onsdag 12 januari 2011

TIPS PÅ FÖRMIDDAGSMELLIS



Har precis smaskat i mig en liten skål med mellis, denna variant var en helt ny för mig och den var mycket god!:)





Hej i snökaoset!



Jepp, här vaknade man till ett vitt wondeland igen, jag som hade värsta vår känslorna igår!:/


Här hemma är det en aningen stökigt när målarna håller på, men fint blir det och det är nog snart klart!:)


Jag har hållt mig i köket på förmiddagen (typ det enda stället där det inte fixas!) i dag testade jag en ny variant på mellis efter tips från min söta kollega Jessica, som förutom syrra är världens hälsoguru, aerobic- och yogainstruktör .
Blanda bara ihop alla ingridienser enligt recept nedan så har du både gott nyttigt mellis som du står dig på fram till lunch!




Nu ska jag spela "vem där" med söta Alice för det har jag lovat! Perfekta spelet när man bara är två hemma!:)





Ha en underbar onsdag vänner!




PUSS & KRAM








7 kommentarer:

anette sa...

Tack för tipset, det låter ju riktigt smarrigt. Jag som kör enligt Viktväktarna kan ju göra likadant men med mindre feta varianter av keso och kesella :). Perfekt! Kram i snöyran!

Lina sa...

Det lät och ser gott ut. Tack för dagens bästa mellis-tips.

Vem där? Är det spelet när man ska gissa hur ett en figur på en bricka ser ut, och samtidigt släcka ned andra som inte passar in på beskrivningen? Har sett något sådant spel i ett tv-program tidigare och undrat om det är roligt. Min minsta dotter är 5, så kanske kan det passa oss?

Ha en fin dag!
Kram

Lina

P e r l a n sa...

Mums, det måste jag testa! Fast jag får nog fara iväg till affären.. för inget av det har jag hemma! haha
kramar

Therese sa...

Härligt gott tips! Jag har ätit fruktsallad med keso några dagar nu, och detta är ju den perfekta uppföljningen på det:)

Ha det gott, kram Therese

Grodmamman sa...

Lät riktigt gott! Får jag ta och prova någon dag!:)
Kram

http://www.kattabloggen.blogg.se sa...

Keso är bara såå gott! Det perfekta tillbehöret till just fruktsallad! =)

Vad duktig du är som kör HCLF!

Kraam /Katta

Hemmets ljuva stunder sa...

Hej söta du!
Vilken energi du har när du skriver!
Jag har oxå fortsatt min kost hållnining, litet kolhydrat intag och det hjälper, jag har Inge sötsur alls!
Nötter nötter....
Kram lisa
Hemmets ljuva stunder