söndag 1 maj 2011

AJ AJ AJ - SÅ DET KAN GÅ!


Just nu hos oss i soffhörnet ligger en liten Alice med ett gigantiskt gips på hela vänsterben!




Välkommen 1:a Maj!




Jaha ni allt blir ju inte alltid som man tänkt sig! Precis efter jag skrivit gårdagens inlägg hördes ett illvrål utifrån studsmattan. Min lilla tösabit var helt förkrossade efter att ha landat snett och det verkligen hördes hur ont det gjorde i benet. Det är så himla svårt att veta exakt hur ont det gör när dom små slår sig tycker jag, men efter ett tag sa magkänslan att det absolut inte var som det skulle med lilla benet!



vår Valborgsmässoafton firades på akutmottagningen där det blev röntgen efterföljt av en gipsning av hela lilla benet. Stackars liten vad ont hon hade och morfin fick hon mot smärtan som gjorde att hon kräktes ner hela sig själv på kvällen! Åh jag lider verkligen med henne, i morse vaknade hon klockan fem efter att ha gnytt i stort sett hela natten, när hon vaknade var hon jätteledsen och sa att hon inte ville ha gipset mer och att hon inte ville ha "brutit ben" gumma lilla!



Sicken Valborg, sicken helg det blev, en vi kommer minnas för alltid tror jag!!! Men bloggisar hur hade ni det i går då?

Hade ni trevligt och fick ni se någon brasa?


KRAM









32 kommentarer:

Anonym sa...

Åh söta lilla Alice. En stor krya på dig kram till dig.//Catrine

Bettan sa...

Usch då stackarn!! Ja dessa studsmattor....här bröt min styvdotter käkbenet på båda sidor när hon krockade med sin syster för några veckor sen...så studsmattan åkte till tippen på studs här!!!

Mrs. b sa...

Nä usch stackars liten Alice! Hoppas hon kryar på sig och att det onda går bort snabbt!

Vi firade hos goda vänner som också har en liten Alice. En trevlig kväll, fast vi såg bara brasan på avstånd.

Camillasnyahem.se sa...

Men lilla tjejen då, stackaren! Aj, det lär ju göra ordentligt ont. Hoppas det värsta går över snart!

Kram!

Anonym sa...

OjOj krya på sig lill tjejen hoppas att de onda snart går över. Ja min lill kille bröt armen på 2 ställen på den där jäkla studsmattan. Men de har ju såååå kul på den, de är de värsta man blir ju lite kluven: att ha el att inte ha?
Kram på er ifrån Hamburgsund!

Anonym sa...

Men lilla gumman!
Fy bövelen för studsmattor! Mitt hjärta värker men skickar den största kramen i skrivande stund till dottera di!
Kram från Nina i Sthlm!

lilla.u sa...

AJ!
Åh vad jag känner för er!Krya på liten Alice.
Kram.

Lisa sa...

Träffade man och barn på IKEA idag. Stackars liten, hela hjärtat höll på att gå itu när jag såg henne.

Stjärnor & Champagne sa...

Neeejjj vad trist:( Ja studsmattorna är förädiska och sedan dom kom in i dom svenska hemmen har ju benbrotten ökat markant, därav varför vi inte har någon hihi. Men verkligen synd om lilla Alice, hoppas det läker fort och att hon blir av med gipset. Näpp ingen brasa, vi var bara hemma och lika bra det med den kylan. Hoppas att ni får en bättre natt. Kram Anne

Drömlägenheten/Caroline sa...

Stackars liten!
Vår valborg bestod av plantering och mys ute på torpet, plus upp-putsning av åtta läckra tolixlookalike!

Kram på dig!

Anna sa...

Stackars, stackars Alice, det är så himla hjärtskärande när de små gör sig illa och har ont :(

Håller tummarna att det onda försvinner fort och att det läker snabbt!!

Anna

Maria sa...

Men stackars liten!!! Hoppas hon slipper det där gipset snart, tyvärr antar jag att det är några veckor bort...

Ha en fin söndagskväll!
Kram Maria

Lantligt i smultronbacken sa...

Fy så tråkigt med ett brytet ben. Jag är verkligen livrädd för dessa studsmattor. FÖrra veckan hörde jag läkaren på jobbet säga
- Nu börjar den värsta tiden med alla benbrott. Studsmattorna åker fram i det vackra vädret.

Hoppas smärtan ger med sig snart så hon iaf slipper ha ont.

Kram Teres

D I N À R À sa...

Me usch!! Lilla lilla vän! Tur i otur att det inte vart värre o någon annan kroppsdel. Hoppas att ni har en mysig kväll i soffan istället. Kram o krya till lillan.

Mariette sa...

