lördag 5 februari 2011

TRASSEL RAPPORT


Trasselbrudarna på premiärbio, spända av förväntningar !




God Kväll Bloggisar!




Det blev visst ett sent inlägg idag, men vi har gnott och fejjat i stort sett hela dagen i köket som nu är så skinande rent. En parentes bara innan rapporten om gårdagens filmpremiär, jisses hur skitigt kan det bli egentligen. Nu är alla högblanka luckor avtorkade (omy varför valde jag högblanka liksom:/), både in och utsida, alla skåp och lådor är avtorkade innuti och rensade på en massa saker, diskmaskinen rengjord, socklar avtorkade, det rostfria är avputsat till skinande blankt, hon är svintotad och hällen och ugnen fick sig en välbehövlig rengöring phhuuu i flera timmar har vi hållt på... Nu är köket riktigt fresh kan man säga!:)



Trasselrapport då:



En mycket välgjort, rolig och kittlande spännande ny klassiker från Disney. Emellanåt liiite läskig för dom mindre barnen (man kunde höra små skatter som grät i salongen). Jag grät iofs med lite, men jag är såndär lättblödig mamma och som vuxen har ju storyn lite mer slagkraft än hos små barn som kanske inte förstår underliggande budskap helt! Mina sessor skrattade högljuddt och det är ju alltid de där djuren i filmerna dom fastnar för, dom som alltid gör så otroligt tok-roliga saker!


En matiné helt klart sevärd och en av de bättre i raden tecknat från Disney, ett roligt nöje för hela familjen!


Jag tror den kommer gå varm här hemma så fort den kommer på dvd, Alice sa iallafall när vi gick ut att hon ville genast se den igen!:)




Nu mot soffan, melodifestivalen och lite fruktsallad!



Ha en fin kväll!



KRAM




7 kommentarer:

Grodmamman sa...

Härligt det lät med ett storstädat kök!
Ska också försöka komma iväg på "Trassel" med dottern. Hade tänkt det denna helgen, men det kom några bandymatcher emellan. Kanske nästa helg!
Kram

♥ Fyra årstider sa...

Vi var med i Linköping idag på bio, Trassel..jag såg inte dig så synd. Visst var den bra..jag grät med:)
Kram Lotta

Hem sa...

Tänker och gå
titta på den också med lilltjejen:)


Kram till dig fina!

mammaxtre sa...

Tvp av mina barn såg filmen idag och tyckte att den var jättebra.

Jag har vita högblanka skåpluckor och garderobsdörrar. Skitnsyggt men jobbigt med alla avtryck som syns. Vad härligt med ett tokrent kök :-)

Ha det gott

Livet är Underbart sa...

Lillkillen fick lyxen att se filmen med bästa kompisen i helt tom salong. Han var eld och lågor när han kom hem. Helt klart en film som kommer att bli permanent i samlingen. Kram kram

Malin på ön sa...

Vilket bra filmtips, ska genast fixa biljetter till mina killar för lite biomys, må så gott,
/Malin

jenny ~ mammanochkidzenpunktse sa...

Sötisar!

Va kul o höra att den var bra. Då blir det den vi ska se om någon vecka...

Puss!