lördag 19 februari 2011

PROJEKT PÅ GÅNG



Nu ska här målas!




God Morgon!




Här har det precis ätits en god lördagsfrukost och nu har jag dragit på mig "målaroutfiteten", för jag ska precis sätta igång med ett efterlängtat projekt...



Jag har många saker jag vill göra här hemma och "min lilla lista" är ganska lång, men sakta går det framåt och endel projekt genomförs andra blir avskrivna. Mycket är saker sånna måsten som ska göras och andra saker är bara roliga små projekt!



Ovan ser ni en burk skoltavelfärg som jag ska använda till mitt projekt. Jag har nämligen tröttnat på att min veckomeny-tavla i köket bara trillar ner, ni vet den jag köpte på Granit för länge sedan! Nu ska det bli en av lite rejälare modell som verkligen sitter fast! Ni får såklart se när det är klart!;)



På sikt ska vårat dressingroom göras iordning, det ska bli mycket och bra förvaring, jusste belysning, stor helkroppsspegel och kanske en go vit heltäckningsmatta på golvet. Vi får se, men en sak som jag ska göra där inne iallafall är att måla de vita väggarna, och jag tror att de ska få en härlig grå nyans. När jag var i målaraffären här om dagen passade jag på att sno åt mig en broschyr men underbara grå toner, från Alcros! Frågan är nu bara vilken är snyggast av dom, hrmmm... alltid samma visa när man ska välja!
Vilken tur att det är ett projekt på lååång sikt!;)




Ha nu en underbar lördag!




KRAM








10 kommentarer:

Linda - Harmony Home sa...

Vad kul med små projekt! Ska bli kul att se det färdiga resultatet:)

Trevlig helg
Kram /Linda

jenny * house of jenny sa...

Spännande!!

alcro har riktigt mycket schyssta färger. Använder mig bara av deras sortiment.

Puss!

Livet är Underbart sa...

Funderar starkt på att fixa något i köket också med tavelfärg. När familjen växer- växer även almanackan. önskar skön lördag. Kram kram

Miss Linda sa...

Spännande ♥

Önskar dig en fin helg!

Å tack för att vi får ta del av din FINA blogg, Kram.

mammaxtre sa...

När vi för 6 år sedan flyttade in i radhuset hade jag en idé vilken handlade om skoltavlefärg. Den burken står i ett skåp och är fortfarande oöppnad. Jag ångrade mig.

Ha det gott

Mina finaste sa...

Projekt är så roligt, jag funderar just på vad som kan bli mitt nästa :)

Ha en go helg!
marie

Dessi - Home and desire sa...

Spännade! Dom grå nyanserna från Alcro är urläckra! :)

Josefin -Happy Days- sa...

Så roligt med hemmaprojekt, det blir spännande att se resultatet sedan. :-) Ang grå färg i dressingroom tror jag det blir superduper!

Tack söta Mia för gratulationen med, hade en jättefin dag! :-)

Kramar

tinajo sa...

Jag blir på lika bra humör av att läsa om andras hemmaprojekt som av mina egna - inspirationen smittar! :-)

Creative Lounge sa...

Alltid en fröjd för ögat att titta in här!
Spännande att få se resultatet! Ha en fin söndag!
Kram E, CL