måndag 2 maj 2011

PÅ ÖVERVÅNINGEN HOS OSS



Jag gillar vårt tvrum riktigt mycket nu med det nya brickbordet från Tine K (hos Perlan Living) och den fina svarta lampan över. Även lampan med svart fot och vit plisserad skräm har kommit hit upp och står i fönstret, det enda var nu att det blev väldigt tomt i vardagsrummet brevid tv'n, så jag tror bestämt att jag måste fixa en ny dit!!:)
Lampor Tine K, Tavla med en trollslända från Hagedornhagen, mattan kommer från Day Home.



Tjingeling Måndag!



Åhh söta ni, tusen tack för alla hälsningar till vår Alice!:))


Här på morgonen har vi fullt bestyr att få tag i en liten rullstol till lillan, det kommer nämligen bli helt ohållbart om jag ska bära runt på henne hela den här tiden och kryckorna hon fick är hon alldeles för liten för att kunna använda på vettigt sätt!



Ja det var nystädat till helgen, men just nu ser sanningen liiiite annolunda ut!;)



Ha nu en underbar måndag vänner!



KRAM








17 kommentarer:

Lantligt i smultronbacken sa...

Snygga färger på övervåningen.

Hoppas det löser sig smidigast för sjuklingen. Det är då inte lätt det där.

Kram Teres

Mary sa...

Oh så snyggt! Krispigt vitt med starka kontraster från svart, tröttnar man någonsin på det?;) Kram mary!

Helena sa...

Usch, stackars liten benbrytartjej, jag känner igen det där. Min äldsta dotter bröt benet på en studsmatta när hon var 2 år och 9 månader, och jag var gravid i sjunde månaden med yngsta dottern, precis den här tiden på året var det också. Det var en riktig pärs, en aning svårt att bära hade jag ju med den där stora magen, hon lärde sig aldrig gå på gipset som läkaren sa att hon skulle utan det var bärande i fem veckor med gips plus att hon var så rädd att gå sedan vi tagit bort gipset också så hon gick inte på ytterligare två veckor :S Vi hade en liten rullstol som hon fick ha på dagis och som hon lärde sig rulla fram på rätt bra liten som hon var. På plussidan är väl att ska man ändå bryta benet så är det en bra årstid, är inte så varmt att gipset är plågsamt, ännu inte badperiod och man behöver inte försöka få hundra kilo ytterkläder över det hela :) Hoppas allt går bra för henne!!

Anonym sa...

Jättefint rum! Snyggt!

Ville bara fråga om ni har nät runt er studsmatta?
Har nämligen precis nyss köpt en studsmatta och blir givetvis nu oroligt om det är lätt att bryta armar och ben efter att ha läst alla inlägg... tänkte om hon bröt för att hon ramlade av mattan? Stackars liten, hur som helst.
Tackam för svar!

MITT VITA HUS sa...

Anonym & ni andra: Tack:))

Vi har nät och strikta regler när det gäller studsmattan. Här får man bara hoppa en i taget och absolut inte vista sig under mattan på några omständigheter. Vi har även alltid varit ute i samband med att de hoppas så de inte ska vara själva pga. att skaderisken är så stor! Alice har hoppat studsmatta sedan hon var 1,5 år och är väldigt van med den men ändå så är olyckan lätt framme, bara ett litet snetramp vid landning och så går underbenet av. Hon har nu ådragit sig en tipia fraktur, en ganska snäll sådan precis under den växt zon vid epifysen strax under knät. Läktid ca 5-6 veckor!!

Jag kan säga jag skämdes som bara den när vi kom in på akutetn, jag vet ju hur många det är som gör sig illa på studmattorna och det kan verkligen gå riktigt illa. Bara när vi var inne där på akutetn i lördagsförmiddag var det 3 likadana fall, dock bara ett till som var en frakur!

Jag vill helst av allt kasta bord den förbenade mattan nu (jag ville inte heller egentligen ha någon från början pga. att det är så fruktansvärt fult i trädgården med ett blått åbäke som bara tar upp en massa plats!!!) men tjejerna protesterar hej vilt då de vill ha kvar den. Jag och N ska ta oss en riktigt diskussion om hur vi ska göra och komma fram till någon form av consensus! Dock så finns ju alltid risken att de går till grannen och hoppar och förbjuder man helt så tror iallafall jag att saken bara blir värre!

Jag ser att ni är många med olika åsikter och det är väl verkligen värt att diskuterar hur man ska göra när det kommer till dessa studsmattorna!

KRAM

M

Fru Tjusan... sa...

Åh, stackars liten! Ja, lika roligt som barnen har det med studsmattan så kan det ju hända tråkiga grejer, men så är det väl alltid. Hoppas Lillan mår fint och inte har för ont.

Så snyggt ni har det men vad skönt att höra att det inte bara hemma hos oss det kan bli en annan bild av TV hörnan än den man ser på snygga heminredningsbilder...;-)

Ha det!

a piece of happiness sa...

Stackars liten.
Egentligen är det en otroligt dum fluga det där med studsmatta. Vi har en också fast på landet, med nät och rejält blixtlås. Det räcker ju att man slappnar av lite och blir okoncentrerad när man hoppar så kan man ju hoppa snett. Nej usch och fy, jag förstår verkligen hur ni känner. Vi har inte så stor gräsmatta hemma så där totalförbjöd jag den. Men på landet är det större så där kan man ju säga att vi föll för trycket.

Kram på dig!

Anonym sa...

Begär en rekvisition från läkaren till er hjälpmedelscentral för att hämta ut en rullstol. Så funkar det i varje fall i Stockholms läns landsting. Vår 6-åring bröt benet i slalombacken i vintras, och rullstol var finfint. Både hemma och i skolan. Kryckor var aldrig någon hit.
Ring läkaren och fixa rekvisitionen NU!

/Karin

MITT VITA HUS sa...

Karin: Rullstol på väg hit, ringde en arbetsterapeut som gjorde bedömning att självklart ska hon ha en liten rullstol:))

Tack ändå:)))

KRAM

M

signerat 71 sa...

Stackars lillan!!!

Så fint ni har det! Brickborden från Tine K är sååå superfina.
Kram Jenny

Livet på landet sa...

Fint & smakfullt!
Stackars liten med bruten fot..nu får ni mysa lite extra!
Kram Helena

Pernilla Björkholmen sa...

Hej, vilken härlig blogg att vila ögonen på :)
Jag älskar svart och vitt, så här kommer jag att tillbringa många tillfällen.

Må så gott !

StrandviksVillan sa...

Jättesnyggt!
I vintras hade jag också mest svart-vitt i vardagsrummet och den svarta lampan hänger kvar. Den ger sån karaktär åt rummet tycker jag. Fast jag har spanat in en vit också... ;)

Signe 1 sa...

men stackars!! hoppas hon snart blir bättre lilla alice, en riktig osis ni har haft!!:-(

tur att man har stora barn som inte vill ha nån studsmatta för jag förstår att det är en attraktiv grej hos kidsen numera:-)

kramisar!!

mammaxtre sa...

Vilket fin rum du visar oss idag. Vad bra att det löste sig med rullstol för din lilltjej, Så trist när olyckan varit framme.

Ha det fint

Sandra sa...

Vilken underbar lampa de där är ! Vart finns den att köpa ? Hittar ingen svart ;/ bara grå och vit ...
mvh Sandra

frida sa...

Så vackert bord. Hur tycker du det står på golvet? Är det stabilt?