onsdag 18 maj 2011

ONSDAG & SNYGGA TRÄSKOR



Idag är jag såå sugen på dessa godingar från Swedish Hasbeens. Jag är ju ganska kass på att prioritera mig själv vad det gäller kläder, men skor är jag bättre på! Tycker faktiskt att dessa blir perfekta att gratta mig själv med på Morsdag som är i krokarna!;)



Hej på er!




Vill bara säga att jag är så glad över att ni kikar in till mig och jag är så nyfiken på vem ni är!? Kan ni inte berätta lite mer om er själva i dag för mig!:))



Idag är det onsdag och för mig är det jobb på schemat. Jag äälskar mitt jobb och jag är så glad över att jag valde den yrkeskarriären jag gjorde även om jag ibland är sugen på något annat kul som inte har med vården att göra och som kanske skulle vara lite mer välbetalt med lite högre status!:) Nån mer i vården som känner likadant? För vi är ju inte direkt välbetalda för den utbildningen vi har och för den kunskap vi besitter!! Dock är det som sagt fantastiskt emellanåt, så det väger upp det ganska mycket!;)


Önskar er alla fina en underbar onsdag!



KRAM



35 kommentarer:

På vår udde! sa...

Halloj!

Mig känner du ju till sedan tidigare! Ja, visst är det kul att vara syrra, men visst kunde det vara lite mer välbetalt och visst r man ibland sugen på att göra ngot helt annat!

Ett tips till dig, se till att snabbt som attan plugga vidare! Välj anestsi vub´en om du gillar akutsjukvård. Du får ett jobb som är tusen gånger roligare än vårdavdelning, du får högre status och du får mer i lönekuvertet! Utbildningen är toppen, du får lära dig att "hålla liv i folk" och slipper Katie Eriksons vårdteorier!

Träpjucken på bild är jättefina! Jag köpte just ett par Hasbeens, men valde ett par med lägre klack och hälrem, lite mer vardagssko eftersom jag blivit så gammal och nu för tiden tycker att det blivit jobbigt att gå i klackskor! Annat var det förr... Hi, hi!

Kram och ha en bra dag!
Helena

Mariette sa...

Godmorgon!

Träskor är så snyggt!!! Ett mode som fortsätter växa!
Finns ju oändligt många fina modeller.

Ha det så bra på jobbet, här i lilla blomstervärlden är man inte så högavlönad heller, men man har ett härligt jobb!

Kraam Mariette

Kraam Mariette

Familjen A. sa...

Hej!

Jag är in och läser här hos dig varje dag, vem jag är. =) Finns inte så mycket att berätta hihi men det här är jag. =) 32 årig tvåbarnsmamma, jobbar som badmästare på ett äventyrsbad, på min fritid är jag med familj och vänner och gillar att fota/gå på bio, baka, restauranbesök mm.
Känns lite som att jag har skrivit en kontaktannons. ;-)
Är du mer nyfiken är du välkommen till min blogg. =)

Kram Anna

jenny ~ house of jenny sa...

De är så sjukt snygga. Jag har några liknande från Scorett. MEn de börjar se sina sista dagar tyvärr. Ska genast kika in o se om de inte är alltför dyra!

Hoppas du får en fin dag!

PUss!

P e r l a n sa...

Kläder prioriterar jag ofta till mig själv, men inte skor! Jag ogillar verkligen att handla skor.. Vet inte varför, kanske för att jag aldrig hittar något bra.. Allt är bara med skyhöga klackar, inte så kul när man är lååång :)
Visst är man nyfiken på vilka alla är som kikar in på bloggen.. Men vad jag pysslar med på jobbet vet du ju redan ;-)
kram!!

Anonym sa...

Hej söta du!

Jag tycker att du har en fantastisk blogg som ger mig massor av inspiration! Älskar verkligen din stil och tar med mig lite av det in i vårt hem=)! Har precis byggt om vår entré och då gjorde vi en trappa och en sådan "vägg" som ni har med liggande brädor! Såååå snyggt!! Tack för inspirationen!

