är det inte alls bra att rensa ut för mycket, men vad gör man när man har begränsat utrymme att förvara saker och just då hade jag nog annat i tanken som en liten Emma i magen, men som sagt idag ångrar jag mig som tusan...


Nu med planket byggt känns det som vi fick en fin skuggig yta, nästan som en liten innergård med avskärmning mot gatan. Där innanför skulle jag gärna vilja ha en liten enkel grupp med ett litet bord och bara två stolar så man kunde slå sig ner en solig dag. Då kom ju givetvis grythyttans bryggeriserie upp i tanken (ja precis en sådan jag gjorde mig av med fast nu gärna i vitt), tror bestämt jag ska spara til ett sådant inför nästa sommar!:)


Ha en fin fortsatt måndag!


Vi ses lite senare...



7 kommentarer:

Charlotta ♥ ohlovely.se sa...

Vet precis hur det är. Magnus föräldrar och mina föräldrar har också slängt en hel del Grythyttan-möbler... vem kunde ana att det skulle bli så populärt och "inne" igen? ;)

Kram

Anonym sa...

Kan rekommendera alla Grythyttans utemöbler... har flera av deras, bl a den du visar på bilden i teak... tycker det är det finaste, att den åldras och blir "grå" ser så nött och snygg ut då.
Ja, många ggr är det rejäla, lite dyrare värt att spara slantarna till.

Johanna

Lina sa...

Många gånger ångrar man sådana saker...men det är ju oftats i utrymmessäl man inte sparar.
man skulle ha en lada och förvara bra att ha saker i. :)
Men Mia vi vill ju se bilder ....är ju sjukt nyfiken på bygget ju.
Kram kram
Lina

A House With A View sa...

Jag har också gjort dundermisstag, bland annat slumpat iväg ett gammalt bockbord som jag i efterhand ångrat djupt, suck... Det skulle ha passat perfekt till min framtida matsal... Åhhh nu blev jag påmind om det igen, haha!!!

Kraaaaaaaam aka

Livet är Underbart sa...

Min mor och far har den gruppen i sin berså och dom är så fina. Står också på min önskelista (när vi hittar dröm huset)kram kram

Kristina sa...

Jag vet precis hur det känns...har själv inför en förestående flytt gjort mig av med saker som jag fortfarande ångar. Men gjort är gjort...

Hälsningar,
Kristina

Anonym sa...

Du är inte ensam om det där ska du veta. Jag har skänkt bort så mycket, som jag nu ångrat. Och samma gör jag ju fortfarande, fast jag borde ha lärt mig och om något år grämer jag mig :-) That's life.

Ha en skön fortsättning på sommaren!

Hälsningar från södra Finland