måndag 11 april 2011

FRÅGOR & SVAR OM VÅR HALL




Hej nya veckan!



Det har senaste veckan trillat in ett gäng mail om vår hall så jag tänkte att vi börjar veckan med lite svar på alla frågor i en lite samlad form här på bloggen!
(Så ni som mailat mig hoppas ni finner svar på era frågor här för just nu har jag lite begränsad tid att svara på alla mail, hoppas ni förstår!).

Vi har ingen jättestor hall men eftersom vi nästan alltid använder oss av groventén så känns inte det som ett stort problem utan snarare tvärtom då det alltid får se fint ut här och stökigt med tusen vantar, cyckelhjälmar och en hel del skor i tvättstugan i stället:)



Vår plankvägg är gjord av ohyvlat virke i storleken 120 x 22 mm (inköpt för en billig peng på Byggmax) Plankorna är uppspikade i reglarna under gipset och gipset var innan vitmålat så det inte skulle lysa igenom mörkt mellan springorna. Plankorna är sedan målade i kulören Nordsjövit från just Nordsjö.

Golvet är ett helsvart granit klinkers från Grespania i storleken 30 x 60 cm och plattorna har raksågade kanter och det är lagt med minimal fog i färgen mörkgrå.


Många frågor om dörren har det kommit, men jag kan berätta att det är en helsvart dörr från BorDörren, tror tyvärr dock att den svarta utgått ur sortimentet.


Hatt- och skohyllan kommer från Nordik och är vita från början. Som ni kanske läst tidigare är jag sugen på något nytt men så långt har jag inte kommit:) Korgarna ovanpå är supergamla men kommer från Village.


Mattan är svart och från Forbo (köpt på Colorama i metervara,) Den är skuren för att passa vår hall och används där vintertid.


Walther & CO zinkhuset kommer jag inte håg storleken på men det är ca 22 cm högt.



Nu vänner får ni ha en fin måndag!



Och har jag missat något om hallen går det bra att maila mig så fyller jag på med svar här i detta inlägg:)




KRAM




10 kommentarer:

♥Ellas Mirakel sa...

Fiiiint :o) Men hatt- och skohyllan då?

jenny ~ house of jenny sa...

Superfint! Vi går oxå in genom groventren. Skönt o slippa stöket i "finhallen".

Hoppas du får en underbar start på veckan!

Puss!

Livet på landet sa...

En riktigt underbart fin hall!
Ha en bra dag:)
Kram Helena

Anonym sa...

hej
Jag är nyfiken på hur det ser ut under trappen, är det tapet i trappen upp?

Smulan

Anonym sa...

Hej!
Superfin hall!!
Jag har en undran till....
Entremattan, var kommer den ifrån och är den tillklippt så den ska passa med bla dörr och lister??
Mvh
Katarina

Anonym sa...

Jag vill bara tala om att du är en fantastisk inspirationskälla och verkar vara en go och gla person. Jag satt och tittade på kläder till min stora tös, 6 år, och är som du; vill inte ha en massa tryck och sådant på kläderna. Helt plötsligt damt det upp en sida från företaget RABALDER. Och sedan tänkte jag på dig. Kanske det vore något för dig också. De har så mycket snyggt, både till barn och vuxen. Hoppas att du gillar det lilla tipset. Ett litet bidrag från mig till dig som TACK för en härlig sida.
//Catrine

Anonym sa...

Superfin hall !
Jag har en fråga till :) Målade ni planken innan ni satte upp dem? Eller är de endast målade efter de sattes upp ?
Har nämligen som vårprojekt att maken ska fixa en sån snygg vägg i hallen, ,men jag ska måla och vill göra det så enkelt som möjligt :))

Kram kram Kicki i Åre

Charlotta ♥ ohlovely.se sa...

Men jisses, vilken fin hall. Lovely! :) Tack för inspiration och för att du delar med dig.

Dessi - Home and desire sa...

Snyggt och enkelt! :) Dörren gillar jag massor!

MITT VITA HUS sa...

Nu är inlägget updaterat med lite mer svar på frågor:))

KRAM