Annars för att berätta lite om mig: 35 år, bor i en villa i Strömstad, har två barn - en kille på 8 år och en tjej på 1 år! Har en sambo som är målare och mycket händig som snickrar och fixar det mesta!! Vi har haft huset i snart tre år (huset är byggt 2006 så det är ganska nytt) och det är mycket att greja med, vi tycker om att ha det fint och man har alltid nya projekt. Vårt kommande projekt är att sätta en häck runt huset, har du några bra tips??? Jag tycker om liguster men vill ha en som växer relativt fort...

Själv jobbar jag som förskollärare med barn i åldern 1-3 år, är föräldraledig just nu och börjar jobba i augusti igen... Trivs jättebra med mitt jobb men precis som med ditt jobb så önskar man att det var mer välbetalt =)!

Kraaam och TACK igen för en toppenblogg!

Marie

hemma sa...

Hej!
Jag läser din blogg i stort sett varje dag och tycker den är inspirerande och bjuder på fina bilder :-)
Läs mer om mig på min blogg, såg att du varit inne och kommenterat mitt boktips. Kan tala om att boken var helt fantastisk så jag rekommenderar den varmt!
Jag har börjat blogga ganska nyligen och är så glad när det kommer kommentarer ;-) Hur fick du "igång" din blogg, tips?

Ha en bra dag i solen, kram!

Formelle Design sa...

Jag älskar också Hasbeens och äger flera par och skulle gärna ha fler :)
Hittade till din blogg av en slump och gillar den skarpt. Super fina bilder och härlig inspiration, kommer definitivt titta in fler gånger.

Må så gott!

//Johanna

www.villa113.bloggspot.com sa...

Hej,
Jag heter Maria, 33 år gammal och har 2 barn, Elvira 7, Edvin 4 år. Bor på landet utanför Hudiksvall i en nybyggd villa som vi e på gång att fixa övervåningen på. Har en särbo och hans dotter som e på väg att flytta in så nu behövs mer plats. Jobbar i receptionen på Neova, ett bioenergi företag. Äääälskar ju inredning, alltid gjort...så drömmen e nog att få jobba med det. Kikar in på din blogg varje dag och blir alltid lika glad av dina gulliga inlägg =D.
Ha en fin dag!
Kram Maria

Lotta på Hägerhällsvägen sa...

Jag har också kollat på de där trällorna. De är jättefina <3

Anonym sa...

Hej!

Magda heter jag och är 25år. Har en son på 15mån och bor tillsammans med sambo i en trea i GBG.

Jag är inne här titt som tätt då jag hamnade här via bloggen "Hemma hos Katta". Jag tycker du har det suuperfint hemma. Älskar det svartvita, den fantastiska blandningen mellan lantligt och modernt (som även jag försöker få till) och alla vackra ting från Tine K. Min pappa är nämligen från Marocko så mycket av Tine K sakerna har jag växt upp med så som keramiken med silver kant och möstrad keramik, skinnpuffar, tofsar, bastväskor med mera. Gissa om jag är och botaniserar i mina föräldrars lägenhet titt som tätt efter skålar, fat och gamla brickbord? ;)

Du har verkligen ett öga för inredning och är en riktig inspiration. Jag kommenterar dåligt men är inne flera ggr per vecka och det tänker jag fortsätta med. Keep up the good work!!

Mvh Magda

Anonym sa...

Hej kära du, hittade din för ett par månader sen, har kikat in här alla dar sen dess!! Tokgillar din blogg, du verkar så go och rar, gillar allt i ditt hus, precis samma smak som min.Hmm. glömmer ju berätta om mig själv...är 32 år, bor i villa ute på den finska västkusten, har två barn 8,9 år gamla. Jobbar som kock, tänker precis som du vad gäller jobb...ha en bra dag!

