fredag 10 juni 2011

HÄR KOMMER EN FREDAGSHÄLSNING



Ja det är ännu mer pioner, som sagt kan inte få nog hi hi:))


Tjingeling fredag!


Hur mår ni denna bästa dag på vecka?

Här är det alldeles förträffligt om man bortser från lite sviter av nattarbete! Jag håller just nu på att fixa ihop lite fredagsmys, tjejerna har valt (inte helt oväntat) hemmagjord pizza så det får det bli!:)


Jag håller tummarna för att det inte börjar ösregna för i morgon har vi planerat en liten tripp till storstan nämligen, så håll tummarna för fint väder nu!:))



I veckan gick en av mina favoritaffärer Nordik i konkurs och började sin utförsäljning med 50% på allt! Snacka om att vissa gjorde fina fynd där i tisdags (då ryktet sped sig som en löpeld över stan...) tex. en grupp Grythyttan för halvapriset, helt galet! Först var jag inte ett dugg sugen på att åka dit men sen lockade det ju såklart och i går tog vi oss en sväng.
Det blev lite saker från Bruka som fick följa med oss hem, bla. en brödkorg, lite nya kökshanddukar och sedan en stor korg till vårat olivträd för en billig penning!
Ja så var det med den saken, lite sorligt faktiskt!




Nu önskar jag er en härlig fredag med en massa fredagsmys!



KRAM






15 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, känns som du börjat gilla gamla möbler mer och mer?! Spännande. Vore kul att se lite bilder på er trädgård/uteplats. Kram från en trogen läsare :)

signerat 71 sa...

Vilken härligt fin korg. Blev super snyggt till olivträdet!
Önskar dig en nice helg och håller tummarna för fint väder imorgon.
Kram Jenny

Anonym sa...

Superfin korg till olivträdet!! Tråkigt med konkursen men kul med fynden...-)
Ha en mysig helg!
Kram
Anne-Lie (hemma hos Märtha)

Anonym sa...

Vi var ett gäng som hade en mysig eftermiddag och då var vi i Ljung på en pionodling och blev guidad runt han hade 300 olika sorter så fina och frodiga. Dom är så fina! Därefter gick resan till ett bokcafe som som hade gott hembakt bröd i OD och därefter till en inredningsbutik även med lite fina kläder som hette Storegården Country Living Alboga en mycket lyckad eftermiddagsresa med trevligt sällskap.

emmelisvitahem.webblogg.se sa...

Va kul med fynd ;)
vilka härliga bilder,bara älskar korgen. Såå fin!!

ha en toppenkväll å håller tummarna på bra väder, det hoppas jag det blir här med.

Kram Emmeli

Limetwig sa...

Så underbara pioner! Håller tummarna för fint väder till er :) Ha det bäst! Åse

jenny * house of jenny sa...

Kan förstå att det både är sorgligt när favvobutiken kursar. Tyvärr har jag aldrig haft nöjet o få besöka Nordik...

Hoppas ni får en härlig fredagskväll!

Puss!

Mariette sa...

Hej!

Nordik,- fanns det bara i din stad eller? Känner så väl igen namnet... Sorgligt när det blir på det viset, men konkurrensen är hård...

Önskar dig en mysig helg!

Kram Mariette

MIA på MITT VITA HUS sa...

Anonym: Ja på nått konstigt sätt har det blivit så:) Känns bara kul dock och änsålänge är det ju bara tre gamla saker som bor hemma hos mig:)) Visst ska uteplatsen visas men faktum är att vi inte ens gjort i ordning på baksidan än, men när vi gjort det återkommer jag:))

Mariette: Nordik fanns i Linköping, Norrköping och Västerås om jag inte minns helt fel, och hela kedjan har gått i konkurs!:(

Tack raringar för era helghälsningar:)

KRAM

M

Carolin sa...

Ja visst är pioner fina :)
Tråkigt tycker jag också att Nordik gått i konkurs. Vi har ju butiken här i Västerås också och det finns alltid något snyggt där. Jag fyndade en Kartell Bourgie lampa till halva priset. I bland är det härligt att fynda!

Önskar er en härlig tripp till storstaden.
Kram Carolin

Hemma hos Katta sa...

Grythyttanmöbler för halva priset hade man inte tackat nej till precis! ;) Härligt med rea men trist när bra butiker går i konkurs. Samma sak hände med en av inredningsbutikerna här i stan...

Du tar alltid lika vackra foton!!

Ha en fortsatt fin helg bästa Mia! Kraam /Katta

Charlotta ♥ ohlovely.se sa...

Underbara Pioner, vi har ungefär likadana i trädgården. :-)

Åh, vad kul att göra fynd. Härligt!

Ha en fin lördagskväll!
Kram från Lotta

Vita Hemligheter sa...

Gillar korgen den var jättefin och vilka underbara bilder!
Ha det gott och missa inte min tävling!
Kram Emma

mammaxtre sa...

Tråkigt med konkurs, men trevligt med halva priset...

Pioner, dem får man inte nog av :-)

Ha det fint

Hedvig och Jag sa...

Ja men det är ju bäst att passa på medan de är fina pionerna!

Hoppas ni får en fin söndag!