tisdag 26 april 2011

PÅ VÅR FASAD



Hej igen vänner!


Det droppar ofta in frågor om vårat hus i inkorgen och tyvärr så vet ni ju att tiden att hinna svara på alla mail är knapp. Dock försöker jag alltid göra mitt bästa men när det kommer många frågor om en och samma sak så ska jag försöka samla dom här på bloggen under kategorin Frågor och Svar!:))




Idag kommer svar om våra fasadbokstäver som bildrar ordet "fyra" dvs. det nummer vi bor på på vår gata!:))) Det finns en mängd olika varianter man kan köpa numera, jättefina sådana. När vi flyttade hit var utbudet mindre och därför valde jag att själv göra det jag ville ha.


Vi sågade ut bokstäverna i mdf och lämna in dom för sprutlackering i vår husfärg, typsnittet jag valde var Century gothic. Vi har fäst dom med en liten spik på baksidan och en dutt lim. Vi får se hur länge det håller och hur länge jag har dom innan jag tröttnar:)) Vi har även en sån klassisk skylt med siffran fyra men den har inte kommit upp.


Ni som undrar över färgen på huset så är det Nordsjös Trägrå 1!:))


Ha en fin fortsatt tisdagskväll!:)




4 kommentarer:

Fru Tjusan... sa...

Så snyggt och återigen blir jag impad av din fiffighet. Kul!

Ha det gott!

Ljusa vardag sa...

Riktigt fint du sågat ut bokstäverna. Vi har gjort likadant, fast till vår sommarstuga där det står årtal och vad stugan kallas för istället. Beställde dem på tradera av en duktig tjej sedan målade jag dem själv med fönsterfärg. Ha en fortsatt fin kväll! Mvh Anna

etthemforfem sa...

Superfina bokstäver! De skulle jag inte tröttna på :) Den idén hamnar i inspirationsmappen tills vi flyttar!

mammaxtre sa...

Urfint med bokstäver på fasaden. Extra roligt att ni sågat ut och gjort dessa själv. Imponerar på mig.

Ha det gott