måndag 7 februari 2011

MITT NYSTÄDADE KÖK


My spotlessly clean kitchen!




Hej Bloggisar!




Här kommer nytagna bilder från vårat kök som numer är fresch fresch! I helgen gnodde vi och fejjade och man känner sig så himlans nöjd efteråt... Man kan köpa hur mycket fina saker som helst, men är det inte rent och ordningsamt hemma kan det ju lika gärna kvitta med alla fina prylar, så tycker jag iallafall! Även om vi "bara" bott här i tvåår dryga så blir det skitigt, det kan jag lova, så en storrengöring med lite utrensning är alltid välbehövlig!


Även om jag kanske inte idag skulle välja ett högblankt vitt kök (som jag sååå suktade efter i vårat förra ek-kök!!!) så gillar jag det, dock lite mer när det är nystädat än annars;)


Diskhon från SMEG och kranen från FM Mattsson är blanka och fina igen...

I ena hörnet samsas lite vackra och praktiska kökssaker!


Senaste fyndet till köket min nya kökshandduk med fransk text i svart och vitt från H&M Home, någonting med svartpeppar står det, så mycket kan jag tyda med min franska!;)





KRAM PÅ ER ALLA!





40 kommentarer:

caisa k. sa...

sååå snyggt!

kram.

Weronica - En mammas dag sa...

Fördelen med magsjuka - ack vad man blir skrubbsugen efteråt :) Hoppas att ni är krya nu!

Camillasnyahem.se sa...

Helt sant det där om att ha det städat. Det är ju så härligt och känns så bra!

Jättefint kök har du!

Kram

Linda sa...

Hääärligt fräscht kök!! Finns inget bättre än när allt är nystädat :) Vi har visst likadana brickor fast olika former!

Kram Linda

Mariette sa...

Ett spotless kök skulle man ju haft för jämnan...

Ser superduuuperfint ut!!

Kram Mariette

Anonym sa...

Love it !
Tack för all inspiraion du ger, genom vackra bilder, fin inredning och bra text.

Charlotta ♥ ohlovely.se sa...

Vilket underbart kök! Det ser verkligen ut som mitt drömkök. Tack för all inspiration!

Industri house sa...

Underbart kök!! Man blir verkligen inspirerad. Ha en fin dag, kram jessica.

Creative Lounge sa...

Ni har det så sjukt fint och du är en fantastisk fotograf finaste! :) Bra jobbat! Massor med inspiration.

Massor med kramar /Evelina

Villa Carl Larsson sa...

Vad fint du har i köket. Väldigt välstädat!! :)
Måste fråga om det är en Dualit vattenkokare du har där bland dina köksmaskiner och vilken färg den har? Den ser väldigt vit ut, men så vitt jag vet så finns den bara i creme vitt?

Kram Josefin

MITT VITA HUS sa...

Alla rara! Tusen tack, att läsa era fina ord är bara så kul:):)

Josefin: Min dualit är kritvit, dessvärre är det färgen utgången ur sortimentet. Min är köpt för några år sedan! Kram kram

Grodmamman sa...

Snyggt ni har det i ert kök! Härligt när det är nystädat också!:)
Vi gjorde om vårt kök i våras och då valde vi ett högblankt vitt kök. Är jätte nöjd än så länge och har än inte hittat något jag hade velat göra annorlunda.
Kram

Karin sa...

Vilket fint kök ni har! Jag håller med, det är underbart med nystädat! Kul att äntligen få se bilder från ditt hem, det var ett tag sedan! KRAM:)

Fru Dola sa...

Suuuperfint! och det är så kul att titta på dina bilder som är så snygga!

Anonym sa...

Sååå fint kök och sååå roligt att se det i sin helhet och inte bara inzoomade bilder :-)

/Mia

anna sa...

Var är den fina kak o skorp burken ifrån? Superfint kök!

