måndag 16 maj 2011

ARVEGODS & SNYGGASTE PORSLINET EVER


Hur inspirerande är inte dessa bilder då? Älskar den svala tonen i dom...

Bilderna: Fotograf Morten Holtum.


Hej nya veckan!


Det blev en helg fylld med lite smått och gott, såsom Melodifestival och Hockeyfinal. Kan säga att jag är direkt ett fan för något av det men Melodifestivalen tar jag mig igenom av ren tradition och för sessornas skull som bara ääälskar sånna där saker!:)


I helgen har jag även släpat hem en spännande sak till Alice rum. Ni ska se vilket fynd jag gjorde på svärföräldrarnas vind, ett gammalt gammalt skrivbord som tillhört svärfars morfar. Nu är det brunt men tanken är att det ska bli vitt och givetvis ska ni få se när det är klart!:)

Jag har en himla massa arvegods från mina morföräldrars gård och min mammas fastrar (allt ståendes på svärisarnas vind) och i en av kartongerna hittade jag några (udda) delar ur Musselmalet, snacka om lyckofynd som nu dock väcker det en massa habegär och såklart skulle jag vilja ha en heeeel servis av den klassiska serien. Men men, ack så många kronor det skulle kosta... (Men hey, vem har sagt att det är förbjudet att drömma;)


Nu önskar jag er en härlig måndag och fin start på nya veckan!



KRAM



8 kommentarer:

STILinredningochdesign.blogspot.com sa...

Magisk servis, den hade varit en dröm..
Jag har fått två serviser från rörstrand, men tyvärr e dem inte mitt i prick i min smak..

Kram o fin måndag
Madde

jenny ~ house of jenny sa...

Drömma får man visst göra. Och det är det som håller en uppe. Tänk om man inte fick drömma, oj vad livet hade varit tråkigt!

Ska blik ul o få se skrivbordet sen.

Önskar dig en underbar start på veckan!

Puss!

Åsa sa...

förstår att dessa koppar skapar habegär..och det är absolut inte förbjudet att drömma :)
kram Åsa

Lantligt i smultronbacken sa...

Väldigt in och annorlunda servis. Drömma ska vi absolut göra, det lever man länge på. Och gratis är det ju också.

Kram Teres

Villa Carl Larsson sa...

Jag håller med dig. Jisses vilket porslin!!!

Kram Josefin

Anonym sa...

Nyfiken på hur dina zinkhus ser ut skulle du kunna göra ett inlägg om dem?

/Mia

Anonym sa...

Vilket sammanträffande! Läste att H&P önskade sig detta porslin sååå mycket!? Jag har aldrig hört talas om det förr, och tycker nog det är lite för mycket "mormors servis" över det! Hade det stått på min vind, hade det nog åkt iväg på loppis! ;) Fast inte nu när jag vet att det är dyrt förstås! =)

Kram/G

MITT VITA HUS sa...

Tjejer: Underbart att ni med tycker att drömma är ok;)

Mia: Jag tror du finner mina Zinkhus i några inlägg om du tittar bakåt tex. under kategorin Jul, men visst kan jag försöka knåpa ihop något, främst tar jag fram dom i juletider dock:))

G: Jag har hört talas om det förr detta porslin och sett det hos några andra bloggare, snyggt som tusan tycker jag men som sagt smaken är ju olika, Bla. min favorit Leila Lindholm har använt det i sin styling! Dock kommer jag nog bara fortsätta drömma, här hemma är det arve porslinet från Rörstarnd Maria vit som står i skåpen och nu då de där udda delarna:)))

KRAM