onsdag 30 mars 2011

STÅLANDE SOL PÅ FRAMSIDAN


Här har jag spenderat eftermiddagen i riktigt gung med två nya härliga matmagasin (nya Elle Mat & Vin och Lantliv) och en kopp te!:)



Helloo vänner!



Japp från gråmulet till stålande vårsol!:)
Vilken dag, vilket väder, jag känner mig så där helt vårpirrig i kroppen idag!


Först blev det en liten promenad för att stärka ryggen, sedan en kopp te i solen på framsidan av huset! Här blir man nästan bländas av den vita fasaden i solskenet så det är solglassisar på som gäller! Tjejerna premiärcyklar runt i området och har plockat hela cykelkorgen full med tussilago till sin mamma, sötisarna!:)


Tycker dom vita penséerna är allra finast faktiskt, speciellt söt var den här minivarianten jag hittade i blomsterhandeln. Nu är dom fina nya krukorna fyllda och det är riktigt vårigt på framsidan! Visst blev det fint!:)


Nu ska jag fixa lite mellis till sessorna!


Vi ses i kväll och då ska jag tala om vem vinnaren av den urfina pallen är!:) Så ni som inte tävlat än skynda skynda!!!;)


KRAM



update: Förvirrade jag, trodde den var den 31:e idag jag borde ju liksom veta bättre eftersom den 1:e April är en väldigt speciellt dag att den 31: e Mars givetvis är i morgon;), drar då givetvis vinnaren i morgon kväll på rätt slutdatum hi hi , så nu har ni ett dygn till på er vänner!!!





24 kommentarer:

eastcoastmom sa...

Den där fina vita stolen med gung skulle jag vilja ha, såna finns inte här i amerikat!

Hälsningar från Connecticut

Casa Loda sa...

Det ser helt fantastiskt ut! I dag har vi också haft helt underbart vårväder, så skönt.
Så fint det är på altanen. Gillar dina krukor, kanske får härma lite.
Ha det gott!
Annika

signerat 71 sa...

Sååå fint! Jag funderade så om jag skulle ta in krukorna från Tine K till butiken och avvaktade - Jag får nog tänka om. De är sååååå fina!

Idag har vi haft riktigt härligt väder här - vi har faktiskt haft vindstilla - helt otroligt för att vara i Helsingborg;)
Ha en fin kväll!
Jenny

Livet är Underbart sa...

Jättefina krukor! Nu vart jag sugen att göra ordning altanen. Ska nog göra ett ryck till helgen och ta fram utemöblerna. Kram kram

live a lot sa...

Det blev fantastiskt fint, nu vill jag också skynda till blomsterhandeln ;-)

Ha en fortsatt fin dag!

Livet på Enbergdstugan sa...

Sååå super fint!! Det ser verkligen inbjudande ut!!

Mariette sa...

Vad gott det lät att sitta där i solen...

Jag har njutit av solen inifrån..*ler*..men det är lycka det också!

Psst..snygga krukor!

Kram Mariette

Livet på landet sa...

Vilka underbara krukor!
Köpte oxå vita minipenséer för någon vecka sen, de är så himla söta:)
Kram Helena

HOUSE of ADELA sa...

O så fint du har gjort!

Kram
Adela

MITT VITA HUS sa...

Eastcostmam: Attans då, ja det blir ju säkert en aningen dyrt om man ska frakta dit ett gäng och betala tull osv:( Du får drömma om gunget eller flytta hit;)

Annika: Självklart får du härmas, jag är nog itne direkt ensam om dessa krukor hi hi;) Jag blir bara glad om jag kan inspirera någon:))

Alla ni andra: Tack raringar, ni är bäst!

KRAM

mammaxtre sa...

Men så fint du har det. Jag förstår att du njutit. Blir riktigt avundsjuk när jag ser fina plantor i krukor och när jag läser om tussilagon. På min gräsmatta fins snö....

Ha det gott

Mrs. b sa...

Så fint det blev! Jag blev bra sugen på lite nya krukor... :-)
De är fina de bredare&lägre varianterna, det saknar jag helt i mitt (minimala) "krukförråd".

Anna sa...

Så inbjudande...

Självklart jättefint ;)

Kram

Villa Carl Larsson sa...

WOW vilka underbara bilder. Nu fick du mig att längta ännu mer till sommaren :)

Visst är det härligt väder nu. Man blir så där sjukt pirrig när våren och värmen kommer.

Kram Josefin

Weronica - En mammas dag sa...

Jag har grav plantskoleabstinens efter denna neverending sjukdomsperiod. Ack, jag längtar efter att gå loss ordentligt :) Fint på din trapp!

Hemma hos Märtha sa...

Dina krukor är såååå fina!! Underbart med vår och fina nyplanterade blommor!!
Kram
Anne-Lie

M A T B L O G G E N sa...

Så fint du har gjort,
härligt att våren är här nu! :-)

Vi har också gjort lite vårfint och planterat nya vårväxter i dag. Så roligt! :-)

/ Jenny

http://pernillawahlgren.se/bloggar/jennys-matblogg

sanna sa...

Vad fint det blev, nu blev jag super inspirerad att ta tag i vår uteplats.

sanna

Linda sa...

Snyyyyggtt!! Hoppas mina krukor kommer snart, så himla fina!

Kramis Linda

jenny ~ house of jenny sa...

Så snyggt det blev! Skoja om att jag blev sugen på att plantera blommor nu. Kanske man hinner i helgen?

Puss!

Ida & Nike sa...

TACK för planteringsinspo! Nu sattsar jag på att fylla iallafall tre krukor ute på balkongen till helegen :)

HAPPY Torsdag fina Mia!

Kram

Jenny sa...

Åh vad fint Mia!!
Där hade man mer än gärna suttit och gungat!
Kram kram

Karin // DBKD sa...

Vad inspirerad man blir! Får nog också åka till blomsterhandlarn och inhandla lite nya vårblommor! Ser ju såå fräscht ut!

Fru Tjusan... sa...

Väldigt stilrent!

Får nog bli till att fixa hem de där krukorna, väldigt charmiga!