måndag 13 juni 2011

MÅNDAGSMIDDAG - PASTA AL FORNO


Detta blir det till middag hos oss i kväll, äkta italienskt Pasta al Forno dvs. ungsgratinerad pasta med färs, parmesan och mozarella. Jag har receptet i en av mina favoritkokböcker Mina fastrars mat av Paolo Roberto. En perfekt lättlagad måndagsmiddag, när man är lite trött efter första arbetsdagen på veckan!:)





Tjingeling Vänner!





Här har vi nedräkning till sommarlov, bara två dagar kvar!:)


Ja det blir inte riktigt semester än för min del men snart så och det ska bli såå skönt med lite ledigt! Jag längtar som en tok efter varma dagar i solen, vår tripp till Gotland och en massa mys hemma!



Vad har ni för planer i sommar då?




Ha nu en fin måndagskväll vänner!



KRAM






10 kommentarer:

signerat 71 sa...

Hej,
Här har vi oxå snart sommarlov. Skolavslutning imorgon.

Vart på Gotland åker ni? Vi sitter just nu och kollar på lite olika alternativ på Gotland.

Njut av den goda maten!
Kram Jenny

MIA på MITT VITA HUS sa...

Jenny: Jag har lyxen att bo hemma hos min bästa vän J på Gotland, hon med familj bor straxt söder om Visby:)

KRAM

M

Anonym sa...

Undrar vart du köpt din fina "tassel" som du hade på ditt skåp i vardagsrummet, den var så fin:)

MIA på MITT VITA HUS sa...

Anonym: Kika in hos Kajsa på Enkla ting, hon har massor tassels i olika färger och den jag har, den svarta:))

KRAM

M

Josefin -Happy Days- *VI BYGGER HUS* sa...

Mmm, det låter himla smarrigt! Här är det nedräkning med, skolavslutning på torsdag. :-)

Trevlig vecka, kramar!

Livet på landet sa...

Det receptet ska jag prova..alltid lika kul med nya middagstips!
Här går barnen på sommarlov på fredag & även min semester börjar då..härligt! Vi planerar att bo de två första veckorna i husvagnen på Öland där vi säsongsplats..sen blir det Skara sommarland & ev en liten tur till Ullared;) Resten av sommaren tar vi nog dagarna som de kommer..det är lyx det med!:)

Kram Helena

Söta som socker sa...

Å så gott det lät, måste jag prova

Anonym sa...

Åker ni aldrig på nån längre semster? Utomlands? Känns som barnen borde uppskatta det mer än dyra inredningsprylar, om man inte har råd med både och. Ta det inte personligt, är bara intressant att reflektera över hur man prioriterar olika i livet...

Life's Silverlining and I sa...

Gillar också denna kokbok av Paulo R- så trevligt du lagt upp bild på recept och bok!

Charlotta ♥ ohlovely.se sa...

Så gott det ser ut. ツ Måste jag nästan testa... tack för tips och inspiration!

Kram kram