lördag 7 maj 2011

LITE TRÄDGÅRDSARBETE


Härligt grönt i korgen från Korbo!


Todelooo!


Vilket väder vänner, värmen är tillbaka!:))

Nu har vi precis kommit in efter en hel utedag och är precis på väg in i duchen, i kväll ska vi till våra goda vänner och snufsa på liten ny bebis!:)


Idag har vi styrt med våra odlingslådor. Vi har ju som sagt en (inte så stor) vanlig villa tomt, så odlingslådor är perfekt för den månen vill vill odla i. Jag köpte mig två stycken i den stora modellen från Hasselforsgården och idag har vi försökt förvandla dom till svarta (dock känner jag mig inte helt nöjd just nu, för jag tycker mest de ser mörkbruna ut:/ Vi får se om ett lager lasyr till gör dom svartare).


Vi besökte även stora trädgårdshandeln idag och köpte ett gäng fröpåsar och lite annat skoj till lådorna. Vi får se hur detta projekt slutat, jag hoppas bara att kritiska jag blir nöjd med det hela!


I en blir det blommor och den andra blir med ätbara saker, vad tror ni om det?



Trevlig fortsatt lördag vänner!






14 kommentarer:

Madame Vit sa...

Visst är det skönt att värmen är tillbaka nu =)
Hoppas lilltjejen orkar hålla ångan uppe trots gipset =( och mamman också =))

Kram Fia

Hem och Lycka sa...

Låter och ser härligt ut! Jag röjer både inne och ute just nu när jag orkar och hinner. Vill ha det så luftigt och inte så plottrigt så nu ryker lite småkrukor ;-)

kram Mia

Linda E. sa...

Jag räknar ner tills vi flyttar och jag får börja dona på balkongen. Härliga tider.

Fin helg
-Linda

Sara sa...

Hejsan

Odla hemma och odla i skolan :-) Då har du experthjälp förstår jag.
Kram

Lantligt i smultronbacken sa...

Jag tror att det blir jättebra med blommor i en och ätligt i den andra. Ser att du har köpt några påsar basilika. Jag älskar den kryddan och det används flitigt här hemma. Själv har jag planterat ut och sått frön i mina idag.

Min kusin målade sina pallkragar mörkbrun och jag tycker att de blev jättefina.

Kram Teres

mammaxtre sa...

En odlingslåda vill jag också ha. Min svärmor har köpt urfina. Sådana som skall rosta. Gillar jag.

Ha det fint

DINARA sa...

Åhh en bebis!! Sånt är farligt för mig haha.
Ser att din dag också har gått i grönskans tecken. Så fint. Hoppas att ni får en mysig kväll med vänner. Kramis

Söta som socker sa...

Det är ju så mysigt nu när man kan fixa i trädgården.

Tack för en fin & inspirerande blogg.
/Emma

Julia - Ett hem för 5 sa...

Åh rosmarin, vad gott! Kul att odla!

Linruz sa...

Tror det blir toppen med blommor i en och ätbart i en.
Hoppas Alice har förlikat sig med gipset nu...kan inte vara roligt för en pigg och fartfylld tjeja.
Kram kram Lina

Vitt och Blått sa...

Jag tänkte också odla i lådor, vad roligt att köpa massor av fröer!! Jag målade mina lådor med falusvart förra året, tyckte det blev bra. Ha en bra vecka - kram Ewa

Andreas sa...

Fint hem och fin blogg! Här i Tyskland kan man bara drömma om att fa ett sa fint hem med tanke pa hur eländigt fult mycket ser ut som man hittar i inredningsbutikerna. I alla fall om man inte är miljonär... ;-)

D I N A R A sa...

Ja! Jag fick ett prov när jag var och handlade. Provade den när min andra var slut och gillade den. Men inte föräns den skulle tas bort insåg jag hur grym den är! Bara rinner av och lämnar inga svarta ränder under ögonen! super! så den stannar! haha
Trevlig helg till er!
kramis

Karin - AlicesMamma sa...

Visst är det härligt med trädgårdsliv! Jag är så ledsen över att vara hyperallergisk (trots all möjlig medicinering), men tills jag mår bättre få allt fix vänta... :(

Har "hittat" tillbaka till din blogg förresten, några månaders bristande inspiration har gjort att det varit bloggtorka. Men nu så kanske :) Måste säga att det är ett fantastiskt vackert hus ni har!