onsdag 11 maj 2011

MINA ODLINGSLÅDOR




Go'kväll Vänner!


Nu så är alla små fröna i jorden i mina odlingslådor på baksidan!




Ja, det ser inte mycket ut för världen kan jag lova, så det blir bara en sneak peak där bakom lilla äppleträdskvisten;) (erkänner också att fuskade jag lite och satte ner min rosmarin som förövrigt inte alls trivdes inne, om ni nu undrar vad det är för grönt där i hörnet;)!


Men nu behöver jag era goda råd fina vänner!


Kan ni säga mig ett äppleträd med gröna äpplen som gärna kommer tidigt? Det där ni ser på bilden är nämligen ett Aroma som kommer med röda äpplen sent och jag skulle så gärna vilja ha ett med gröna äpplen brevid!:) Hoppas ni kan hjälpa mig!


Ha nu en fortsatt fin kväll, så ses vi i morgon igen!


KRAM

M



5 kommentarer:

HEMLÄNGTAN sa...

Transparente Blanche kommer tidigt. Äppelsorten är grön men är väldigt ömtålig och lämpar sig bäst till mos. Men det är en fin och god sort tycker jag.
En annan favorit är Citronäpple (även kallad melonäpple) som har en liten smak utav citrus. Riktigt gott!

/Jenny

signerat 71 sa...

Hej,
Kan inte hjälpa dig med någon äpplesort. Min favvis har ni redan planterat (älskar Aroma)!!!! I år blommar vårt äppleträd något helt grymt - hoppas på många äpplen.

Ha en skön kväll!
Kram Jenny

Anonym sa...

Hej Mia !

Satsa på Gravesteiner(super gott,tåligt äpple till skolfrukt och mammas äppepaj)Hälsa tösa biten,har hittat något kul(Ubongo)Årets familje spel en utmaning!Vi ses//Pytte:)

Karin // DBKD sa...

Vad fint det blev med de svarta odlingslådorna! Är inne på att måla mina mörkgrå... vi får se vad det blir!
Tack för all inspiration du ger oss!
// Karin

Hildas hem - Sofia sa...

Kan tyvärr inte hjälpa dig med något äppelsort - jag har fem olika sorter här hemma men har ingen aning om vad det är för sorter.

Men vad härligt att du fått allt i jorden. Det är så spännande när det sedan kommer upp. Jag sådde för några veckor sedan och nu har det börjat sticka upp små gröna strån ur jorden :)

Jag önskar dig en fin kväll!
//Sofia