onsdag 8 juni 2011

VÅR KÄRA LILLA RABATT


Se där är den, vår första och enda lilla rababatt på tomten, den med vita och skirt ljusrosa pioner hela fembuskar på rad! Jag har planer på att fylla ut lite i mellan med något lite mer marktäckande, men jag vill se lite hur det artar sig först.


Hej fina vänner!

Tack rara ni för fina ord om Alice vita skrivbord!:)


Hur mår ni idag?

Här är det växlande väderlek och just nu blåser det en hel del hos oss!


Jag tillbringar dagen med att rita på nya stentrappen vid grovingången, ritar även på det där lilla plank med dörr som ska byggas där och avskärma vår baksida från gatan. Det kommer även stoppa en hel del vind för just där är det som ett virvelhål när vinden kommer (vilket iofs märks mest på vinterna då snön blåser igen upp på dörren!).


Där bakom våra pionbuskar ses den fula trätrappen till stora entén, där ska det också bli en trapp i sten (el betong), men den ska vi göra nästa sommar. I år får det räcka med att fixa vid grovingången och lasera hela trallen. Vilket just nu känns som stora projekt bara det!!!:)


Önskar er en fin onsdag!


KRAM



psst, kan tyckas gammal, men jag tycker den är bäst på spotify just nu och lyssnar om och om igen!:)




6 kommentarer:

Julia - Ett hem för 5 sa...

Pioner är väldigt fint! Särskilt när man blandar olika rosa eller rosa och vita :) Står på min lista över blommor som ska planteras...

Anonym sa...

Så fint!

/J

Ps jag diggar med Maggio...

Livet är Underbart sa...

Det är väldigt vackert med pioner. Smart av er att begränsa jobbet i sommar- man ska njuta också! Vi som hoppas hitta dröm huset i sommar får nog händerna fulla =)kram kram

Mrs. b sa...

Så fint med pioner! Jag längtar till jag har egna buskar!

Charlotta ♥ ohlovely.se sa...

Åh, jag älskar pioner! Har en vit och två rosa. Lovely!

Kram

Emma H sa...

Vad ska ni lasera trallen med? Vi måste också göra det men kan inte bestämma med vad:)

Skönt att få slappa lite också, man ska inte jobba ihjäl sig hemma.

Kram Emma