måndag 28 februari 2011

BLÅTT & ROSA




Älskar denna bild från Rörstrand stylad av superduktiga Lotta Agaton, så fint det blå och rosa smälter ihop i en härlig diskbaja av zink. Här hemma i mina skåp är det exakt de färgerna på porslin som gäller och jag skulle gärna vilja komplettera med lite Swedish grace där bakom luckorna!:)



Heeej!



Jaha måndag igen! Nu är det bara att hoppas veckan springer förbi fort, men det lär den göra för min del iallafall... Här blir det mycket jobb, föräldramöte, trevlig kväll med bästa kollegorna och lite annat smått som är inplanerat, så innan jag vet ordet av är det säkert helg igen!!!:)






Jag är verkligen inget fan av blått egentligen, men rätt blå är faktiskt finare än man tror! I min "än så länge lilla samling" Mon Amie finns höga latte muggen och lilla assietten, men jag önskar på och fyndar själv ibland. Planen är att ha iallafall sex assitter och sex muggar! Vecka 14 lanseras nya delar till serien, bland annat en liten burk och en mattallrik, dom ska såklart spanas in...





Nu får ni ha en härlig måndag!



SÅ SES VI SNART IGEN...







6 kommentarer:

Jenny sa...

Hej vännen!
Jag har Swedish grace i den blågrå nyansen. Vill komplettera med några puderrosa också.
Sååå fina!!

KRAM & ha en bra vecka!!

Hemma på Landet sa...

Härliga färger. Rätt rosa. Det blå porslinet är också snyggt.:-) Stina

granntanta sa...

Det där porslinet är så himla fint!

Madame Vit sa...

Ja bilden är verkligen härlig! Har Swedish Grace muggar, köpte fel, skulle ha kaffe muggar men det blev te muggar. De är stora som baljor!!
Mon Amie har hittat hem hit med =) Spännande med de nya delarna. Love love din blogg!!!
Ha en fin dag!!

Kram Fia

Mariette sa...

Jag har alltid varit svag för blått förstås...

Översta bilden är verkligen bara så läcker!

Kraam Mariette

Linda sa...

Vilka härliga bilder!! Ljusrosa och blått är en riktigt snygg kombo :))

Ha en mysig kväll!

Kram Linda