måndag 3 januari 2011

NYTT ÅR - NYA TIDER


I morse startade jag med en smootie innehållande vanilj yougurt, frysta hallon och vinbär. Smooties kan ju varieras i det oändliga känns det som och efter lite googlande hittade jag detta smarriga recept som ser mer än läskande ut... Man kanske skulle prova det någon dag!:)






Tjingeling vänner!




Måndag och omstart... Ja nytt år och såklart väntar de där nyttiga tiderna runt hörnet i samband med det nya året! Man måste finna motivation innan beger sig i in djungeln med dieter och motion, men jag tänker så här denna gång (efter att ha blivit tok-inspirerad av min stora favorit Leila via Facebook) Nya tider - Nya Mia (ooops en ny kategori i marginalen, se där ja...Kanske lite nyttiga recept och annat skoj hamnar där...:)! Inga konstigheter bara nyttigare...
Jag vet av erfarenhet att det är det där med kolhydrater och socker som är min fälla, ja och då blandat med såklart för lite motion, då så är saken biff man mår ganska uselt! Man mår ju så mycket bättre både psykiskt och fysiskt, om man nu bara tänker om från där man står och stampar i den onda cirkeln, äta lite mer regelbundet och då lite också nyttigare och se rör på sig...



Jag har gjort det förr men fina resultat, jag kan igen (just nu känns det så iallafall:), ska ni med på tåget?



See u Soon!:)






14 kommentarer:

Familjen A. sa...

Min dag började oxå med en smootie, härligt gott!

/Anna =)

Signe 1 sa...

du kommer klara det galant vännen! good luck! stor kram♥

Drömlägenheten/Caroline sa...

Vad kul!
Är inne på precis samma linje. Följer också Leila på fb.
Min nya kategori heter "dagens ego".

Kram och lycka till!

Mrs. b sa...

Ja, här siktas det också nyttigare tider.
Heja oss! :-)

anette sa...

Jag har kört igång hårt idag (kommer ångra mig bittert imorgon...) med body pump. Ruskigt jobbigt och kommer ge en hemsk träningsvärk, men för mig är träning ett måste om jag inte ska bli deppig. Känns riktigt skönt att vara igång och inte skjuta upp till en annan dag. Kram!

Karin sa...

Smootie är en perfekt start på dagen - såå gott!

Grodmamman sa...

Hänger gärna på jag med! Har också gjort det förr och vet ju egentligen vad jag gör för fel. Att det kan vara så svårt att göra rätt!;)
Lycka till!
Kramar

Madame Vit sa...

Då kan vi dieta ihop =)) Jag kör på LCHF nu, har kört 5 dagar, jihooo!!! Första dygnet blev -0,8 kg =) Mitt mål är att inte bada i vassen i sommar =))
Din smoothie såg goooooood ut =)
Min innehåller, banan jordgubbar och vaniljyoughurt.
Kram Fia

sanna sa...

Visst är det härligt med en ny motiverande start! Lycka till o dela gärna med dig av härliga recept på vägen!

CAMILLASNYAHEM sa...

Så sant, men ack så svårt ibland. :) Hoppas motivationen håller i sig för dig!

Trevlig fortsättning!

Tulipa sa...

Kul att läsa! Vi är nog många som känner igen oss. Själv kan jag inte klaga över att vara dålig med att motionera...Jag springer flera gånger i veckan, men nu är vägarna så isiga...jag har lite abstinens...

Dock borde man äta bättre och mer regelbundet...
Kunde bli skärpning där....

Intressant att följa dig i detta nya ämne!

Kraam Mariette

Min Svägerska och Jag sa...

Vad gott det såg ut. Och jag känner igen mig i det du skriver.
Själv har jag verkligen slarvat hela förra året och nu är det dax att ta igen det.
Imorgon = smootie och promenad igen. Det gäller att starta med något för att få igång flåset...

/Linda

Hem och Lycka sa...

Inte riktigt läge för mig just nu att börja men får ta i det om några månader ;-) Ändå glad att jag inte gått upp mer än 2 1/2 kg med bebisen.

kram Mia

Gotlandsliv sa...

Jag är på! :)
Har ätit "vanlig mat" under hela julhelgen, och verkligen mått skit av det. Man njuter i stunden när man mumsar i sig, men efteråt säger kroppen ifrån. Så nu är vi tillbaka i våra gamla matvanor igen. Inget socker, vitt mjöl, mjölkprodukter, griskött... och ekologiskt så långt det går. Härliga tider!

Lycka till och många kramar!