söndag 6 mars 2011

HOS OSS I VARDAGSRUMMET


Ni är många som mailar undrar om tv-bänkar, så jag tänkte idag kör vi ett litet inlägg om ämnen!:) Här är en bild från vår tv-del i vardagsrummet, mer bilder på denna tv-bänk hittar ni här.




Hej på er!




Så härligt med en ledig dag till och att det är strålande sol ute!:) Här blir det en långpromenad med hela familjen snart!:)


Tv-bänkar eller musikmöbler eller vad man ska säga tycker jag är supersvårt. Egentligen hade jag nog inte velat haft något där utan bara haft tv'n på väggen med rent runt omkring, men det var nu om jag fick bestämma, min käre teknik-prylstokige-sambo har andra åsikter!;) Men i våra drömmar finns en fin fin tv möbel från Voice -Arctic, den skulle passa oss utmärkt om man nu skulle vilja investera i något rejält, men dit har vi inte kommit så än så länge nöjer vi oss med en Ikea budget!:)


Under vår tv sitter tre stycken väggmonterade skåp ur Ikea's serie Bestå. Dessa sväljer supermycket av alla dessa sladdprylar (tänk när ska det uppfinnas tekniksaker utan sladd till ett humant pris?, borde ju sälja som smör kan man tänka!!!). Skåpen är 60 cm breda, helt vita med vita dörrar Vara. Planen var att klä in alltihopa med täckskivor i högblankt (som ligger ovanpå garderoberna i vårt dressingroom!) och byta dörrarna till matchande vita högblanka, men så långt har vi inte kommit...


Som ni vet har ju sessorna ett alldeles eget tv-rum, den tv-bänken där får ni se en annan dag!:)



Önskar dig en härlig dag i solen!



KRAM




7 kommentarer:

jenny * house of jenny sa...

Bestå är bra o till ett vettigt pris. Vi har en likadan fast lite längre o med ben. JAg skulle vilja ha den på väggen men det går ju inte nu när vi har råsponten. Tror inte väggen pallar det riktigt!

Puss!

Stjärnor & Champagne sa...

Det där problemet har vi nu till barnens tv-rum i källaren, vet inte vad jag vill ha:( Ikea har ju myyyycket bra saker:) Kramkram Anne

Helt Enkelt sa...

ikea har mycket fint och fiffigt :)

vi har azzaro från voice, i vitt som tv-möbel och det är tack vare mannen. hade jag fått välja hade ALLT varit inbyggt i väggen ;)

kram.

Anonym sa...

Hej Eva här vad fin blogg du har så sjuk fina bilder..en fråga vad heter golvet i ditt vardagsrum är det parkett?

Mvh
Eva

MITT VITA HUS sa...

Eva: Taaaack raring:)) Vårat golv är från Kärsh, mattlackad trestavig parkett. Inget orginellt direkt med fint ändå:))

Alla ni andra tack för era kommentarer, vi är många som gillar Ikeas bestå ser jag:)) Och A-M det skulle vara riktigt fint med allt i väggen instämmer:)

KRAM M

Pernilla Björkholmen sa...

Vad härligt att jag hittade till din sida, jag är lika mycket fan av svartvitt ... :)
Vi har ett TV-sideboard från Voice och trivs så bra med den, önskar att vi även hade de övriga skåpen också .. Men det är ju så dyrt !
Nu ska jag titta runt lite hos dig.

Anonym sa...

Eva här igen!
Tack för ditt svar så glad! vet du nammnet på golvet fanns så många olika ju..blev tok kär i dess look ser ej så mörk ut och ser fraächt ut.

är det ljust ?

Kram
Eva