tisdag 17 maj 2011

OMMÖBLERAT INNE HOS ALICE


Jag älskar vår Alice rum, hennes tapet från Sandbergs är bara såå fin i den där svala rosa färgen!:)

Tjingeling!



Här har vi studiedag idag, för oss har det blivit slappardag hela dagen lång här inne i mysisar! Ute är väderleken växlande, plötsligt drar stora moln in och släpper ner en skur sen nästa minut är det stålande sol!

Jag har även passat på att kolla om det där gamla skrivbordet passar in i Alice rum, vilket då innebar en liten ommöblering. Med nya sängen har hon förvaringen i lådorna där och därför fick hennes bokhyllan ge vika för skrivbordet och byrån fick ta bokhyllans gamla plats. Dom har inte stora rum mina sessor, men utanför har dom ju ett stort tvrum att härja fritt i!:) Lovar att visa er det fina skrivbordet så fort det är klart!


Vi ses snart igen!



KRAM




14 kommentarer:

Room of karma sa...

Vilket supergulligt rum!
Var har ni köpt dom söta vimplarna som hänger i taket?

önskar dig en fin dag!
kram CC

MITT VITA HUS sa...

CC: Dom är köpta för lite mer än ett år sen på Elsas hem. Vi var faktiskt hos där eftersom dom har sin webverksamhet och lager hemma hos sig i deras hus i Motala som bara ligger nån mil från mig, hon hade dom hängande i sitt showroom där och jag blev störtförtjust i dom märket är Maileg.

Tack detsamma vännen!

KRAM

a piece of happiness sa...

Det är verkligen jättefint, men var är grejerna?
Hos oss trots att vi skänker bort otroligt mycket leksaker är det grejer överallt. Sa jag att vi har förvaring också ;)

MITT VITA HUS sa...

LiseLott: Ja du, vi har faktiskt inte jätte mycket leksaker, när tjejerna var små svämmande huset över och jag insåg att de faktisk hade leksaker i överflöd, därav köper vi ej något som dom inte behöver och just nu är det mest ritsaker och ute grejer som går åt! Alice är dock helt galen i barbie dockor och i en av de tre lågorna under sängen är det fullt med dessa dockor!!! De andra två svämmar över av små pryttel så som mjukisar och diverse smått och gott:)))
Sen har jag skänkt allt det där överflödiga från de var små till dagis, skola och kompisar inkl. grannar:))

KRAM

Anna / Sand´s Drömmar sa...

Fint rum! Vi möblerade också om åt vår Antonia häromdagen.

Stjärnor & Champagne sa...

Näe dom små brandsläckarna räcker nog inte för ett hus men jag är så trött på den röda, den finns nog kvar i garaget tror jag så man får väl springa ut dit om det brinner hihi:)Men brandvarnarna är nog bra om dom behöve. Härligt flickigt rum. Här går grabbarnas rum i svart och vitt/ Kram A

Anonym sa...

Riktigt fint!

/J

Linruz sa...

Mmmm en riktig flickdröm.
Här inredes det tyvärr inte i rosa ;)
Kram kram Lina

Therese sa...

Vilket underbart rum! Jag gillar mattan, vart kommer den ifrån?
Kram!

MITT VITA HUS sa...

Therese: Mattan kommer från Kateha och är designad av Karin Mannerstål. Finns bla. här: http://www.designonline.se/Products/sek1/Trademark/Kateha/6108/Tiny+matta

Mattan är hur fin som helst tjock och välgjord. Emma hade en likadan fast röd när hon var mindre, men det var ett tag sen den fick flytta ut gick liksom inte hem med prinsessor längre;)

KRAM

M

Anonym sa...

Jättefint! Var har du köpt korgen som står på golvet? Tack för härlig inspiration! Kram Sofia

MITT VITA HUS sa...

Sofia: Korgen är från Rice och är köpt på Nordik:)

KRAM

Madame Edith sa...

Så sött flickrum, vilka härliga bilder.

Vad duktig du är, kikar in snart till dig igen.
Kram/M

Anonym sa...

Vad fint! Var har du köpt byrån?