torsdag 26 maj 2011

I KÖKET HOS OSS


Det är verkligen inte gratis med fina köksmaskiner och det har tagit mig ett tag att spara ihop till mina fina godingar på köksbänken (kan säga att det är lite lättare att spara ihop nu med ett jobb än med det inte så stora studiemedlet jag levt på ganska länge innan!!!). Men jag är så glad att jag verkligen lagt en slant på dom, för dom är verkligen i världsklass superbra (och skitsnygga med för den delen;)
I detta hörn av köksbänken min älskade vita Kitchen Aid och den snygga och superbraiga elvispen från Dualit.


Hej på er fina vänner!



Tack rara för era fin kommentarer om vårat sovrum, hoppas nu ni skyndar fynda lite nya fina sängkläder för dom är verkligen hur sköna som helst. Till och med käre N säger att han aldrig mer kommer sova i några andra lakan och det innebär ett väldigt gott betyg!;)



Fick ett mail i inkorgen idag från Bagaren & Kocken om en limiterad upplaga från Dualit i högglossigt vitt (vattenkokare, brödrost och elvisp). Jag brukar ofta får just frågor om vår vattenkokare från Dualit, då den är helt kritvit men tyvärr hade utgått ur sortimentet! Nu har ni med chansen att köpa en vit snygging om ni kikar in till just Bagaren & Kocken!
Själv skulle jag gärna köpa en till elvisp i den vita färgen, bara för den är sååå snygg och så urbra!:)

Hos oss på andra sidan köksbänken, Blender från Kitchen Aid, den vita Dualit vattenkokaren och senaste tillskottet i familjen världens snyggaste brödrost från Dualit i krom.




Trevlig kväll!





15 kommentarer:

Anonym sa...

Måste fråga har du verkligen alltid alla dessa maskiner framme, varför då eller använder ni dem verkligen så ofta att ni inte orkar ta dem in och ut ur skåpen?

Josefin

Mia-Mittvitahus sa...

Josefin: Det varierar, ofta avänder vi saker varje dag, tex. mixern (till smooties varje morgon), vattenkokaren (till det dagliga tet) och brödrosten. Kitchen Aiden är för tung att flytta runt så den står där den står. Elvispen bor vanligtvis i en låda och brödrosten åker emellanåt in i skået med:)

KRAM

Madame Edith sa...

Jättefina saker!!
Själv har jag både en kitchen Aid, bakar bröd i den VARJE VECKA, och en dualit elvisp.
Tycker att ballongvispen på dualiten är kanon, använder den jämt!

Tack för fina och inspirerande bilder.

Kram/M

Anonym sa...

Lika fint som alltid tjejen! <3
En liten input sådär bara... jag bor granne med Bagaren & Kocken. ;)

Många kramar från Anna-Karin

Hedvig och Jag sa...

hallåj.. ja men jisses vad jag är dålig på att kommentera. Hihi. Tekokaren, är den bra? Har kollat på den många gånger?

Klem Terese

Knaada sa...

Det var verkligen en samling godingar! Mest avis på elvispen faktiskt :) Jag blev snål när jag köpte min och valde nåt vitt skrammel i kökshörnan på ica...

mammaxtre sa...

Men så mycket fint du har i köket. Och köket ser ut att vara väldigt fint det också.

Ha det fint

Skridskoänkans glada dagar sa...

Ja ,ska man nu ha saker framme som tar plats på bänken är det bra om dom är snygga också. Brukar titt som tätt kika in hos bagaren men kommer aldrig till skott och unnar mig själv något riktigt lyxigt!

Kram till dig denna blöta fredag!

Carina

Patricia sa...

Nu ska jag göra slag i saken och köpa mig elvispen, idag till och med tror jag. Kitchen aid får nog hålla sig till tåls tills tomten tittar förbi;)

Trevlig helg
Patricia

Sofia sa...

Åh, två av mina favoriter! Skulle vilja ha både den vita Kitchen Aiden och den svarta Dualit-vispen.

HAGAB Hus och Hem sa...

Åh en Dualitt-visp står högt på önskelistan, så snygg!

Angelicafredrika sa...

Måste bara säga vilken fin blogg du har :)
Love it :)

En vit kitchen aid har stått på min önskelista vääldigt länge nu :)

Mickan sa...

Om du bara visste hur inspirerad jag blir av ert fina hem?! Du/Ni har fantastisk smak. Stor tack-kram för inspirationen!

Junitjej sa...

En Kitchen Aid skulle man kanske införskaffa sig så småningom.

Emma H sa...

Tror att allt står på min önskelista;)

Kram Emma