onsdag 16 februari 2011

TYPSNITTS TIPS

Hej På Er!




Japp, så blev det min tur... Ska inte gå in på några detaljer, men ett visst virus tycks ha drabbat mig med, urk!:S


Jag blir inte långvarig här framför datorn, men ett kort inlägg hinner jag med!




Bland dom vanligaste frågorna här på bloggen är dom som handlar om typsnitt, var man kan finna fina och gratis att ladda hem! Så här kommer några tips för er!



Fina gratis typsnitt av olika typer finner du här på dafont.com, laddas hem och installeras med ett enkelt klick, både för Mac och PC!

Även urbanfonts.com har också en massa gratis typsnitt för hemladdning. Endel är samma som på dafont, men letar man lite kanske man hittar nåt nytt!



Hos Amanda och Kevin hittar nu masssor handskrivna fonter och supersöta doodles helt gratis. Tror jag typ laddat ner allt därifrån!;)



Scrapbooking har aldrig lockat mig, men vissa små layouter, färdiga citat och fraser kan man ju använda att pimpa sina kort med utan att de behöver bli så där värt scrappigt!

Dock här kostar designernas alser här på designerdigitals.com, men det är en stuntsumma mot det man får!


Googla det du söker så hittar du säkert en massa mer än det jag tipsat om här!:)


Nu ska jag krypa ner under täcket igen och kurera mig!!!






VI SES






11 kommentarer:

Annika sa...

Tack för tipsen! Krya på dig rara!

Charlotta ♥ ohlovely.se sa...

En typsnitts älskare som jag tackar så mycket för tips! Där var två sidor jag missat, så tack!

Är helt beroende av typsnitt. :)
Ha en fin kväll.
/C

Stämningsfullt sa...

Fy din stackare! Som tur är så går det ju över rätt fort... Krya på dig nu!
Kram Vanja!

jenny * house of jenny sa...

Perfekt. Jag som blev av med alla mina i den gamla datorn...

Krya på dig gumman!

Puss!

Josefin -Happy Days- sa...

Amanda och Kevin var nytt för mig, vilken tur du delade med dig av det tipset för där fanns ju huuur mkt fina fonts som helst!

Hoppas du har en fin dag, kram

granntanta sa...

Åååå fy f**! Krya på dig!

Livet är Underbart sa...

Tack , tack! Håller tummarna att du kryar på dig snart. kram kram

therez sa...

Vilken fin blogg du har Mia:) Hoppas allt är bra med er!

Emma H sa...

Krya på dig!!

Kram Emma

Från koja till slott sa...

Krya på dig vännen! Här är det också sjukt, feber, frossa och så, inte heller så skoj. =(

Jag har laddat ner lite från de sidorna du rekomenderade men min fråga är sedan hur man använder det när man skapar sina blogginlägg??? Jag förstår inte det riktigt och skulle vara sååå tacksam o du kanske kunde förklara hur man gör! =)

KRAMISAR

Carolina sa...

Krya på dig! Tackar också för typsnitten, men har en liten fråga. Uppenbarligen är jag inte så insatt i det här för jag undrar hur du får till å, ä , ö som inte finns på Amanda och Kevins typsnitt, eller gör de det och jag hittar dem inte bara?
Skulle uppskatta om du hjälpte mig lite här :)
Tack tack!