torsdag 17 februari 2011

NYA SKÅPET



Nu börjar min andra omgång körsbärskvistar att slå ut här hemma på matbordet, så vackert och vårigt!





Hej på er!





Idag är det bättre med magen min *peppar peppar*!:) Nu har vi alla haft "sjukan" här i huset och jag hoppas innerligt vi slipper återfall, för jag orkar faktiskt inte mer nu!


Nu till projektet som följde med hem från vårmarknaden i Billa. Det har blivit vitt och fint, det stora gamla slitena bruna skåpet som jag köpte och fått en plats i vardagsrummets matdel. Skåpet är ganska stort och rymmer massor med porslin och det är ju perfekt eftersom vi inte har så himla många skåp i köket!



Tusen tack alla duktiga inspirerande tjejer i bloggvärlden ( Anna-Malin, Kajsa, Julia, Petra, Maria, Sofie & Madde och många andra fler...) som inspirerat mig till att våga ta in ytterligare en gammal sak i mitt annars så "ikeiga" hem:)



Ha en fortsatt fin dag alla!




KRAM






25 kommentarer:

Anonym sa...

Gud vad fint! //J

Husbysjutolfts sa...

Jättefint, har du målat själv? penselmålade du eller sprutade el rolla?!
Jättefint hursom.

C

Cissi sa...

Åh, jag letar precis efter ett sådant skåp!
Det får bli loppisrundor för mig med framöver.
Hur målade du och med filken typ av färg? Jättefint resultat!

Hemma hos Katta sa...

Det blev jättefint och skåpet passar perfekt in hos er!

Kraam Katta

Hemma på Landet sa...

Verkligen snyggt!
Stina

Livet är Underbart sa...

Kanon snyggt! Letar själv efter en viss möbel, men denna småstad är lite uttömd. Men själva letandet är roligt i sig, eller hur? kram kram

HOUSE of ADELA sa...

Å du har så fint! Hoppas med ni får vara friska nu!

Kram
Adela

HOUSE OF SVEA sa...

Så fint skåp!! Jag är på jakt efter något liknande... men med glas i dörrarna! Fint med den lilla "tazzeln" =)

Kram på dig! =)

Jenny sa...

Var kommer dina fina cylindervaser ifrån? Jättefint skåp!

MITT VITA HUS sa...

C & Cissi: Jag änvänder Alcros vattenbaserad lackfärg för trä och metall, penslar smådelar men försöker mest använda en skumroller för bästa resultat! Tycker färgen flyter ut fint. Jag har målat grundfärg en gång och tre lager med lackfärgen. Nyansen är vit utan brytning matt glans.

Jenny: Min stora cylindervas kommer från Duka men det är nog kanske tre år sedna jag köpte den. Kolla på plantagen, det finns nog liknande där:)

Tack snälla ni för fina ord, jag letandet var superkul bara det att det tog nästan ett år att hitta "rätt" skåp:)

KRAM

M

Mrs. b sa...

Jättefint skåp! Ser ut att passa fint där!

Hoppas ni slipper mera sjuka. Här blev det VAB-dag idag - återstår att se om det är influensan sonen har fått (det har gått på dagis).

Maria sa...

Åh så fint!!! När vi flyttar vill jag bara ha gamla fina möbler!!! Min första omgång av körsbärskvistar är sen länge utblommad men nu blev jag sugen på att ta in en omgång till. Tack för påminnelsen!

Ha en fin kväll!
KRAM Maria

Helt Enkelt sa...

Jipieee så fint Mia!! Bra jobbat!!
Jag gillar :)

Kraaaam på dig.

mammaxtre sa...

Vad skönt att ni tillfrisknat. Skåpet är jättefint.

Grodmamman sa...

Vilket fint skåp!
Kram

Jenny sa...

SÅ HIMLA FINT!!!
Bra jobbat!!

KRAAAAAM

Anonym sa...

Åhh så fint! Hittade till din blogg för första gången för ca en månad sen och nu är jag fast :)
Jätteinspirerande!
Malin

Anonym sa...

Superfint!!! Kram Mia

Hem och Lycka sa...

Ursnyggt! Härligt med körsbär, längtar lite smått efter varmare väder nu.

Tack för dina söta hälsningar!

kram Mia

Johanna sa...

Riktigt fint! Man behöver gärna blanda upp alla nya saker med lite gammalt, det blir så stelt annars. och tröttnar man efter ett tag är det ju bara att åka till tippen ;)

Therez sa...

Vilket fantastiskt skåp! Jag älskar att hitta gamla saker som man kan göra om och göra till sitt eget. Har själv några gamla skåp och dessutom en kista till vardagsrumsbord som min morfars far´s farfar gjorde för över 200år sedan! Det är kul med något sådant för jag har rätt mycket ikea jag med här hemma.

Här kan ni se den underbara kistan! http://therez.se/2010/july/en-resa-200ar-tillbaka-i-tiden.html

Anonym sa...

underbart fint skåp!!!!!

Åsa i Jönköping

jenny ~ house of jenny sa...

Gud så fint det blev! Bra jobbbat gumman!

Puss!

Emma H sa...

Underbart fint skåp!!

Inredningsgalen sa...

Tusen tack själv för en super bra blogg men mycket inspiration och vackra bilder!
Skåpet blev helt otroligt fint!!!!

kram

Maria