Charlotta ♥ ohlovely.se sa...

Hej!

Åh, jag har såååå länge funderat på ett par likadana. :) Men tvekar eftersom jag är ganska så lång lär jag ju bli ännu längre med den klacken. Synd att alla snygga skor ska ha för hög klack.

Jag gillar verkligen din blogg och tittar förbi titt som tätt. Du tar fantastiskt fina foton och då blev jag så glad när jag fick en fin kommentar från dig om mina foton och design. Tack! :)

Ok, då ska jag berätta lite kort vem jag är. En för tillfället mammaledig ekonom som på fritiden har mitt eget företag där jag designar bloggar och hemsidor. Företaget har jag drivit i ca. 5 års tid och jag älskar det. Förutom det har jag en stor passion för foto.

Det var lite om mig...

Ha en fin dag!
Kram från Lotta

Marlene sa...

Jag är ännu en av dina läsare och är en 36-årig tjej som gillar att fotografera (total nybörjare!), umgås med sambo, familj och vänner, busa med min hund och inreda.. Jobbar med människor och administration. Titta gärna in i min virrvarriga blogg... :-)
Ha en bra dag och tack för en härlig blogg med massor av inspiration och glädje. För ja, jag blir glad av att läsa din blogg.

Frida V. sa...

Jag brukar sällan skriva kommentarer, men kände att just nu behövde jag göra det.
Förmodligen för att jag också är helt kär i de där skorna, fast bruna.

Jag är 31årig 3barnsmorsa som gör allt med en hand (dvs mammaledig med en liten bebis). De andra kottarna är 3,5 och 2 år.
Inflyttad Stockholmsbrutta som STORMTRIVS i min förort söder om stan.
Bor i en 1,5plans villa från -75 som sakteligen börjar moderniseras, faktiskt mycket tack vare din blogg som väckte ett starkt inredningsintresse. TACK för att du skriver och inspirerar!
Din var den första bloggen som jag började läsa, och sen har det bara fyllts på.
Annars, när jag inte föder barn, så jobbar jag som 4-9-lärare.

Kramar från Frida

Patricia sa...

Hej på dig!

Tittar också in till dig dagligen om inte flera gånger dagligen:) Gillar din stil på inredning och får mycket inspiration.

Jag är mammaledig till min 7 veckor gamla son för tillfället och har även en 4-årig dotter. Jobbar som lörare i vanliga fall och trivs jättebra med det. Gillar inredning, mode, matlagning och familjeliv!

Skorna är superfina och jag tycker absolut att du ska unna dig dom i egen morsdagspresent.

Ha det gott!
Patricia

Anonym sa...

Hej!
Heter Johanna och bor i en mellanstor stad med två sessor som är 4 och 8 år. Är gift och har sommarhus på västkusten. Jobbar på försäljningskontor.

Du har jättefin blogg och jag gillar din blandning av olika slags inlägg. Det är mycket man blir inspirerad av.

Johanna

Anonym sa...

Hej!

Tack för en underbar blogg! Snygg, personlig, varierande och intressant. Jag hittade hit nyligen och besöker dig ofta! Jag gillar och delar din smak på det mesta, alltid lika kul att få tips och ideér.

Jag är 37 år, bor i Västerbotten, gift, 3 döttrar som är 8 år och tvillingar 3 år, socionom och jobbar heltid som skolkurator. Vi bor i ett stort sekelskifteshus sedan ett år tillbaka som vi renoverar och fixar för fullt, så härligt!!! Jag drömmer om att starta en blogg men känner mig för orutinerad så jag ägnar mycket tid åt att läsa andras fina bloggar.

Hoppas du får en fin kväll!

Vänliga hälsningar Linda

Julia - Ett hem för 5 sa...

Hej! Jag tänkte att jag också tar och presenterar mig :) Julia heter jag, bor utomlands med man och son på 2 år, gravid med tvillingar och på väg att flytta hem till Sverige om ett par veckor.

