torsdag 5 maj 2011

LAMPAN I FÖNSTRET



Min älskade fina Tine K lampa som jag nu köpte för ett år sedan och inte ångrar en sekund att jag gjorde!



Som ni såg på bilderna från vårt tvrum så hade den nu fått flyttat upp till fönsterbrädan där!

Egentligen är jag inget stort fan av att flytta runt på saker då jag oftast köper dom för att dom ska få just en tänkt plats, men ibland så måste man ju prova saker på olika ställen för att bli helt nöjd! Men som sagt nu är det supertomt i vardagsrumet där nere och vi saknar verkligen mys-belysning, så en ny lampa måste införskaffas dit.



Ni bloggisar där ute är ju världens finaste och bäst på att ge goda råd och nu önskas lite hjälp igen blink blink!:) Jag tror jag vill köpa en till Tine K lampa, för dom är ju bara dom typ snyggaste som finns just nu tycker iallafall jag men jag tror ni är måånga där ute som gillar dom med, eller hur?;)


Ska man satsa på den med stor fot, kanske lite tråkigt att köpa en exakt likadan till? Jag är helt inne på en men svart fot och vit skärm igen. Men vad säger ni, vad är snyggast? Ska man ta en med vit fot (vitt är ju alltid vitt!!!), och kanske en svart skräm till, eller vit, eller kit-färgad skärm?!? Kanske rent av en med grå fot med vit skärm?




Hrrmm vilka i-lands bekymmer ni;))









4 kommentarer:

HOUSE OF SVEA sa...

Hahaha... Mia! Ja många varianter blir det. Kanske vit fot och Kit i lampskärmen! Jag tror att det skulle vara fint.

Ska bli kul att se vad du väljer!

Kramar Anna

signerat 71 sa...

Hej Mia,
ja det är inte helt enkelt. Lampfoten i grå är superfin och med en vit skärm - ursnyggt. Annas förslag ovan är oxå fint eller varför inte en skärm med prismor? De kommer in i olika färger i sommar.

Kram Jenny

jenny ~ house of jenny sa...

Den vita vita tycker jag är ursnygg! Men som du säger, skit svårt o välja. MEn jag blev helt kär i den vita vita.

Hoppas du får en underbar fredag!

Puss!

Therése sa...

Ja vitt är alltid vitt! Skulle jag bestämma så blir det vit fot och vit skärm - vill du sedan variera dig kan du köpa till en skärm i kitt och byta med emellanåt. Tycker kombon svart-vitt är lite för hård för min smak och den grå varianten känns också lite tung - men det beror så klart också på vilken inredning du har för övrigt. Lycka till med valet! :-) (Ska själv försöka övertala maken att vi ska köpa vit-vita Tine K-lampor till sovrummet.)

Kram Therése