onsdag 15 juni 2011

ÄNTLIGEN SOMMARLOV


Två lyckliga små!:)


Hej Skolavslutningsdag!


Idag var det dags att säga hejdå till skolbänken och fröken för vår Emma. Tänk hela detta år gick förbi i ett nafs det också i vanlig ordning!
(Dock väntar några dagar till på fritids för Emma och Alice har några sista dagar kvar på dagis innan vi tar helt ledigt tillsammans!)



Jag är alltid så där blödig och måste fälla en liten tår vid sådana här tillställningar (tror inte jag var ensam om det idag heller;), speciellt när alla söta barnen sjunger så fint och är så söta i sina finaste skolavslutningskläder!:) Vädret lyckades med att inte pricka in några regndroppar, men det var bra kallt där ute på stora fotbollsplanen i blåsten!



Hrrmm... Skratt, bus och puss, inte det lättaste att få till ett gulligt avslutningsfoto på båda två samtidigt, men jag tror vi lyckades få till något iallafall!:))
(Båda två har klänningar från Lucky Ellen, koftor från PO.P och vita leggings från H&M)



Sen har vi traditionsenligt mumsat min hembakade jordgubbstårta. Smakade riktigt gott med de första Svenska jordgubbar måste jag säga!:)



Nu ska jag och min sprängande huvudvärk lägga sig i soffan en stund!




Så vi får ta och ses lite mer i morgon!



KRAM





11 kommentarer:

Anonym sa...

Söta de är, tjejerna! Gillade alla fotona, även de där de gjorde grimaser!:) Underbara!
Här har vi skolavslutning på fredag och just nu ser det ut som om det ska hällregna. Vår skolavslutning är i vår stadsträdgård...
Kram grodmamman

emmelisvitahem.webblogg.se sa...

nämen såå fina barnen var!!
Jag tycker du lyckats väldigt bra med kameran ;)

jättefina, å tårtan smarrigt!

underbara bilder, härligt med skrattande barn

kram emmeli

Anna sa...

Vilka goa tjejer du verkar ha, jättecharmiga bilder på de två sötnosarna, härligt!!

Kram/Anna

Lotta - ohlovely. se sa...

Vilka fantastiska foto på två söta tjejer! :) Du är så duktig på att fota, jag är lika nyfiken på vad du har för objektiv som du är på vad jag har för objektiv.

Mailar dig snart, det är ett blogginlägg på G om det... men så hände en liten krash idag. :( Fy för vad man blir rädd, hoppas mina bilder går att rädda.

Ha det gott!
Kramar från Lotta

MrsC sa...

Härligt med skolavslutning.....

signerat 71 sa...

Så söta flickorna är!!!
Vi hade skolavslutning igår - alltid lika välkommet, eller hur?
Kram Jenny

Mrs. b sa...

Så söta tjejer & vilka härliga bilder!

Josefin -Happy Days- *VI BYGGER HUS* sa...

Fina töserna är, härliga bilder! Bäst jag skyndar att göra mig o barnen klara för att själv gå till sonens skolavslutning nu. :-)

Kram kram!

Linruz sa...

Åhhh vilka fina bilder på dina tjejer.
Visst ska det vara jordgubbstårta till avslutningen :)
Själv missade jag ju killarnas då jag inte lyckas ta mig hem härifrån sjukhuset:(
Hoppas huvudvärken gick över
Kram Lina

MIA på MITT VITA HUS sa...

Hej härliga bloggisar! Tack för erar rara kommentarer:))

Lotta: Mailar dig;)

Lina: Nu får du ta och krya på dig vännen, inget kul att ligga på sjukan alls ju!! Skickar stor cyber kram ♥


KRAM

M

D I N À R À sa...

Vilka sötisar!! Jättefina bilder! Använder du bildredigeringsprog? Har du möjligtvis tips på nåt bra? Enkelt skall det vara haha. Har inte tid o fixa för mkt. Kramis