torsdag 16 juni 2011

LAMPAN ÖVER KÖKSBORDET


Ni som var nyfikna på lampan över vårat köksbord, här är den!:)

Det är en BTC Orginal pendel Titan size 3 hemklickad från Finska Lundagården.



Hej på er!


Nu är det bättre med huvudvärken!:) Jag tror det är ganska många veckors nattarbetet som börjar ta ut sin rätt på kroppen och ställer till det nu med huvudvärk. Bara några veckor jobb kvar sedan semester, för första gången på riktigt sedan långt tillbaka i tiden!:) (jag har pluggat länge, varit föräldraledig, sommarjobbat hela sommrar utan ens en ynka semestervecka, så nu är det dags för välförtjänade nästan fem veckors semester i år!:)


Ni är många som kommenterar och mailar om att ni vill se mer bilder hemmifrån mig och jag ska försöka tillgodose er!:)


Kökslampehistorian är lång och började med en Ikea-variant som hela tiden har återkommit på samma plats under olika tider och i olika boenden. Emellan Ikea-varianten har det varit ett gäng andra olika sorter över bordet, men jag har aldrig blivit riktigt nöjd utan bytt tillbaka. Till exempel Kartellen som jag drömde om länge och köpte när vi flyttade hit till huset blev urdammig och var inte alls fin till våra högblanka luckor en riktigt besvikelse!




Men så förra sommaren hade Sköna Hem ett riktigt fint reportage där jag såg en ny drömlampa. Men som sagt dyrgripar tar ett tag att spara till, iofs var väl inte det här den dyraste lampan man kunde hitta, men ändå! Så tidigt detta år beställde jag den äntligen och i början av våren dök den upp här hemma! Den passar jättefint in i vårat moderna kök och till dom fina tolixstolarna och jag är sjukt nöjd med den där på plats!:))


Så var det med den saken!:)


Nu ska jag iväg med finaste kollegorna och det blir brännboll med korvgrillning!

Ha nu en fin fortsatt torsdag!



KRAM




14 kommentarer:

HAGAB Hus & Hem sa...

Vad snyggt det blev :-) Tror du kommer att ha den lampan i många år, den är så klassisk!
Hälsningar
Anna-Maria / HAGAB Hus & Hem

Anonym sa...

Jättesnygg lampa. Något att önska !
Christina i Gävle

mammaxtre sa...

Jag gillar lampan. Vill gärna ha en till landet i svart :-)

Ha det skoj!

Anonym sa...

Superfint, vill ju med ha!

jenny ~ house of jenny sa...

Förstår att du är nöjd med den. Superfin o passar in hos er som en smäck!

Hoppas din huvudvärk ger med sig o att ni får en underbar fredag!

Puss!

Julia - Ett hem för 5 sa...

Riktigt snygg!! Sen så tycker jag du gör helt rätt i att spara till nåt som du verkligen vill ha. Om man köper nåt man verkligen älskar så ångrar man sig inte :)

Anonym sa...

Den är riktigt fin, såg den på någon Norskblogg med tror jag! Själv skulle jag vilja ha en Bestlite i svart över matbordet!

Ha en bra dag!
Kram från Maria i Örebro

Madame Vit sa...

Tack för din söta hälsning =)
Lampan är verkligen supersnygg!! Passar perfekt hos er.
Blev så glad att du mindes min lilla bildönskan hih =))

Hoppas du får en fin tid på jobbet!!
Kram Fia

♥ Fyra årstider sa...

Suuuper fin lampa! Du har så härligt hemma hos dig.

Kram Lotta

Charlotta ♥ ohlovely.se sa...

Vilken underbar lampa!! Den skulle jag vilja ha i mitt nästa kök. När vi har hittat vårt nya hem, då jäklar! :)

Ha en fin fredag vännen!
Kram kram

Lina sa...

Ja den lampan är verkligen e VILL-HA-LAMPA med stort L!!! :)

Anonym sa...

Hej!
Älskar denna fina lampan o den gör sig så bra i ert kök.
Tänkte bara fråga om det är den lampan som finns på Hvita villan i färgen aluminium?
Kram Malin

MITT VITA HUS sa...

Malin: Japp i aluminium pendel titan size 3:) Hvits villan har säkert hemma så kolla där du:)

KRAM

M

Sandras Värld sa...

Gud så snyggt & så mycket inspiration jag finner hos dig! Tack för en himla bra blogg, kram