onsdag 13 juli 2011

DAGENS LILLA UTFLYKT


Hemma hos min vän fina i lilla Vimmerby!

Vitt så långt ögat kan nå i en härlig blandning av gammalt och nytt! Jag blev helt förälskade i den lilla vindstrean med vita golv, små vitmålade garderober under snetak och skafferi som man kan gå in i!:)



Hej söta vänner!



Nu blev det ett till sånt supersent blogginlägg och ni kanske rent av redan sover vad vet jag! Jag vet att jag iallafall är på väg dit men jag var tvungen att ladda in lite bilder till datorn från dagens lilla utflykt till Vimmerby!

Jösses vilken härlig dag vi haft! Det var nu länge sedan vi sågs jag och min fina vän som nu bor i lilla Vimmerby. Vi hängde ihop i vått och torrt under tre tuffa år på universitetet när vi läste sjuksköterskeprogrammet, hade hur kul som helst ihop och spenderade ju som sagt en hel del tid tillsammans!:)


Idag har jag även gjort något som var väääldigt länge sedan jag gjorde... Nämligen ridit på min väns fina häst!
Förr i tiden var det stallet som gällde, jag älskade att bara vara där! Just nu känner jag mig dock en aningen vingbruten efter att testat väldigt ringrostiga kunskaper där uppe på hästryggen, men oj så skoj det var. Och gissa om det var två söta som har haft hur skoj som helst och absolut inte åka hem... Jag tror bestämt jag fått mig två små hästtjejer!;)




Innan man ska rida måste man borsta och kratsa hovarna så hästen blir fin.
(Mamman höll sig en bit ifrån och försökte undvika en allergiskchock)...




Tungan rätt i munnen annars gör pållen precis som han själv behagar!




Så där ja, runt paddocken ska vi...




Stjärnan som klarade av dagen galant, världens sötaste fjording Knast Nin "Knasse", som hade en ängels tålamod med ridsugan små (och stora;) tjejer!:)




Vilken lycka att få leda finaste hästen alldeles själv tillbaka till hagen!




Två som tyckte detta var den bästa dagen ever!:)




Nu måste denna bloggerska sova bums för jag är hur trött som helst - gäsp!






KRAM PÅ ER ALLA!






8 kommentarer:

mammaxtre sa...

Ett skafferi i vilken man kan gå in i vore som en dröm att ha tänker jag.

Vilka fina tjejer du har. Bilden på de två är så rar.

Ha en fin dag

Anonym sa...

Hej! Vilken underbart fin bild på dina söta tjejer :-) Jag har också två ridtokiga tjejer och mamman gillar också att vara i stallet :-) Ha en underbar sommar! Kram Malin

Linruz sa...

Vilken lycka!!
Det är något visst med hästapållar och små tjejer.
Förstår att de föll för honom han är ju hur söt som helst.
Kram kram
Lina

Hedvig och Jag sa...

Å så härligt! Jag älskar att rida.. men det är längesen nu. Om lilla H vill börja så är jag snabbt där och erbjuder mig. Så fina toppar tjejerna har!

Hoppas att du får en fin dag!

Psssst... Vännens lägenhet var superfin!

Emma H sa...

Vilken härlig dag ni verkar ha haft och en superfin bild på töserna:)

Kram Emma

Othilia sa...

Hej, vilka fin bilder. Nu får du inte ta illa upp, men det är inte en bra kompination, tofflor och hästar. En häst väger runt ett halvt ton. De kan lätt trampa fel, utan mening.
Ha en härlig kväll.

Karin sa...

Vilken fin bild på dina gulliga flickor! :) och vilken härlig dag ni verkar ha haft det ute på landet:) Kram

Charlotta ♥ ohlovely.se sa...

Vilka underbara bilder det märks att ni hade en härlig dag! Lovely!

Kramar till er alla!