torsdag 21 april 2011

SKÄRTORSDAGEN & LITE PÅSKPYNT



På skänken i vardagsrummet har lite ris kommit upp och jag har tagit fram tupparna jag köpte förra året. Det blir en ganska sparsamt pyntad påsk här hemma, jag gillar enkelt och det vet ni ju;)



Hej på er vänner!



Idag är det skärtorsdag och här hemma börjar sessornas ledighet, dom jobbar just nu hårt med påskkortstillverkning, klister, lim och glitter överallt i köket!:) Solen stålar och humöret är på topp. Det sägs att påsken ska innehålla lite fint väder och det gillas!:)))

Silverpåskägg från Affari (jag är så glad att jag hade tur och fick tag i ett av den stora varianten som verkar vara riktigt eftertraktad:), påskpyntet i riset, de vita äggen och vita tupparna kommer från Bruka likaså de två tupparna på fot (inköpta förra året på Nordik).


Nu ska jag fixa lite påskfeeling på trappen med fin fina fjädrar, tror nästan jag ska ha sådana där små pärlhönsfjädrar som är så enkla och vackra!:)



Vi ses vänner och ha nu en underbar start på påsken!



KRAM






6 kommentarer:

jenny ~ house of jenny sa...

Finfint!

Hoppas ni får en underbar dag!

Puss!

Anonym sa...

Så underbart vitt och fint/J

chatarina sa...

Jättefint!! En Glad Påsk till dig! Kram

♥ Fyra årstider sa...

Påsk kram till dig. Ha det det gott vännen
Kram Lotta

D I N À R À sa...

Tack fina o glad påsk till er!!
Jättefint pynt helt i min smak i vitt :) kram

Anna J sa...

Hej och Glad Påsk! Jättefint pyntat!
Jag har sökt med ljus och lykta efter det stora ägget men ej funnit det någonstans....var har du köpt ditt fina silverägg?

Hälsningar
Anna