söndag 26 juni 2011

JAG ÄR TOKKÄR...


Knäpp knäpp, jag provar mig fram med olika inställningar! Det blir helt fantastiskt fina bilder och det utan efter redigering i photoshop!:))



Hej igen vänner!


Tack rara för er omtanke, men det är egentligen inte jag som är ledsen utan en väldigt nära vän till mig! Jag är mest ledsen för hennes skull och det trista som hände i midsommarhelgen mitt i allt när vi hade så trevligt:(


Men nu, jag måste bara berätta, jag är redan helt tokkär i den, min nya fina Nikon kamera modell D7000! Så mycket mer den klara än min gamla kära D80 och typ inget brus i bilderna alls på lite högre ISO, och det känns som bilderna blir så mycket klarare och finare!:))


Jag har ju velat fram och tillbaka om jag skulle köpa en ny en men sen ändå tyckt vara mig nöjd med den jag redan har! Men nu märker jag, shit det ä r skillnad på kamera och kamera (och det beror ju också självklart på vad man har för objektiv till och vad man anänder den till också)! Sneglade ju på att byta upp mig till en lite mer professionell kamera, men nja hoppyfotograf som man är så räcker detta gott till mig ett tag till (tills det kommer en updaterad variant av antingen D300 el. D700:an då;).


Ni som undrar över objektiven jag har nu till denna kamera så är det ett fast AF Nikkor 50/1,4D och ett AF-S Nikkor 18-200/3,5-5,6G II ED VR.

Här är ett kort till jag knäppte av idag från soffhörnet
(nu direkt inladdat in i datorn u t a n redigering med ljust och kontrast, dock lite beskuret bara) där jag legat och läst instruktionsbok halva eftermiddagen när jag egentligen borde ha städat;))!:))



Ha en fin kväll!



KRAM TILL ER ALLA





psst, om det nu är det någon som är intresserad av en välanvänd bättre begagnad fortfarande mycket fin Nikon D80 med ett 18-135 objektiv till för en billigare penning så får ni gärna maila på mittvitahus@live.se.






17 kommentarer:

Grodmamman sa...

Kul med en ny kamera! Jag är så glad för min, men jag borde göra som du och läsa instruktionsboken!;)
Tråkigt med din vän, vad hon nu råkat ut för. Då är det skönt att ha vänner som finns där i alla väder!:)
Kram

Charlotta ♥ ohlovely.se sa...

Åh, vad härligt att du är nöjd. Jag har ju lääääänge gått och kikat på D700. Men du märker alltså så stor skillnad på D80 och D7000? Jag var nämligen rädd att det inte skulle vara så stor skillnad... så därför jag siktar på en D700 istället. :)

Inga dåliga objektiv du har heller. Me like! Åh, vad jag är avis nu... jag vill också ha en bättre kamera. D80 känns som att jag borde ha bytt ut för länge sedan.

Tråkigt det där med din vän. :( Klart det påverkar dig, så är det ju. Jag hoppas det löser sig till det bästa för alla i alla fall.

Kram på dig snäckan!

På vår gata sa...

Åh, vad roligt med en ny kamera! Om den fungerar bra, blir man ju verkligen förälskad. Riktigt fina foton tar du iaf!

Hoppas att det löser sig för din vän!

Kram Daniela

Familjen A. sa...

Åhh vilka fina bilder, den andra kameran vilket är priset? Kommer inte in på min mail nu men är nyfiken, du kan maila mig på xanadurnf87@hotmail.com om du har lust. =)

Kram Anna!

FJÄDERNEJLIKAN sa...

Vad roligt med ny kamera, jättefina bilder blir det! Tänkt själv att också investera i en, men som sagt, är man lite småsnål ibland, får vänta tiden an och se om det blir ngn. :-) Kram

mammaxtre sa...

Så roligt med ny kamera. Jättefin bilder. Jag skulle så gärna vilja lära mig att beskära bilderna. Måste göra det snart....

Ha det fint

Anna - MY LOVELY THINGS sa...

Hej1
Ur fina bilder!
jag har en Nikon D7000 med.
Använder mest mitt objektiv SIGMA DC 17-50 mm 1:2.8 EX HSM

äR SUPER NÖJD MED KOMBINATIONEN.

Super fina bilder du visar i dag..
Kram Anna

STILinredningochdesign.blogspot.com sa...

oj oj oj vilka bilder.

Skickar en stor kram till fina du!

Mrs. b sa...

Så roligt med en ny kamera! Förstår att du är nöjd! :-)

Josefin -Happy Days- Följ min fotoskola och vårt husbygge! sa...

Åh vad roligt att få se ett första delikat smakprov och vad tjusigt stilleben fotografen hade i sikte. :-)

Kramar!

Weronica - En mammas dag sa...

Lucky you :) Jag sneglar bland annat på just den. Man skulle ha en kappsäck som Pippi att ta ur :) Happy fotografering!

Anonym sa...

men åh, jag blev ju typ helt tokkär i lampan! var kommer den ifrån?? Älskar ditt fina hem!

Judith sa...

For en nydelig blogg du har! Så glad jeg kom innom her. Og gratulerer med nytt kamera. Jeg ønsker meg veldig nytt selv. Har et Nikon d40 kamera nå... Jeg kommer tilbake:)
Judith

Madame Edith sa...

Verkligen SUPERFINA bilder. Grattis till din nya kamera!

Kram/M

Anna - MY LOVELY THINGS sa...

Hej!
Kikar in igen! För att säga hej!
Ps: du har mejl!
Kram Anna

HAGAB Hus och Hem sa...

vad fina bilder det blev med nya kameran! fastnade för objektet på fotot, snygga lampan från Tove Adman :-)säljer den i vår webbshop, den har funnits länge men tycker fortfarande att den är tokfin :-)!
Hälsningar
Anna-Maria

Weronica - En mammas dag sa...

Näemn fy - är du sjuk :( En mardröm i denna värme kan tänkas. Hoppas att du kryar snart och kan njuta sommar istället!