lördag 15 januari 2011

LÖRDAG & VACKRA TULPANER


Tulpanens dag i dag och jag firar med lite vita tulpaner på bordet!:)



Hej Sköna Lördag!



Ställde mig på vågen fast än vägningsdag är måndag morgon (man är ju så nyfiken på om det händer något;)! Trodde knappt mina ögon...Men såklart det har kännts lite i kroppen att de försvunnit en del, inte bara vätska! Ni får se resultatet på måndag, jag lovar!:)


Straxt dags för lite sopplunch - fisk och räksoppa, sen ska vi iväg till stadens lekland på et litet avskedskalas för Alice lilla bästis ska flytta all the way over there! Snyft, det värker lite i mamma-hjärtat att se Alice som älskar sin bästis så mista henne! Mitt lilla hjärta har gjort det finaste halsband som kan tänkas, en pärlplattta och en teckning på de två tillsammans hon ska ge henne ♥



Vi ses sen vänner!


KRAM






10 kommentarer:

Madame Vit sa...

Bara att gratulera till vågen. Här står det helt still, händer ingenting och jag gör som jag ska.
Kram Fia

Pillan sa...

hej, jättekul att läsa din blogg! jag kör oxå min egen variant av lchf, och har sen i augusti gått ner ca 7 kilo, och då fuskar jag i mellanåt, för jag vill verligen inte känna att jag tvingar mig själv till nått utan gör det på mina egna villkor. Jag känner dock att jag mår så himla bra och vi har nog aldrig ätit så god mat som vi gör nu. Kan tipsa om kokboken Lchf-husmanskost av Anna Hallén med massor smarriga recept. Lycka till!!

Grodmamman sa...

Jobbigt när bästa kompisarna flyttar! Hoppas att det får en bra dag tillsammans.
Jag fick ett minus i fredags, som är min vägningsdag och det kändes riktigt bra! Inte lika stort som ditt, men minus är minus.
Kram

HOUSE of ADELA sa...

Å vilken underbar bild!
Ja så sorgligt att mista sin vän för den lilla...hon hittar nog en ny bästis snart;)

Kram
Adela

Sara sa...

Å vad trist, men hoppas de får ett fint avslut. Jaha, tulpanens dag, kanske därför de var så billiga på Plantagen då... Ha en fortsatt skön helg :)

Frida- trendenser.se sa...

Ljuvliga tulpaner! Dessa kan man aldrig få för många av.
//Frida

Linda på Innovation och Inspiration sa...

Det är så tråkigt när någon måste flytta och jag känner med dig när det värker i ditt mamma hjärta. Barnen är ju ändå ens allt och när något tråkigt sker blir man alltid lika ledsen som barnen..

Grattis till viktnedgången, visst är det skönt när man både känner och ser att något har hänt..?? Kan tipsa dig om Monique som har sidan Lifezone.se, en kanonsida för dem som älskar LCHF, en otroligt inspirerande tjej.. Själv lyckades jag gå ner 25 kilo på ett år med hjälp av LCHF/GI och håller fortfarande vikten.. Störtskön metod som man kan modifiera allteftersom. Man lär sig hitta alternativ och lär sig finna nya vägar av de gamla. Som exempelvis en klassisk tårta till ett kalas kan vara svårt att hitta ett alternativ till men det går..

Vill du ha tips och råd så får du jättegärna höra av dig!! Lycka till i fortsättningen!! Kram..

Junitjej sa...

Så vackert det är med vita tulpander!!

Linda sa...

Grattis igen vad kul!!! Bra jobbat :) Vilka härliga tulpaner, måste inhandlas snart!

Ha en härlig lördag.

Kram Linda

Hemmets ljuva stunder sa...

Hej!
Vilken underbar bild, , gillar den verkligen!
Fu får se fördelarna ned att hon ska flytta!
Och det är ju att komma och hälsa på :-)

Kram