lördag 9 juli 2011

EN VY PÅ VÅR BAKSIDA



Här är en bild på huset sett från ena hörnet av tomten. Just nu när jag laddade in kortet i datorn så kändes det så väldigt tomt, men man får väl se det så här, det kommer hända mer för var år som går med huset och tomten!:)(dock har lilla äppelträdet av sorten Aroma tagit sig fint och i odlingslådorna växer det som tusan!:)



God Morgon!



Lördag hela dagen lång...

Vi ska se om jag kan få igång N till något av projekten här ute på tomten (tyvärr är jag inte så där jättehändig på att snickra fixa och måla så jag är faktiskt beroende av min alldeles egna lilla handyman om något sådant ska utföras;). Känns som jag längtar mer än någonsin efter det där lilla planket med dörr mellan carporten/förrådet och själva huset, där vid grovingången på sidan!


Vad har ni för er en dag som denna då?




9 kommentarer:

Lantligt i smultronbacken sa...

Vad fint ni har det på baksidan. Det är ju hur bra som helst att det är ganska tomt, då kan du ju planera från grunden. Jättebra!

Här fodas det också i pallkragarna i köksträdgården, helt otroligt vad det växer.

Idag ska vi hämta ett blocketfynd, men inte till mig utan till djuren ute. Sen blir det till att vila min onda rygg

Kram Teres

kristina - ingen vanlig dag sa...

Wow så fint och välskött! Och visst är det så att det tar sin tid med trädgård - och det bästa är väl om det får växa fram hur man vill ha det efetrsom.

Kram / Kristina

mammaxtre sa...

Men så fint. Ordning och reda och en välskött tomt.

Tänk vad härligt att kunna själv, att inte behöva ta hjälp av sin handyman. Det vore roligt. Men, jag är ett hopplöst fall, ohändig som få.

Jag ska idag lördag njuta av dagen. Klippa gräs och bara vara. Det är mitt mål iallafall :-)

Happy Lördag

Mrs. b sa...

Så fint det ser ut! Visst tar det tid att anlägga och fundera ut hur man vill ha det. Vet hur det är... (maken står där ute just nu och kapar sten med vinkelslip...)

casaofmia sa...

Så fint och fin blogg!

malin sa...

Jättefin uteplats!
Skulle dock göra mkt för själva inramningen av uteplatsen tror jag om du placerade en grupp med utekrukor + blommor tex ljung?, ca 3 st i olika storlekar i hörnet som du fotat rakt på.
Tror det skulle göra mkt för helheten. Tack för en super bra blogg!

MIA på MITT VITA HUS sa...

Malin: Tack för fina ord och tips:) Just nu väntar jag bara på att "rätt" betongkrukor ska dyka upp, sedan ska det bli mer blommor och eventuellt lite annat skoj på stora däcket:) Och så givetvis att vi ska lasera alltihop innan det ställs på ännu mer grejer:))

KRAM

M

Anonym sa...

Åh vad fint Ni har det :) Kram Jenny

Anonym sa...

Jättefint! Undrar vem ni valde som husleverantör? SMV? Ser ut som det? Är ni nöjda? Vore kul att läsa lite om er byggprocess! Tack för en fin blogg! Anna