lördag 28 maj 2011

IDAG ÄR JAG HUSMOR


Dubbelsats på jäsning, här ska det blir en massa mumsiga kanelbullar att fylla frysen med...


Tjingeling sköna lördag!



Jag vet inte vad ni tycker men jag föredrar alltid hemmagjort framför köpt och vi är en sån där familj som väldigt sällan äter halvfabrikat! Jag har stått hela dagen lång i köket och pysslat (älskar det, det är som terapi för mig:)) jag har stekt en massa köttbullar och hamburgare, gjort en stor matpaj och nu håller jag på med bullbaket (passa på att blogga lite medans det jäser;). Nu ska frysen fyllas till bredden, jag vet nämligen hur det är när varmare tider kommer och man är på badplatsen hela dagen lång, då går det åt en del så att säga och smidigt ska det vara!


Vad har ni för er idag då bloggisar?






10 kommentarer:

På vår gata sa...

Det är ju så gott med hembakat!

Kram D

Anna sa...

Åh, önskar att jag vore sån...

Är inte ett dugg intresserad av bakning eller matlagning :P Men jag äter mer än gärna god mat, ofta lagad av min duktiga make :)

Ha en fin fortsatt helg!!

Anna

Mrs. b sa...

Låter gott med hembakat!
Här regnar det lite lätt så det vankas mys framför en (barn)film ikväll.

Anonym sa...

Hej,
Måste bara fråga om receptet nedan på Rabarberpaj... det står socker på 2 ställen i receptet... 1 dl och 4 tsk.... vad menas med det?

Stina

MITT VITA HUS sa...

Stina: ja det blev på lite fel ställe där:)) 1 dl till smuldegen, resterade dom 4 tsk sockrar jag rabarbern med innan jag lägger på smuldegen:) ska updatera texten:)

Anonym sa...

Tar gärna recept på vad du än styr med i köket!! Inspiration till kökssysslorna går alltid hem...

Rebecka sa...

Vilket vackert tyg på kökshandduken, får man fråga var du köpt den?

MITT VITA HUS sa...

Rebecka: kökshandduken är gammal från Green gate och köpt på Elsas hem:)

KRAM

Anonym sa...

Jag vill också göra egna köttbullar och hamburgare! Vad är receptet på de du gör?

Melissah sa...

I just discovered your lovely blog. I'm just new into blogging this year & have just finished off my own blog on fashion, food, travel & interior design.
http://scrapbook-melissah.blogspot.com/
I had a lot of fun putting it together maybe you would like to check it out if you have a spare minute.
x
Melissah