När man landat lite mer i vardagen med två nya bebisar vill jag börja plugga (deltid) igen, ska bli spännande att se hur det går!

Gillar verkligen din blogg och är inne och kikar titt som tätt. Jag drömmer om den dagen vi har ett eget hus med trädgård. :)

Merike sa...

Hej, jag heter Merike, 22 år, och jag är från Estland.
Jag läser din blogg varje dag och det är helt fantastisk. Tackar för det :)

Jag började att läsa din blogg för att förbättra min svensk, och nu är jag helt kär i den.

Ha en fin dag!

Merike

ROXANNA - KAMP EFTER CANCERN sa...

TRÄSKOR har liksom blivit mode igen :)



.
.
Länka gärna min CANCER insamling betyder allt :/
.
.
ALLA får en TACK länk

Snor och Glamour sa...

Hej där!
Kikar in här titt som tätt! Du har en fin liten blogg!
Jag heter Frida, är 33 år, är mamma till tre små barn, som kommit tätt till oss. Så just nu är jag föräldraledig. Annars jobbar jag i nöjesbranschen. Bor i Stockholms innerstad i en mysig vindsvåning. Sommarhus i Sörmland.

Kramar till dig!

mammaxtre sa...

Oj vilken respons du fått på din fråga i detta inlägg. Då kanske jag också ska presentera mig
:-)

Jag är mamma till tre barn i åldrarna 20,16 och 6. En flicka och två pojkar. Bor i radhus i Stockholmslän och har lyxen att tillbringa tid på landet i underbara Trosa. Jag älskar att bo i radhus och är intresserad av att påta i mina rabatter. Att fotografera är ett stort intresse. Drömmer om att lära mig photoshop, vet dock inte ens om jag kan ladda ned eller om jag ska gå till en affär för att skaffa mig hårdvaran :-( På sätt och vis jobbar även jag inom vården. Att jobba med människor är dåligt betalt överlag.
Jag älskar att vara ledig och skulle bli världens bästa pensionär :-) Det är dock en bit dit. Tur för mig att jag älskar att jobba också Jag är snart 43.

Ha en trevlig kväll.

Snickaregården sa...

Är en av dina nya läsare. Gift och har två tonåringar. Är Feng shui konsult och älskar att fotografera ( totalt nybörjare, men jag har kul ändå. Mkt att upptäcka)

Snygga träskor, Köpte mig nyss ett par snygga från moheda med hälrem.
Kram Maria

Anonym sa...

Hej - Anna-Mia här!
Trivs i din blogg, känner mig hemma - antar att det är bra ;)
38 jyssta år, tvåbarnsmor, en glad liten fru som det händer saker kring. Jobbar hårt på mina skrattrynkor, dock får mitt jobb mig att slita i mitt hår...
Utbildad ingenjör, jobbar som konstruktör. Har svårt att tänka mig själv utan mitt jobb, men funderar på att byta. Detta tempot går inte, men de flesta sitter väl i den sitsen nu.
Har villa i en liten ort, nyss köpt stuga (vid havet, i en härlig sommarstad på västkusten). Jag njuter verkligen av all inspiration du ger oss läsare - tack!

Det gäller att hänga med när livet rusar förbi!

Vita villan sa...

Maria från Norrland och bor i en liten ort i Västra Götaland. Har följt din blogg i säkert över 1år, men är dålig på att kommentera, ska bättra mig!

Älskar verkligen din blogg, bilder, recept m.m. Du inspirerar mig med din fina inredning. Har också byggt nytt hus, så det var nog på den vägen jag hittade hit

Hoppas att det är bättre gips på lill tjejen denna gången.,....

Ha det bra!
/Maria

Anonym sa...

Hej hopp!!

