söndag 20 mars 2011

SOLSKEN, NYSTÄDAT & FÄRSKA KRYDDOR



I hörnet på köksbänken (som nästan ser grå ut i solskenet fast än den är kolsvart) står ett gäng med färska kryddor - Basilika, Timjan och Mynta. Älskar att ha färska kryddor hemma till matlagningen... Bilden kanske vittnar om att jag älskar körsbärstomater med!;)




Tjing Tjing!



Det bara spritter i hela kroppen känner jag när vi har sååå underbart väder! Verkligen vårfeelings eller hur!:)


Vi har faktiskt intagit lunchen på trappen på framsidan där solen stålade och det var helt vindstilla, sååå härligt!!! Satt bara där en kort stund, för vi har varit i gång med storstädning här hemma men känner mig faktiskt lite mosig om kinderna redan, man får verkligen passa sig i vårens starka solstrålar och smörja in sig med dagkräm som innehåller solskyddsfaktor!:)


Hela köket doftar Maison Belle - Garpefruit och Bergamont, tillsammans med underbar färsk Rosmarin.



Nu blir det till att börja med middagen, i kväll ska jag kika in till er alla och svara på en massa roliga mail som dimpit ner i inkorgen!



KRAM




12 kommentarer:

signerat 71 sa...

Låter som om ni haft en skön söndag, trots allt fejande;)

Vi fick lite sol här under ett par timmar och just då passade jag & min söta granne på att ta en promenix. Riktig tur.

Ha en skön kväll!
Kram J

Lantligt i smultronbacken sa...

Härlig rubrik du har på detta inlägg. Jag är också ett stort fan av färska kryddor och använder dem jämt i matlagningen. SÅ skönt och billigt när man snart kan gå ut och plocka dem i trädgården.

Kram Teres

Maria sa...

Åh, inspiration! Härliga bilder!

Granit är nog en av mina absoluta favoritbutiker. Gjorde misstaget att gå in där i veckan. Vill ha allt! Men jag är duktigt och sansar mig tills jag ser vad som kan passa in i vår nya lägenhet (om vi nu hittar den någon gång).

Maison belle kitchen står under vår diskbänk också. Riktigt bra är den. Och doftar gott gör den ju också. Lovely!

Ha en fortatt fin söndag.
KRAM

jenny * house of jenny sa...

Visst har vi haft underbart väder! Här har nog varit nästan 10 grader... Underbart!

Puss!

Mrs. b sa...

Låter härligt! Här var det fint igår, men mulet idag. Nu längtar man verkligen efter att våren ska sätta fart på allvar.

Mitt lilla hem sa...

Underbart med färska kryddor. Burkarna från granit är superfina. Jag har pennor i mina...men nu får de nog förflyttas till köket;-)

Kram Linda

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Härliga bilder! Färsk basilika och körsbärstomater, med lite mozarella. Det är inte fel det. :-)

Ha det gott!

mammaxtre sa...

Solen ger energi, då hinns massor med :-)

Färska kryddor är svårt tycker jag. De blir ledsna så snabbt. Åtminstone hemma hos mig.

Ha det gott

J sa...

Hej! Jag undrar hur du gör för att kryddorna ska hålla sig fräscha i köket - mina vissnar ner alldeles för fort :(
Snyggt du har det hemma!
Kolla gärna in min nystartade blogg!

Jenny sa...

Hej fina!

Vad fint at ha kryddor i Granit-burkarna! Jag har pennor i mina.

Ha en fin vecka!
Kram

Dessi - Home and desire sa...

Det är så härligt med nystädat! Och det finns väl inget bättre än färska kryddor?! :)

HAGAB Hus & Hem sa...

hej där!
Maison belles härliga produkter hittar ni i vår butik :-) jag själv bara älskar dom luktar fantastiskt och är inte bara fina att se på, funkar ju himla bra också :-)
Tack för en inspirerande blogg också!