torsdag 28 april 2011

SÖTA MYRSINE


Nyplanterad Myrsine.

Jag kan tyvärr inte sköta en myrten, så jag håller mig till denna lilla släkting!:) Den är faktiskt ganska lik en buxbom men dom små runda bladen, buxbom som jag förövrigt bara älskar att ha ute i trädgården.


Hello!


Mitt stackars lilla huvud, det blev nog ett glas rött för mycket igår hi hi;) Jag man får nog inse att man inte är ung och klarar sena nätter lika bra som tidigare, men kul som attans var det iallafall igår kväll med finaste kollegorna!


Nu ska jag fixa lite lunch, tror det blir en enkel ost & kalkon omelett (min favorit) idag faktiskt. Perfekta snabbfixade lunchen!:)



Vi ses!






7 kommentarer:

Inredningsgalen sa...

Super fin, helt klart en favorit här hemma!
Söt kruka!

signerat 71 sa...

Hej,
Visst är de så super fina - planterade min ena i en av de stora ljuskopparna från Tine K. Blev superfint - får se om jag kan få till ett foto på det och lägga ut på bloggen.

Krya på huvudet!

kram Jenny

Anonym sa...

Älskar dessa små träd!
Ursnygg kruka. Var kan man köpa den?

Ha det gott och hoppas huvudvärken försvinner.

kram Malin

Anonym sa...

Underbar bild på fin kruka och blomma. Älskar också dessa, har flera hemma! Så lättskötta.
Myrten är eg inte alls svåra om man bara vattnar dom VARJE dag, de får inte torka ut. Men jag har haft mina 2 i ett halvår och de är lika fina som när jag köpte dom, men som sagt, vatten varje dag.
Johanna

jenny ~ house of jenny sa...

Söt! Jag kan ju inte hller sköta en myrten, så det fick bli minirosor för min del. När de har dött, ska jag def. prova om jag kan sköta en myrsine...

Hoppas du har en underbar dag trots huvudvärk!

Puss!

Postadress Torslanda sa...

En stor myrten är mer lättskött än en liten - den lilla torkar ut snabbare i krukan(ja mindre jorbd, mindre kruka, jag tror att ni förstår hur jag menar) Jag har en stor myrten, ca 60 cm, här hemma som jag haft i 1 1/2 år och vattnar 1 gång i veckan. En mindre på ca 20-25 cm har också häng med lika länge medan en söt minis dog efter sommarsemestern - den byttes ut mot en myrsine. Håller nu tummarna för alla myrsine och myrten där ute.

P e r l a n sa...

Har två Myrten hemma just nu.. och än så länge har jag lyckats hålla dom vid liv.. Det har nog gått 1,5 månad ändå! haha... Men den där växten får jag ta mig en kik om jag kan hitta någonstans. Skulle verkligen behöva ett gäng nya krukväxter även inomhus :)
Hoppas skallebanken har gått över nu :)
kram