tisdag 7 juni 2011

VACKERT I VITT



Nu är det färdigmålat Alice fina skrivbord som är ärvt av hennes farfars morfar. Ni kan gissa om det är en liten fialotta som är lycklig över att äntligen fått ett eget skrivbord och slippa dela med sin gamla mamma!:)




Todeloo!




Nu behöver jag en iskall dusch känner jag efter att fixat och donat på vår övervåning. Här uppe blir det alltid så himla varmt, men det blir det väl nästan på alla övervåningar gissar jag!



Lilla Alice som borde lägga sig är i full sjå och plockar in i lådorna i nya skrivbordet, och tänka sig hur kul är det inte att få en alldeles egen nyckel till alla lådor! Då kan man ju gömma en massa hemlisar!:))



Visst blev det fint!:)




Nu får ni ha en mysig kväll, här ska vi tända lite ljus och mysa i soffan när det åskar och regnar ute!




KRAM PÅ ER!




25 kommentarer:

Anna sa...

Åh så fint!!

Jag som ju är helt galen i gamla skrivbord, ja bord i största allmänhet :)

Förstår henne verkligen, kommer ihåg själv hur spännande det var med eget skrivbord där man kunde förvara alla sin hemliga skatter :)

Anna

mariasvitabo sa...

Vad fint det blev! Har själv ett likadant skrivbord och stol som väntar på att få användas. Nu blir jag ännu mer sugen att inreda rummet;)

Kram Maria

Ida sa...

Så fint med de fina färgerna till allt det fräscha ljusa! En riktigt tjej-pysselhörna! Ha en fortsatt bra vecka Mvh Ida

Hedvig och Jag sa...

superduperfint!!

IngerJohanna sa...

Superfint! Förstår att hon är lycklig!
Allt gott!

Lina - KITCHENBLOOM sa...

Å, det är så rackarns likt min barndoms ärvda skrivbord - vitmålat, med fem lådor och snirkliga fötter. Jag valde bort det för ett par år sedan, sålde iväg det blocket, men hos er passar det sig fint i sessans rum. Mycket fint!

Kram.
Lina

Åsa sa...

vilket härligt skrivbord Alice fick..förstår att hon är supernöjd med alla lådor att ha saker i :)
kram Åsa

Postadress Torslanda sa...

Så fint det är - förstår att det är en stolt liten tjeja idag!

Mrs. b sa...

Så fint - jättefint! Så fint med vimplarna också.
Förstår att lilla tjejen är glad över sitt nya skrivbord!

D I N À R À sa...

Men så fint!!! Jag spanar oxå efter ett skrivbord till stora tösen. Jättesvårt!! Hoppas att dagen varit fin! Stor kram

Gode ønsker sa...

Så heldig jenta di, og ekstra fint at det er arvegods fra familie. Nydelig i hvitt var det!

ANNIXEN. sa...

Såååå fint skrivbord och jag förstår att hon gillar att flytta in i lådorna nu :)

Madame Vit sa...

Jättefint blev det!! Förstår att hon är lycklig =) tänk vad vit färg kan göra =)
Tyckte mig skymta en ny kökslampa, har jag fel=)? skulle vara suuuuper att se den på helbild (ja jag behöver inspiration hihi)

Kram Fia

17doors sa...

Jättefint, vi har ett liknande till våra flickor (som jag hade när jag var liten), men de är ju lite för små för att uppskatta det.. (1 o 2 år).
Jag kan tänka mig att din prinsessa är nöjd, jag kommer fortfarande ihåg vad jag hade i lådorna..
Ulrika

mammaxtre sa...

Det blev verkligen jättefint. Vad roligt att hon är nöjd.

Vår övervåning är så varm. Olidligt varm, men så kanske det är med övervåningar. Jag har alltid tänkt att det är konstigt, men det kanske dte inte är:-)

Ha en fin onsdag

bella sa...

Ååå så fint! Förstår hennes glädje över alla lådor med nyckel och allt :-)

Kram!

Josefin -Happy Days- *VI BYGGER HUS* sa...

Så fint skrivbord, som en dröm!! Verkligen tjusigt fotat. :-)

Magda sa...

Urfint!! Älskar skrivbordet och den vackra stolen, min favvo! :)

Nu är sonen här hemma bara 15mån men ett gammalt skrivbord i svart väntar på honom och till det gärna en stålgrå tolix. Att drömma är härligt...

Din blogg är alltid full av inspiration, tack för det!

Mvh Magda

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Vilket himla sött skrivbord. Kan förstå att hon är lycklig. :-)
Skulle själv vilja ha något liknande, kanske inte främst för att använda som skrivbord, utan med som sidobord. Väldigt praktiskt med lådorna.

Hoppas du har en fin onsdag!

jenny ~ house of jenny sa...

Det blev riktigt riktigt fint! Förstår att hon är glad!

Hoppas ni får en fin onsdag!

Puss!

Helt Enkelt sa...

så fint!
och extra roligt att det gått i arv. sånt
är så värdefullt tycker jag.

kram på dig!!

Emma H sa...

Det blev superfint!!
Måste fråga vart krukorna/burkarna med hjärtan kommer ifrån? Helt perfekta och hur fina som helt att ha massa pennor i:)

Kram Emma

Junitjej sa...

Så fint det blev!

MIA på MITT VITA HUS sa...

Emma: Det är små krukor i plåt inköpta juletid på plantagen för en riktigt billig penning:)

KRAM

M

Emma H sa...

Okej:) Tack för tipset, finns säkert liknande någon annanstans.

Kram