torsdag 6 januari 2011

TIPS FÖR VINTERTRÖTT HUD



Idag blir det tips för alla som är som jag - som har supertorr hy vintertid!



Hallå Trettondagen!



Åh så skönt med en ledig dag! Vi har hunnit endel faktiskt trots en lååång sovmorgon!:)
Sessorna är nu bortlämnade till bästa farmor och farfar eftersom det är klämdag i morgon och vi behöver jobba - både jag och N.


Nu till dagens inlägg, jag har funderat på att göra ett sånt inlägg länge men det har inte blivit av... Men nu med nya kategorin och allt där det nu handlar om att ta hand om sig så passar det ju utmärkt med ett inlägg om hur man sköter sin hy.:) I regel brukar jag besöka min hudvårdsterapeut Lotta några gånger om året, inte bara för att fixa brynen men också en ordentlig djuprengöring av ansiktet. Jag har ett jobb där luften är så torr så man blir precis förstörd i huden (ni i samma branch kanske vet vad jag snackar om, sjukhusluft är inte att leka med;) om man nu inte tar hand om den. Tack vare Lotta började jag för några år sedan använda Dermalogicas produkter och jag trivs super med dom så idag blir det ett långt inlägg om "mina" produkter.

Vi börjar från början. Rengöring är a och o, ajabaja med tvål girls! Investera i en riktig rengöring det är det allra bästa. Jag använder Demalogicas Special Cleansing Gel som fungerar bra till normal/torr hy, löddrar supermysigt precis som tvål och man känner sig verkligen ren i huden efter den.
Efter rengöring fuktar jag ansiktet med ett ansiktsvatten i spray-form Dermalogicas Multi Aktive-Toner, snappt och smidigt bara sprayar jag en gång över ansiktet.



Efter rengöring och duschen med ansiktsvatten är det dags att smörja in för att återfukta och behålla hudens fuktbalans. Jag änvänder mig här av en kräm som fungerar till normal/torr hy, Dermalogica Skin Smoothing Cream. Den blir inte alls så där fet utan smälter in helt perfekt i huden.:)
På morgonen innan sminkning anväder jag runt ögonen där huden är supertunn (och där vi inte alls vill ha några kråksparkar;) använder jag en speciell ögonkräm med spf-15, Dermalogica Total Eye Care som fungerar till alla hudtyper.


En gång i veckan satsar jag på en ansiktsmask och då brukar jag använda denna MultiVitamin Power Recovery Masque. Den är för hudtillstånd som är känslig, sensitiviserad, solskadad el. fuktfattig. Och ni tjejer vill ni köpa dermalogica lite billigare än på salongen så är Visage Online ett tips, mycket billigare produkter med supersnabb leverans!:)




Vi ses i morgon igen bloggisar!




KRAM







18 kommentarer:

[ no47.mia ] sa...

Åå du, det är nått jag länge velat göra.. besöka en hudvårdsterapeut.. rnsa lite på djupet du vet.. Brynen fixar jag hos frissan..

Tack för trevligt tips MIA !!

Kram Mia

Emma - white avenue sa...

Beställt och klart! Min ansiktskräm sjunger på sista versen men jag har verkligen dragit mig för att gå och köpa en ny. Nu klickade jag enkelt hem lite nya produkter! Tack för tipset!

Kram, Emma

Mrs. b sa...

Åh nu blev jag akut sugen på en ansiktsbehandling... Hade ju planerat att gå dit nu under jullovet men har som vanligt inte tagit tag i det här med tidsbokning... attans.

STILinredningochdesign.blogspot.com sa...

Hej!

Duktiga braiga snygga du:)
Dessa produkter jobbar vi med på salongen. Kanongrejor.

Idag har jag o ellie Badat. Då passade jag på att
fixa lite:)

DG thermofoliant peeling sen lyxade jag med POWER RICH som jag gör i kur!

Efter behandlingen så använde jag Age Rewerse från Exuviance. Ny serie i exuviance som innehåler fruktsyror. Kanon mott rynkor och torr hud!

Pricken över iet blev ett glas rött som innehåller mängder av antioxidanter:) hi hi.

Kram på dig vännen/ hudterapeuten :)
Det e så viktigt att man satsar på bra hudvårdsprodukter!

Benita sa...

Tack för webshop tips, BETYDLIGT billigare än i handeln! Wille använder Dermalogica men det är så himla dyrt annars, så än en gång, tack!

Anonym sa...

Älskar också dessa produkter, särskilt sprayen , den är så skön ! :)

Kram Kicki i Åre

chatarina sa...

Hej! Superprodukter som jag köper allra billigast här: http://www.jerseybeautycompany.co.uk/

Kram

Angelica sa...

Och vill man spara ännu mer pengar så köper man (som jag) sina Dermalogica-produkter på www.jerseybeautycompany.co.uk. Såg att det skiljer ungefär en 100-lapp på en 50 ml Skin Smoothing Cream mellan "din" sida och Jersey. Så det är ett tips :-)

Dermalogica har verkligen underbara produkter!

Haze design sa...

Dermalogica är absolut det bästa märket, jag har bytt alla produkter till deras :-)

Anonym sa...

Hej!

Funkar rengöringskrämen till att fa bort make up oxå, typ mascara och sån.....

Sara

Anonym sa...

Jag vill oxå tipsa om http://www.jerseybeautycompany.co.uk/
Kanonsida, med supersnabb frakt och dessutom skickar dom alltid med en liten bunt med gratisprover :))

Kram Marie

mammaxtre sa...

Att sola i solarium slutade jag med när jag fick mitt första barn för 20 år sedan. Dock är jag en soldyrkare skall erkännas. I många år innan jag skaffade familje solade jag jämt. Jag hade till och med en solhimmel över sängen. Men så knasig är jag inte längre. Tack o lov :-)

Ha det gott

Linruz sa...

Skulle verkligen behöva uppdatera mina rengöringsprodukter lite.
Min barndomsvän som är hudterapeut pratar varmt om Dermalogicas produkter.
Har du tips på ngn bra hudterapeut här i staden?
Kram kram Lina

anette sa...

Även jag har köpt Dermalogica från JerseyBeautyCompany med gott resultat. Det kan ta upp till en vecka att få hem sakerna, men det kan det vara värt när man tänker på prisskillnaden. Kram!

Anonym sa...

Hej!

Hudvård är ett stort intresse så det är jättekul att du skriver om hur du tar hand om din hy! Jag har kört med bland annat dermalogica ett tag, men nu sjunger krämen på sista versen och jag är faktiskt sugen på testa body shops nya ekologiska serie som jag hört gott om! Var och hämtade prover idag så vi får se vad jag tycker.

Trevlig helg! Kram Mia

MITT VITA HUS sa...

Sara: För mig funkar den bra till att ta bort sminket med men jag använder inget som är vattenfast, annars finns det en produkt från dermalogica som speciellt tar bort ögon make up:)

Alla: Tusen tack för att ni delar med er av era tips på ännu billigare produkter:)

Mia: Det lät spännande:) Hör av dig med resultatet:)

KRAM PÅ ER!

SessanOchPrinsessan.Com ☆ sa...

Vi gillar desamma produkterna från Dermalogica ;D

Just nu väntar jag påfyll som ligger i tullen....
Super Rich Repair, Multivitamin Power Concentrate kapslar & en mörkare treatment foundation än den jag har så jag kan blanda riktig ton.

Finns inget bättre än Dermalogica. Har testat så massa andra brands men vänder alltid tillbaka till det bästa.

Ha en strålande helg
//Sessan

Bloggbrudarna sa...

Använder oxå deras produkter! De är toppen :)