Åsa heter jag, 33 år, och är en trogen läsare av din underbara blogg :)
Jag bor ien 30-talsvilla iJönköping tillsammans med min man och tre barn: Max 10 år, Maja 7 år och Olle 4 år.
Jag jobbar som förskollärare på en småbarnsavdelning här i stan och på fritiden är det fullt ös med barnens aktiviteter,inredning, långa promenader brukar jag försöka hinna med oxå :))

Kram Åsa i Jönköping

Anonym sa...

Jag är inne hos dig nästan varje dag och får mycket inspiration. Jag är en 42 årig tre barns mamma som bor i villa vid havet. Läser till distriktssköterska, jag kan också bara rekomendera att läsa vidare, roligt att tänka nytt!

Kram!

Emma H sa...

Håller helt med dig. Ibland önskar även jag att jag gjorde nåt helt annat än att jobba inom vården, även om jag trivs hur bra som helst. Lönen ska vi inte tala om!!! Tänk vilket ansvar vi jobbar med, ansvar för både patienter och anhöriga. Nog om det..

Du har nog ett litet hum om vem jag är men jag drar det lite kort:)

Emma och är 31 år och bor i en liten by utanför Östersund. Har sambo och två små tjejer som är 3 och 4 år:) Bor i en nybyggd enplansvilla. Utomhus är väl det som gäller från och med nu. Mycket kvar att göra i trädgård mm..
Jag jobbar ju också som sjuksköterska inom samma område som du gör. Ett fantastiskt jobb! Jobbar bara natt och det funkar bra nu när tjejerna är små men vill nog tillbaka på dan sen.

Så då vet du lite mer om mig.

Kram Emma

Anna at Amerikana sa...

Hej! Heter Anna är 33 & läser din fina blogg! Bor i Californien just nu med man och 2.5 årig dotter. Har bott utomlands i 14 år, så jag håller mig aktuell med svenk stil, mode och traditioner via fina bloggar som din:) Äger företaget Amerikana som shoppar åt svenkar här i USA. KRAM!

HAGAB Hus & Hem sa...

Så fina trätofflor, skapar ha-begär :-)
Hälsningar
Anna-Maria / HAGAB Hus & Hem

piccolacasa sa...

29 årig juriststudent som älskar trädgård, GI, djur och inredning. Återkommer till dig nån gång varje vecka, tycker om bloggen och fina bilderna!
Må så gott!
Kram Christin

Jenny sa...

Jag heter Jenny, 36 år, och bor i nybyggt hus i Ekängen. Är gift och har två småkillar. Springer på loppis och Nordik så fort jag hinner. Jag bodde i Tallboda när jag ramlade på dig blogg för flera år sedan. Har följt din blogg och inspirerats av dina nybyggartankar i flera år. Jag tittar in här nästan dagligen för att få nya ideér och positiv energi. Är ingift släkting till Lovisa E.

Icka sa...

Jag har följt dig sen ni bodde i förra huset. Inspireras av din bilder och inlägg. En bra mix mellan prylar, kläder, mat och bak!

Själv är jag en 28-årig dalkulla från en liten by där alla känner alla (på gott och ont)! Hyr en villa i väntan på att hitta huset med stort H. Tyvärr lyser objekten med sin frånvaro och för varje dag som går blir jag mer och mer desperat. Annars är jag mammaledig banktjänsteman med sambo och två kids, 3 år och 3 månader!

Postadress Torslanda sa...

Bakom Postadress Torslanda finns en Göteborgstjej som nyligen flyttat från sekelskifte i innerstan till Nybyggarland i villaförort - en stor omställning för mig. Har bott i sekelskifte i nästan hela mitt liv och älskat det.

Mamma till lilla E, 4 1/2 år, gift med M. Har gått in i en 4.0 version. Är till vardags projektledare inom IT. Intresserad av inredning & GI & trädgård & resor. Går stavgång oregelbundet och har precis börjar träna aerobic igen efter några års uppehåll. Följer din blogg sedan kanske 2 år (?) fast lite för dålig på att kommentera.

Ha en skön fredag!