fredag 3 juni 2011

MJUKT PÅ SNYGGA STOLAR



I köket hos oss idag, lite nya kuddar på fina Tolixstolarna!:)



Välkommen fredag!





Jag gör sällan fynd, typ kanske aldrig! Jag brukar inte gilla kopior, om det inte är en sån där sak som man använder ett tag och sedan kasserar typ. Mitt öga dras ofta till det äkta och där med det dyra, inte alltid till en fördel kan tyckas! Jag har sneglat på de randiga Day Home dynorna och även de från Tine K. Men så där helt plötsligt råkade jag hamna på Jysk (hör inte till vardagen kan jag säga för jag kan inte ens minnas när jag gick in i den affären sist!) Jag vet att några söta bloggisar tipsat om ett fynddärifrån tidigare, men jag hade liksom inte riktigt kommit ihåg det. Men så stod jag framför hyllan med sittkuddar och vips blev vi med ett gäng randiga till köksstolarna här hemma!:)



Ja det klagas en hel del på att det är kallt om rumpan på morgonen när man ska sätta sig och äta frukost i bara nattlinnet (den enda nackdelen med de sitsnygga Tolixstolarna;) men se så problemet åtgärdat (iallafall så länge dessa gobitar håller ihop och är någolunda rena;). De är inte svart/vita men så när som, och kostade typ ingenting, ett fynd alltså!:))


Ni som undrar vart dom lila finingarna tog vägen som jag hade, jag kan säga de ligger i kuddgarderoben, lila blir liksom tröttsamt i längden för en svart/vit tjej;)



Nu ska jag fixa lite!



Trevlig fredag på er vänner!







17 kommentarer:

signerat 71 sa...

Fiiint!!!
Känner så väl igen mig - från att ögat alltid drar sig till de dyrare produkterna. För några år sedan total vägrade jag gå in på Kapp-Ahl och Lindex, men måste erkänna att ffa Kapp-Ahl har växt och blivit mycket bättre. Jag ska inte säga vad jag tänkte om den affären tidigare (passar liksom inte riktigt här...;))))
Ha det bäst.
Kram Jenny

Linda sa...

Snyyyggt det blev :) Har också dem dynorna och dem lila men det är skönt att byta lite!

Ha en härlig dag!

Kramar Linda

Linda - Harmony Home sa...

De där var ju jättefina! Det är bra med fynd ibland:)

Men jag förstår ditt resonemang, äkta är alltid äkta:)

Trevlig fredag
Kram /Linda

Charlotta ♥ ohlovely.se sa...

Så fint det blev. Älskar Tolixstolar!! Det får bli ett inköp till nästa hus. Känns liksom inte lönt att köpa nya möbler när vi är på väg att flytta... ska bara hitta vårt nya hem först. :-)

Tack för tips om fina dynor. Ska kolla in Jysk, kanske inte är så dumt. ;-)

Ha en underbar fredag i solskenet!
Kram från Lotta

Skridskoänkans glada dagar sa...

Ibland händer det oväntade och man fyndar plötsligt på ställen som man aldrig riktigt känts sig hemma. Jag förvånas ibland över Rustas grejer på ett positivt sätt .

Bara för man kliver in på Jysk behöver man inte vara en Ove Sundberg!

Fin fortsatt fredag på dig. Lycka till nu med nästa fynd, kanske på Överskotts bolaget:)!

Livet är Underbart sa...

Man vet ju att man får vad man betalar för ;) Men dom dynorna har vi nu för 3:e säsongen och dom ser faktiskt likadana ut. Önskar en solig fredag! kram kram

emmelisvitahem.webblogg.se sa...

Det blev ju hur kanonis som helst ju ;)
Jag e inte så ofta på jysk heller, men har iblnad gjort lite fynd jag med..
Själv tänkte jag önska mig pengar i födelsedag så jag kan köpa mig en tolix stol själv till skrivbordet...
Gillar det du har på bordet.

tack för tipset.
kram emmeli

Hem och Lycka sa...

Visst är det så, jag köper också helst den äkta varan. Snygga dynor, jag har dem också! Kram

BBQ VILLAGE sa...

Är heller ingen Jysk-fan men just de dynorna har jag också sneglat på hos flera bloggisar eftersom jag behöver 10 st till min altan känns det väldigt prisvärt att ge de ett försök och nu såg jag i en av dina kommentarer här(Livet är underbart) att de överlevt 3 säsonger, inte illa - de ska nog få en chans hemma hos mig också ;) Ha en underbar helg!

Kram F

Anonym sa...

Fina dynor men helt ärligt tycker jag inte de passar till Tolix.. Tolix är ändå ett slag för sig o enligt mig snyggast som de är. Men smaken är som baken :)

Gode ønsker sa...

Sitteputene du viser har eg også i mine svarte tolixer og det funker veldig bra! Er nok det eneste eg har i mitt hus fra Jysk, men kjekt å komme over slike kupp av og til.
Ha ei fiiin helg!
Klem Kristine

mammaxtre sa...

Åh vilka fina stolar, dem gillade jag.

Ha det fint

Josefin -Happy Days- *VI BYGGER HUS* sa...

Kan man bli annat än avis på dina fina och läckra stolar? Tänk vilekn dröm att få ha dem i sitt kommande kök. :-)

Tusen tack söta Mia för rådet ang utohusfärgen till huset sen när vi byggt det klart och ska gå på att måla utvändigt. Jättebra tips, för inte vill man att det ska dra åt det gula hållet.

Massa soliga hälsningar, kram och trevlig helg!!!

17doors sa...

Toppentips, ska ut till stormarknaden idag för att handla till ett liten 1-års kalas, o de dynorna skulle komma till användning på en gång i morgon! :)
Jättefint foto i din blogg!
Hälsningar
Ulrka

Drömlägenheten/Caroline sa...

Icke att förakta de stora kedjorna (som har mycket kraffs och skräp!). Fynd kan göras där. Har själv haft de dynorna i två år och gillar de skarpt. Bra pris, snygg rand och sköna att sitta på. Jag blandar hej vilt när det gäller dyrt och billigt. Gillar mixen som blir, plus att det i mina ögon blir mer personligt.

Ha en finfin lördag!

Anonym sa...

Hallojs,
Vad är det för storlek på dynorna?
Tjingeling från Maria

Postadress Torslanda sa...

Har också de dynorna och gillar dem mycket! De kommer att användas flitigt på det nya trädäcket och på berget som extra sittplatser. Snygga & sköna. En personlig mix är det snyggaste!