Skogsfrun... sa...

så fräscht och fint! Jag blir riktigt sugen på att städa köket nu!

RKam p.

Mrs. b sa...

Så fint ni har det i köket!
Här skulle det definitivt behövas skrubbas lite...

Hemma på Landet sa...

Snyggt som bara den.
Stina

zalina sa...

Om du har något bra tips på húr man rengör rostfri kyl och frys bäst är det välkommet! Jag tycker jag torkar och torkar men det blir lixsom aldrig riktigt 100 rent!

Och då har jag testat det mesta som fönsterputs, t-röd, olja osv.

Kram

Dessi - Home and desire sa...

Men tusan så läckert! Bara älskar ert kök! :)

Lina - KITCHENBLOOM sa...

Nice!
Nu när vi är hemma och kryar på oss kanske jag med skulle behöva få lite av din energi och gå loss med trasan... :)

Vitt och högblankt är jättefint ju. Snyggt kakel oxå.

Tack för titten!

Johanna sa...

Vilket snyggt KÖK!
Så underbar känsla när det är nystädat.
Ha en bra dag !

Anonym sa...

Jättefint kök!

Sofia

Husbysjutolfts sa...

vill oxå gärna ha tips på rengöring till rostfritt kyl/frys.Har provat maison belle men det är SKITsvårt att få det snyggt, man får ju gnugga tills man tror det rostfria ska lossna, det ångrar jag djupt att jag valde för gaaaa va fula dem är hela tiden.
Ni har jättesnygg fläkt.

Kram

Signe 1 sa...

superduperfint vännen!! ha en fin tisdag! stora kramen s

Maräng Form sa...

Det ser verkligen rent och prydligt ut! :-)
/Elina

Casa Loda sa...

Vilket jättefint kök ni har! Och vilken härlig känsla när det är nystädat!

mammaxtre sa...

Jättefina bilder på ett snyggt kök.

Bella sa...

Åååh, vilket underbart kök du har och så härligt när allt är riktigt välstädat, känns så fräscht!!

Hoppas du haft en bra dag

Kramar Bella

Familjen A. sa...

Åh härligt att ha ett sådant fint och RENT kök!

Kram Anna

Bettan sa...

Vilket härligt kök! Har också rostfritt nu efter vi renoverat, men hjälp vad svårt att hålla snyggt!! Har inte hittat nåt bra medel och tycker det ser så tråkigt ut när det är kladdigt o randigt osv... Har du nåt råd att ge???

Anonym sa...

Vart tog du vägen?? Inga nya inlägg?

Undrar en som väntar // Maria

Livet är Underbart sa...

Vilket fräscht kök! Ska nog ge mig på en storstädning i slutet av veckan. kram kram

Marlene sa...

Snyggt! Fick massivt ha-begär efter ett nytt kök!

Linruz sa...

Åhhh vad härligt med nystädat fräscht kök.
Borde nog ta mig tid till detta jag med.
Ha en fin fin helg.
Kram Lina

Anonym sa...

Vilket fint kök! Ja, hela huset är sååå fint!
Känns härligt när det är nystädat, får nog ta en tur med trasan jag oxå.
Jag har en liten fråga? Var har du köpt den söta brickan med moln på? Så himla söt.

Tack för en inspirerande blogg.
Malin

MITT VITA HUS sa...

Hej alla! Tack för era ord om köket, just nu är det itne alls lika fint;)
Kakburken kommer från Cosas och det är Ylva Skarp som textat på dom:)
Molnbrickan är från Nordik och är Gunilla Axéns Moln serie:)

Maria: Nejdå jag försvinner inte så lätt;) Jobbar bara lite emellan jag är här, sån onödigt måste u know;)

KRAM M

Nina sa...

Så snyggt! Skulle lätt byta ditt högblanka vita mot vårat gräsliga körsbär ; )

Anonym sa...

Jättefint kök ni har.vad är det för typ av bänkskiva.Må så gott. Maria