Åh stackars stackars lilla vännen... Våra barn hoppar väldigt mycket studsmatta också...och de där olyckorna är ju inte så sällsynta... Fy, jag blir ännu räddare för den där studsmattan nu!

Vi hade en underbar valborg med glada barn och fina vänner och fin brasa.

Nästa Valborg blir bättre för er!

Kram Mariette

Pysselprinsessan själv... sa...

Stackars liten!!! Hoppas att hon fick ett gips i den färg hon ville. När min son bröt armen så var det i alla fall en liten tröst att han kunde välja sin älsklingsfärg. Ting från Gammelgården http://tingfrangammelgarden.blogspot.com/

Grodmamman sa...

Stackars liten! Hoppas att det läker så snabbt som möjligt och att hon snart slipper ha så ont.
Vi har en kusin som fyller år på valborg, så vi firar alltid henne då.
Kram

Josefin -Happy Days- *VI BYGGER HUS* sa...

Men stackars Alice, hoppas det läker snabbt så att hon blir av med paketet på benet, skickar henne en stor kram!

mammaxtre sa...

Åh vad ledsamt, stackars liten. En olycka händer så lätt.

Ha det gott

Anonym sa...

Nä sån osis:( kram till liten!
/J

Jeanette sa...

Vilken otur hon hade lilltjejen!
Som du sa blir det inte alltid som man tänkt sig...
Ett sommarlov började min äldsta tjej med gipsad arm, när samma sommarlov nästan var slut och det var tre dagar kvar tills vi skulle åka till Turkiet bröt min mellan tös också armen. Roligare kunde den sommaren ha varit men man får göra det bästa av situationen ändå.

Många krya på Alice kramar
från Jeanette

På vår udde! sa...

Stackars stackars lilla Alice! Hon får nog vara glad att hon inte behövde genomlida ett besök hos mina kollegor i er stad. Ett och annat studsmattebarn har kommit till oss på operation nu under våren... Blir ingen ny studsmatta för vår del, den gamla trasiga vi har, får åka till tippen. Vissa tycker att jag är överbeskyddande, jag tycker att jag är förståndig...

Kram till er från Helena och Lillan

Jenny sa...

Stackars lilla fina Alice!!
Vilken otur!!

Kram

Live från radhuset sa...

Å stackars liten! Ja visst lider man när ens barn har så väldigt ont, jag sympatiserar och lider på distans. :) Hoppas att hon får en bättre dag imorgon.
Kryakram från Katarina

Mary sa...

Nej fy, stackars liten! Hoppas hon mår lite bättre snart:) Kram

Weronica - En mammas dag sa...

Aj, aj. Vi har haft vår beskärda del av armbrott och stukningar, men ännu inget brutet ben. Hoppas att det går bra!

jenny ~ house of jenny sa...

Nämen oj! De jäkla studsmattorna är föräddiska! En vän till oss, som jobbar på akuten, säger att barn som kommer in o är skadade har ofta hoppat på studsmattor. Och hans son kommer aldrig att få ha en...

Hoppas lilltjejen kryar på sig!!

Puss!

Anonym sa...

krya på sig kramar till dottern!
arbetar själv på ortopedakuten och ja det kommer barn då och då som gjort sig illa på studsmattor (även vuxna...)
för det behöver det inte betyda slutet på mattans levene.
våra barn har studsmatta men med klara regler:
- ett barn i taget
- inga bollar eller andra saker på mattan

och sedan ska man ALLTID ha nät när det är mindre barn som hoppar!

visst olyckan kan vara framme ändå men olyckan kan även komma om barnet cyklar omkull och gör sig mycket illa, tex styre i magen, spräckt mjälte till följd och tyvärr avlida.
eller andra hemska saker så allt är inte studsmattornas fel!

så här får studsmattan står kvar år efter år även om kollegorna kallar mig tokig men men
när vi väl räknade efter på jobbet så hade vi fler cykelolyckor, fallolyckor samt häst/fotbollsolyckor på jobbet en studsmatteolyckor så allt går inte barnen att skydda ifrån!

hoppa vidare men med eftertanke på HUR man hoppar!
/maya

STILinredningochdesign.blogspot.com sa...

Fy fasiken. Stackars liten!

Efter att läst alla kommentarer så ska vi nog inte köpa ngn studsmatta ändå..

Kram på er

Anonym sa...

När min kille (6 år) fick gips efter en spricka i foten fick han en liten minigåstol som han hoppade fram på alldelsed galant. Kolla med hjälpmedelscentralen!

Anonym sa...

Åhhnej, stackars liten!!!!!!

Kramar till er alla.

Åsa i Jönköping

Helen sa...

Aj, aj stackars Alice:( Våran 10-åring bröt lårbenet i februari så jag precis hur ni har det. Han hade tur att slippa gipset (han är spikad istället) men det är inte roligt. Hoppas att det går bra i alla fall!