måndag 16 maj 2011

NU SKA DET GÖRAS SAFT HÄR




Här var det härlig nyskördad Rabarber!:)



Hej på er igen!



Svängde förbi svärmor på vägen hem från jobbet och plockade av några kilon Rabarber. Mina svärföräldrar har super mycket Rabarber i landet och just nu är tiden som bäst för att göra något med den och vad passar då inte bättre än lite hemmagjord Rabarbersaft, mums! Mamma gjorde alltid kallrörd när jag var liten och som jag minns var den hur god som helst, tror bestämt jag ska ringa och fråga om receptet!





Vi ses!









12 kommentarer:

Annelie sa...

Jaa, gud vad smarrigt! Kanske man skulle ha ställt sig och kokat lite saft?!

Anonym sa...

du får jättegärna lägga ut recept om du vill:)

Linruz sa...

Mums. Rabarbersaft är verkligen super smaskens.
Om inte receptet är hemligt så mottages det tacksamt :)
Kram kram
Lina

mammaxtre sa...

Vad gott, så duktig du är.

MITT VITA HUS sa...

Vänner jag fixar receptet här på bloggen i morgon:))

KRAM

MagasinetByAlexandra sa...

Härligt att göra egen saft! Hemmagjord saft är ju en sådan lyx!
kram alexandra

På vår gata sa...

Det är ju så gott med rabarbersaft, särskilt hemmagjord. Har massa rabarber här hemma, som jag borde ta och göra något med. Väntar nog på att du lägger ut receptet.... ;)

Kram D

Helt Enkelt sa...

hej :)

rabarber som är så himla gott!

saft har jag aldrig provat göra själv men snart måste jag nog ;) måste man inte ha en himla massa tillbehör som silar och grejer?!

kram

Signe 1 sa...

men mums vad gott med rabarber!! lika goda att äta bara som de är tycker jag:-) ha det gott sweetie! kramis s

D I N A R A sa...

Ah men det måste jag prova nån dag! Saft har jag aldrig gjort! Hoppas att ni har haft en underbar dag! stor kram

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Vilka vindsfynd du gjort, sånt är alltid kul och extra kul när så fina ting har släkthistoria!
Rabarbersaft är så gott, du får gärna dela med av receptet om det inte är hemligt ;)

Hoppas allt är fint annars med gips och grejer!
KRAM!

Anonym sa...

Ser riktigt härligt ut!!!Önskar att mina små pyttestjälkar till Rabarber skulle se ut sådär...men den som väntar på ngt gott... ;)
Gärna recept sen om det får ges ut!!!
Kramelikram!