lördag 23 april 2011

PÅSKAFTON & SÖTA ROSTIGA HÖNAN


Kolla in min fina rostiga höna, tyckte den bara var så söt så den fick komma och bo hos oss!



Välkommen Påskafton!



Atjo-prosit säger jag, tyvärr kommer ju den attans allergin tillsammans med vårvärmen! Usch ja, man känner sig inte direkt fräsch när näsan och ögonen rinner hela tiden, men som tur är finns ju lite medicin som hjälper!:)

Idag är vi bortbjudan på påskbord, mums!

Jag har bakat påskiga cupcakes som jag ska ta med mig till värdinnan! Ska bli lite skönt med en liten paus i allt trägårdspåtande! Känns som vi har åkt skytteltrafik mellan trärdgårdsdeponin och tömt och till trädgårdshandeln och handlat. Planteringslådor från Hasselforsgården, mera häckplantor, en hängsälg & några buxbom plantor blev det, min förhoppning om en grön fin lättskött trädgård kanske ändå kommer förverkligas, sakta med säkert!:)



Hoppas ni njuter av påskledigheten och det uuunderbara vädret fina bloggisar!



KRAM






15 kommentarer:

Mrs. b sa...

Den rostiga hönan var riktigt söt! :-)
Här lyser påskpyntet med sin frånvaro, men till nästa år ska jag vara ute i god tid...
Vi siktar också mot plantskolan idag, men det blir nog mest att titta runt och fråga om råd.
Låter fint med det du inhandlat - du får gärna visa lite trädgårdsbilder om du vill!

Postadress Torslanda sa...

Låter som en fin Påskafton det! Här är det också plantering & trädgårdsarbete - i sooooolen. Helt underbart! Idag ska vi göra ett avbrott för en tur in till stan.

mammaxtre sa...

En trevlig påskafton ösnkar jag dig.

Din höna var för söt.

ANNIXEN. sa...

Den där hönan är jättefin har fingrat på den flera gånger!

Jag fick en annan variant på höna av min mormor igår ;)
http://annixen.blogspot.com/2011/04/nu-paskar-vi.html

Njut av ledigheten tillbaka!

Camillasnyahem.se sa...

Trädgårdarbete är inget för mig, upptäckte jag när vi byggde hus förra gången. Jag har inget tålamod! :) Vilken tur att vår nya tomt bara är 4000 kvm, kommer ju gå hur fort som helst att få i ordning, eller? *buuhuuu*

Hihihi. Det blir ju väldigt bra när det är gjort.

Glad påsk! Kram

Signe 1 sa...

Glad påsk vännen! Ha en underbar dag!!
Kramis S

Grodmamman sa...

De där hönan var verkligen jätte fin! Var är den köpt?
Jag planterade nytt i våra krukor igår och var då på vår handelsträdgård. Tycker om att gå där och njuta av alla blommor och annat. Synd att det kostar en del bara.
Glad Påsk!
Kram

På vår gata sa...

Det låter som att ni snart kommer ha en fin trädgård. :)

Kram D

Weronica - En mammas dag sa...

Glad påsk! Vi får väl våra lummiga trädgårdar - någongång :) Ha en fin dag!

MITT VITA HUS sa...

Hej alla: Visst kommer det komma mer trädgårdsbilder, när det blir mer färdigt;))
Visst kostar det endel att anlägga trädgård och ibland önskar man att man redan hade en stor uppvuxenn en, dock är det ju kul att få planera sin egen!

För er som undrara så kommer söta hönan från en pyttelitetn interiör affär i Borensberg!

KRAM

M

HAGAB Hus och Hem sa...

Glad påsk till dig med!
Hönan är så söt, vi har en liknande i vår webbshop, fast i grå ståltråd :-)
Hälsningar
Anna-Maria / HAGAB Hus & Hem

D I N À R À sa...

Vilken läcker höna!!! Var har du shoppat denna?
Vad jobbigt o vara allergisk, hjälper receptfria från Apoteket? Hoppas att bingar en underbar påsk. Kramis

Emma H sa...

Va härligt det låter att få hålla på i trädgården när det är så underbart väder. Själv har jag jobbarhelg och är nu inne på andra natten av tre. Skönt när det bara är en kvar:)

Kram Emma

Vitt och Blått sa...

Vilken SÖT höna! Stackars dig som är allergisk. Känner liiite men inte alls mycket, som tur är. Har också haft några sköna dagar i trädgården. Vi har fällt träd, krattat och rensat land. Det blir så fint! Men man får lite träningsverk (och blåsor i händerna). Hoppas att du haft en GLAD PÅSK med mycket god mat. Går det bra med nya tider - nya Mia? Äter själv LCHF sedan tio-elva veckor tillbaka, funkar bra för magen tycker jag. Kul att prova. Ha en bra vecka - Kram Ewa

Ljusa vardag sa...

Ja det var en fin höna som letat sig in till dig! Ja man får passa på att fixa i trädgården i detta fina väder! Imorgon ska vi klippa häcken här hemma. Ha en fortsatt fin påsk. Mvh Anna